Είναι μία από τις πολυαναμενόμενες παραγωγές της νέας σεζόν, άλλωστε η ζωή της ντίβας της όπερας Μαρίας Κάλλας πάντοτε υπήρξε ενδιαφέρουσα… Η σειρά Η Μαρία που έγινε Κάλλας και θα δούμε τη νέα σεζόν στην ΕΡΤ1, περιγράφει τα πρώιμα χρόνια της σημαντικής Ελληνίδας καλλιτέχνιδας, πολύ πριν γίνει διάσημη διεθνώς…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται τα γυρίσματα της νέας πολυαναμενόμενης μίνι σειράς της ΕΡΤ1, «Η Μαρία που έγινε Κάλλας», που καταγράφει τη μεταμόρφωση της νεαρής Μαρίας Κάλλας από ασχημόπαπο στη μεγαλύτερη ντίβα όλων των εποχών!
Μέσα από τη σειρά, που βασίζεται στη συλλογή πληροφοριών από το βιβλίο «Η άγνωστη Κάλλας» του ιστορικού Νικόλα Πετσάλη-Διομήδη, ταξιδεύουμε πίσω στο 1937, όταν η νεαρή Μαρία Κάλλας μαζί με την αδερφή της Τζάκι και τη μητέρα τους, Λίτσα, μετακομίζουν στην Αθήνα. Το ταξίδι αυτό θα συνεχιστεί μέχρι το 1945, οπότε η Μαρία επιστρέφει στη Νέα Υόρκη.
«Πρώτη φορά γυρίζεται σειρά που προβάλλει την ελληνικότητα της Κάλλας. Η Μαρία Κάλλας είχε Έλληνες γονείς και όλη η πορεία της προς τη διεθνή καριέρα έγινε εδώ, στην Αθήνα, με αποκορύφωμα την 14η Αυγούστου 1944, όταν τραγούδησε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην όπερα “Φιντέλιο” του Μπετόβεν και αναγνωρίστηκε ως ντίβα από τους κριτικούς, το λυρικό θέατρο και το κοινό», μας λέει η μετρ του είδους Όλγα Μαλέα, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της οποίας, καθημερινά, ηθοποιοί και τεχνικοί δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για το ιδανικότερο αποτέλεσμα, που θα απολαύσουμε από τη νέα τηλεοπτική σεζόν.
Τα γυρίσματα της βιογραφικής σειράς δέκα επεισοδίων βρίσκονται σε εξέλιξη από την 1η Ιουλίου, αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του Σεπτεμβρίου, και πραγματοποιούνται κυρίως σε αυθεντικούς χώρους, δηλαδή σε τοποθεσίες όπου έζησε και εξελίχθηκε μουσικά η Μαρία Κάλλας.
Η αρχή έγινε από το ιστορικό, πλέον, σπίτι όπου διέμενε η Κάλλας στα χρόνια της Κατοχής, στην οδό Πατησίων 61.
Αν και ο συγκεκριμένος χώρος είναι πλέον εργοτάξιο, καθώς σύντομα θα μετατραπεί σε «Ακαδημία Λυρικής Τέχνης Μαρία Κάλλας», οι εργασίες διακόπηκαν προσωρινά για τις ανάγκες των γυρισμάτων.
Γυρίσματα γίνονται και στην Πειραιώς 35, στο εμβληματικό κτήριο που ήταν η πρώτη στέγη του Ωδείου Αθηνών, εκεί όπου έμαθε μουσική η Μαρία Κάλλας, αλλά και στο θρυλικό κτήριο της οδού Ακαδημίας, το οποίο για περισσότερα από 50 χρόνια στέγαζε την Εθνική Λυρική Σκηνή και πλέον ονομάζεται «Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο Μαρία Κάλλας».
Σε κάποια από τα γυρίσματα στον συγκεκριμένο χώρο συμμετείχαν η Συμφωνική Ορχήστρα και η Χορωδία της ΕΡΤ, που έδωσαν τον ιδιαίτερο δικό τους μελωδικό τόνο, με το αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό!
Τέλος, αξίζει ν’ αναφέρουμε ότι οι ηθοποιοί που ερμηνεύουν τους δεύτερους ρόλους είναι όλοι τους και τραγουδιστές, ενώ συμμετέχουν και 500 βοηθητικοί ηθοποιοί!
