Από το βράδυ της Παρασκευής, μετά το τελευταίο επεισόδιο, η σειρά Μαύροι Πίνακες συζητιέται όλο και περισσότερο στα social media και αναδεικνύεται και από τις ιστοσελίδες αυτή η συζήτηση. Η ανάδειξη αυτή βέβαια από τις περισσότερες γίνεται καθαρά και μόνο για να πάρουν το key word από τη Google και να τους έρθει traffic, γι’ αυτό δεν θα δείτε ποτέ κάποιον δικό τους σχολιασμό, αλλά μόνο αναρτήσεις στο X. Δεν έχουν καμία άποψη κι είναι απλά ένα χωνευτήρι των google key words σε μια συνολική απελπισία στο διαδίκτυο για να παίρνουν νούμερα.

Οκ, όχι ότι διαφέρουμε απόλυτα στο Intronews, είναι ένα αναγκαίο κακό δυστυχώς αυτή η Google, αλλά να ξέρετε πως εδώ είναι πολύ μικρό αυτό το ποσοστό και πως η προσπάθεια είναι πάντοτε για να αναλύσουμε όντως κάτι, έχοντας δει περί τίνος πρόκειται, διαμορφώνουμε τη δική μας άποψη και την καταθέτουμε.

Ξέρω, στη δημοσιογραφία περιγράφεις την είδηση και οφείλεις να σταματάς εκεί. Εδώ όμως, στο Intronews, δεν είμαστε ειδησεογραφικό, είμαστε ένα σάιτ lifestyle, υπό την έννοια πως φέρνουμε ψηφιακά τη συζήτηση για όλα τα πράγματα που απασχολούν, αλλά και αρχίζουμε τη συζήτηση για πράγματα που θα έπρεπε να απασχολούν. Κι εκεί, απαιτείται η θέση μας για να ξέρει ο αναγνώστης με τι έχει να κάνει.

Οι Μαύροι Πίνακες είναι το πιο ιδιαίτερο case study σειράς στην τηλεόραση τα τελευταία χρόνια

Οι Μαύροι Πίνακες είναι μια σειρά που έχουμε δει 4-5 επεισόδια, άρα έχουμε διαμορφώσει άποψη. Προσωπικά, δεν έχω δει τα υπόλοιπα 5 γιατί μου άρεσε τόσο η σειρά που ήθελα να την αφήσω να τελειώσει, για να δω τα τελευταία 5 μαζεμένα. Και σε μια σειρά 10 επεισοδίων, τα 5 επεισόδια είναι αρκετά για να καταλάβεις τι είναι. Βασικά, λίγο παραπάνω να ασχολείσαι, σε δύο επεισόδια βλέπεις την ποιότητα μιας σειράς.

Σε αντίθεση με κάτι αθλητικές ιστοσελίδες που διακρίνονται για την απελπισία τους για clicks για να πάνε από τα 4 στα 5 εκατομμύρια, λες και λέει κάτι για την ποιότητά τους ότι πατάνε μίνιμουμ ένα click τόσα εκατομμύρια, ενώ στην πραγματικότητα η πραγματικά καλή δουλειά γίνεται στα σάιτ των 2 εκατομμυρίων και κάτω, που δεν έχουν τόσο έντονη την απελπισία για νούμερα, εδώ θα μιλήσουμε για τη σειρά Μαύροι Πίνακες έχοντας δει.

Μαύροι Πίνακες Τηλεόρασης vs Μαύροι Πίνακες στο διαδίκτυο

Δεν θα ασχοληθούμε με την πλοκή και πώς εξελίσσεται, αλλά θα μιλήσουμε για τα χαρακτηριστικά της σειράς και αυτό που γίνεται, αυτή την αντίθεση ανάμεσα στην τηλεθέαση και το ψηφιακό ενδιαφέρον.

Όπως ήταν πέρσι το Προξενιό Της Ιουλίας που, σου αναφέραμε εδώ, είχε την πρωτιά σε ενδιαφέρον του κόσμου τις αναζητήσεις.

Οι Μαύροι Πίνακες είναι κάτι πρωτοφανές στην ελληνική τηλεόραση που πήγε ένα και δύο επίπεδα πιο κάτω αυτό που έγινε την περσινή σεζόν με το Milky Way του Κεκάτου. Το Milky Way είχε μια άδικα χαμηλή τηλεθέαση για το επίπεδο της δουλειάς, στα social media όμως υπήρχε μια συζήτηση μετά από κάθε επεισόδιο. Οι Μαύροι Πίνακες το είχαν αυτό σε ακόμα πιο αυξημένο επίπεδο, διότι εδώ δεν υπήρχε κάποιο κοινωνικό ζήτημα να αναλυθεί, όπως η σχέση ενός γκέι γιου με τον πατέρα του σε ένα νησί, που είδαμε στο Milky Way.

