Πριν από 10-11 χρόνια, η ελληνική τηλεόραση είχε 2 σατιρικές εκπομπές που σχολίαζαν τα πολιτικοκοινωνικά τεκταινόμενα. Η μία ήταν το Αλ Τσαντίρι που έκανε ο Λάκης Λαζόπουλος και η άλλη το Ράδιο Αρβύλα. Και για τις δύο, αναρωτιόμουν τι παραπάνω μπορούν να δώσουν μετά από 10 και 8 χρόνια στην τηλεόραση. Τελικά, η μία συνεχίστηκε για 3-4 σεζόν περίπου, με κάποια επεισόδια στον ΑΝΤ1 και μέχρι και πριν λίγους μήνες, στις Ευρωεκλογές, ο Λαζόπουλος γινόταν ξανά «Γύφτος» για να σχολιάσει την πολιτική.

Έχουν περάσει κοντά 20 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του Τσαντιριού και το MEGA επέλεξε στη φετινή τηλεοπτική σεζόν να επαναφέρει από τη ναφθαλίνη ένα τηλεοπτικό brand που ήταν ξεκάθαρο πως έχει αφήσει την τελευταία του πνοή. Όπως και ο Λαζόπουλος μαζί του.

Δεν ξέρω αν η απουσία από τα τηλεοπτικά με μια συχνότητα έχει αναζωογονήσει τις ιδέες του Λαζόπουλου, αλλά αυτή τη στιγμή μοιάζει τρομερά απίθανο να μπορέσει να κάνει κάτι διαφορετικό. Και σε έναν κόσμο όπου οι επιλογές των καναλιών γίνονται με κριτήριο μόνο το προϊόν και την τηλεθέαση, μάλλον ο Λάκης Λαζόπουλος δεν θα υπέγραφε με το MEGA.

Στην ίδια χρονιά όμως που το MEGA έβαλε στο δυναμικό του τη Νατάσσα Γιάμαλη, μια δημοσιογράφο με επικριτικό λόγο προς την κυβέρνηση, η ανακοίνωση της προσθήκης του Λαζόπουλου στο πρόγραμμα, στέλνει ένα μήνυμα.

Δεν χρειάζεται να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Είναι μια δυνατή φωνή ο Λαζόπουλος, ό,τι λέει στο podcast που κάνει, συζητιέται. Και τα περισσότερα από αυτά που λέει, στοχοποιούν την κυβέρνηση.

Με την προσθήκη του είναι, στα δικά μου μάτια, εμφανές πως το κανάλι θέλει να ενισχύσει το αντικυβερνητικό του στίγμα που από πέρσι έχει ενταθεί και αυτό είναι το μοναδικό στοιχείο που προκαλεί ενδιαφέρον ως προς το Τσαντίρι, πόσο δηλαδή ο Λάκης Λαζόπουλος θα το μετατρέψει σε μια εκπομπή διαρκούς κριτικής και αν θα επιχειρήσει να έχει μια σάτιρα στην, κιτς πια, μορφή που την είχε στην προηγούμενη μορφή της εκπομπής με τα σκετσάκια του.

Είναι σίγουρα μια τηλεοπτική επιστροφή που ενέχει στοίχημα για τον ίδιο τον ηθοποιό, ο οποίος είχε αφοσιωθεί στα θεατρικά του και στο podcast και τώρα θα πρέπει, εκτός από την καυστική πολιτική του τοποθέτηση, να προσφέρει και κάτι ανανεωμένο τηλεοπτικά, κάτι που να κερδίσει το κοινό, όχι τους 70άρηδες που τον έβλεπαν στα 60 και 50 τους πριν 10-15 χρόνια και γελούσαν με τα αστεία του.

Δεν είναι εύκολο καθόλου. Εδώ δεν το έχουν καταφέρει οι Ράδιο Αρβύλα αυτό, που είναι και πιο νέοι και πάντοτε ο Κανάκης είχε ένα καλύτερο αισθητήριο για το τι ζητάει ο νεότερος κόσμος.

Είναι ένα δίκοπο μαχαίρι ο Λαζόπουλος για το MEGA τηλεοπτικά, αλλά αυτό είναι ένα ρίσκο που το γνωρίζουν καλά στο κανάλι και το πήραν με πλήρη συνείδηση.

Ιδού το ερώτημα: καλή αισθητικά σάτιρα και ορθός σκωπτικός λόγος ή μπαρμπαδοκαφενείο στο χωριό; Τι θα είναι το Τσαντίρι;