Στη σειρά που μας μεταφέρει στα πρώτα χρόνια της ζωής της Μαρίας Κάλλας, προτού μετατραπεί στην απόλυτη divina, πρωταγωνιστούν η Ελένη Ράντου (Λίτσα, μητέρα της Μαρίας), η Ρένια Λουιζίδου (Ελβίρα, Ισπανίδα δασκάλα), η Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου (πρωτοεμφανιζόμενη λυρική σοπράνο και φοιτήτρια υποκριτικής, στον ρόλο της Μαρίας), η Demy (Τζάκι, αδελφή της Μαρίας), η Κάρμεν Ρουγγέρη (Φρόσω, γιαγιά της Μαρίας), ο Ιωάννης Παπαζήσης (Μαγκλιβέρας, βαρύτονος, εραστής της Μαρίας), ο Μάξιμος Μουμούρης (Μπόντμαν, Γερμανός αρχαιοκάπηλος), και ο Χάρης Μαυρουδής (Μάριο Μπονάλτι, Ιταλός αξιωματικός, θαυμαστής της Μαρίας), και συμμετέχουν οι: Νίκος Ορφανός, Αλέξανδρος Βάρθης, Χάρης Γρηγορόπουλος, Γιώργος Δεπάστας, Αντριάνα Μπάμπαλη, Εύη Μάζη, Michael Edwards, Dirk Walter Sikorski, Michael Seibel, Chris Scott, Κωνσταντίνος Ανταλόπουλος κ.ά.
Σενάριο (head writer): Όλγα Mαλέα
Σεναριογράφοι: Απόστολος Αλεξόπουλος, Βαγγέλης Νάσης, Πένυ Φυλακτάκη, Μανίνα Ζουμπουλάκη
Κάλλας: «Αν ήταν πραγματική μητέρα για μένα πριν από πολύ καιρό, θα την είχα αγαπήσει»
Η σοπράνο Μαρία Κάλλας λατρεύτηκε από το κοινό σε όλο τον κόσμο, αλλά δεν γνώρισε ποτέ την πραγματική αγάπη εκτός σκηνής και η ζωή της ήταν ακόμη πιο τραγική από ό,τι είχε συνειδητοποιηθεί μέχρι σήμερα, σύμφωνα με έρευνα.
Η Λίντσεϊ Σπενς, συγγραφέας μίας από τις βιογραφίες της, είχε πρόσβαση στην αδημοσίευτη μέχρι σήμερα αλληλογραφία της Κάλλας και σε άλλο υλικό, το οποίο ρίχνει φως στην προσωπική της ζωή και στην οξυμένη σχέση που διατηρούσε με τη μητέρα της.
Η Κάλλας, η οποία γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη από φτωχούς Έλληνες μετανάστες το 1923, ήταν μια από τις πιο σεβαστές τραγουδίστριες της όπερας.
Οι ερμηνείες της Τόσκα στο Κόβεντ Γκάρντεν έχουν χαρακτηριστεί ως μία από τις μεγαλύτερες εμπειρίες όπερας όλων των εποχών.
Η Σπενς είχε δηλώσει: «Μου δόθηκε πρόσβαση σε τρεις τεράστιες συλλογές που κληροδοτήθηκαν σε διάφορα αρχεία το 2019 και μέχρι σήμερα δεν έχουν δημοσιευθεί ποτέ. Μεταξύ των εγγράφων ήταν και οι επιστολές της Κάλλας που αποκαλύπτουν τις ενδόμυχες σκέψεις της».
Οι νέες αποκαλύψεις περιλαμβάνουν την αλήθεια για την οδυνηρή παιδική ηλικία της Κάλλας στην Ευρώπη. «Η Κάλλας δυσανασχετούσε με τη μητέρα της, η οποία εργαζόταν ως πόρνη κατά τη διάρκεια του πολέμου, επειδή προσπαθούσε να την πουλήσει σε ναζιστές στρατιώτες», αποκάλυψε η Σπενς.
Αργότερα, η μητέρα της Κάλλας πούλησε ιστορίες στον Τύπο και την εκβίαζε για να κρατήσει το στόμα της κλειστό, γράφοντας στην κόρη της: «Ξέρεις τι κάνουν οι κινηματογραφικοί καλλιτέχνες ταπεινής καταγωγής μόλις γίνουν πλούσιοι; Τον πρώτο μήνα ξοδεύουν τα πρώτα τους χρήματα για να φτιάξουν ένα σπίτι για τους γονείς τους και να τους κακομάθουν με πολυτέλειες. Τι έχεις να πεις, Μαρία;», εκμυστηρεύτηκε η Κάλλας: «Αν ήταν πραγματική μητέρα για μένα πριν από πολύ καιρό, θα την είχα αγαπήσει».
Ούτε ο πατέρας της ήταν καλύτερος επισημαίνει η Σπενς: «Της έγραψε ένα γράμμα, προσποιούμενος ότι πέθαινε σε ένα νοσοκομείο για άπορους, στην προσπάθεια να της πάρει χρήματα. Στην πραγματικότητα είχε μια ελαφρά ασθένεια».
Η Κάλλας είχε γράψει: «Έχω βαρεθεί τον εγωισμό και την αδιαφορία των γονιών μου απέναντί μου… Δεν θέλω άλλη σχέση. Ελπίζω να μην το μάθουν οι εφημερίδες. Τότε θα καταριέμαι πραγματικά τη στιγμή που είχα γονείς».
photo credits: OLGA MALEA