Μαύροι Πίνακες

Το αξιοπερίεργο είναι, πάντα με βάση τη δική μου συλλογιστική, ότι ενώ μετά από κάθε επεισόδιο αναδεικνυόταν η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στη σειρά, οι Μαύροι Πίνακες δεν είχαν μια αυξητική τάση στην τηλεθέαση. Αντιθέτως, είχαν καθοδική. Και το τελευταίο επεισόδιο της Παρασκευής, είχε μια ελαφριά άνοδο, αλλά πήγε κάπου στο 8,5%.

Μία μόνο ερμηνεία υπάρχει

Πολλές ερμηνείες μπορούν να δοθούν, από την συγκεκριμένη περίοδο που διανύουμε, που είναι πιο γιορτινή κι ο κόσμος βγαίνει, άρα δεν κάθεται να δει τη σειρά στην τηλεόραση, αλλά κι αυτό είναι κάπως άτοπο, διότι δεν συζητάμε πόσοι βλέπουν τη σειρά, αλλά τι ποσοστό των ανοικτών δεκτών την επιλέγει.

Μαύροι Πίνακες - Επόμενα Επεισόδια: Η σειρά που πρέπει να αρχίσεις να βλέπεις και να στηρίξεις - Θα το καταλάβεις στο 8ο επεισόδιο

Κινεί δηλαδή ένα ενδιαφέρον ότι ο τηλεθεατής που έχει ανοιχτή την τηλεόραση εκείνη τη στιγμή, δεν επιλέγει μια τόσο καλή σειρά. Ιδίως αν σκεφτούμε πως πριν το Μαύροι Πίνακες, υπάρχει το IQ160 που έχει συνήθως 11-12% τηλεθέαση. Άρα, ακόμα κι αυτοί που έχουν STAR στην επιλογή, κλείνουν την τηλεόραση ή αλλάζουν κανάλι.

Μπαίνεις στη διαδικασία να αναρωτηθείς τι ενοχλεί το τηλεοπτικό κοινό, ενώ την ίδια στιγμή, υπάρχει πάντα το αέναο ερώτημα: πόσοι να βλέπουν τη σειρά Μαύροι Πίνακες στο web tv του STAR, που δεν το λες και ιδιαίτερα γοητευτικό στο μάτι;

Και καταλήγεις στο ότι η ελληνική τηλεόραση έχει νόρμες που δεν αλλάζουν με τίποτα και πρέπει να υπάρχει μια συγκεκριμένη δομή στις σειρές για να γοητεύσουν το κοινό. Εδώ, υπάρχουν σειρές, όπως η Μάγισσα-Φλεγόμενη Καρδιά, που έχουν αυτά τα στοιχεία και βρίσκονται στο 6-8%. Οι Μαύροι Πίνακες θα τη γλύτωναν;

Όσοι γράφουν πως πρέπει να μπει στο Netflix, υπερβάλλουν προφανώς. Υπερβάλλουν όχι γιατί δεν αξίζει, αλλά γιατί το να μπει στο ελληνικό Netflix τι το διαφορετικό θα προσφέρει; Εκεί είναι το web tv του STAR, μπαίνεις και το βλέπεις. Μόνο η εικόνα, το πλαίσιο της οθόνης αλλάζει. Δεν είναι κάποια σφραγίδα το ελληνικό Netflix.

Η σχηματική όμως αυτή άποψη, δίνει μια κατεύθυνση για την ποιότητα της σειράς, αποτελεί μια σφραγίδα ανώτερης ποιότητας. Κι η ένταση, το πάθος με το οποίο ένα κομμάτι του κοινού στο διαδίκτυο διατρανώνει αυτή την άποψη, καθιστά το «Μαύροι Πίνακες» μια σειρά με σχεδόν πρωτοφανή τηλεοπτική/ψηφιακή διαδρομή και αξίζει να αναφέρω εδώ ότι είναι μια από τις περιπτώσεις όπου το σενάριο ξεκλειδώνει τα πάντα, φροντίζει ώστε η ποιότητα σε κάθε τομέα των γυρισμάτων, να είναι υψηλού επιπέδου. Ένα μπράβο γι’ αυτό στους Σοφία Καζαντζιάν-Μάριο Ιορδάνου.

Φτάνοντας ως εδώ, περίμενα κι εγώ ότι έτσι όπως το έχτισα, θα είχα κάτι πολύ πιο εντυπωσιακό να γράψω, αλλά φαίνεται πως δεν έχω, οπότε ζητώ συγγνώμη για το ξενέρωτο τελείωμα, η ουσία δεν αλλάζει πάντως για τη σειρά.