Περιεχόμενα
- Μεγάλη Χίμαιρα: Ξεκινάμε από τη γραφική Σύρο
- Μεγάλη Χίμαιρα: Επόμενος σταθμός η Αθήνα
- Μεγάλη Χίμαιρα: Συνεχίζεται το ταξίδι στην Τεργέστη
- Μεγάλη Χίμαιρα: Επιστροφή στην κοσμοπολίτικη Μύκονο
- Μεγάλη Χίμαιρα: Στον ιερό χώρο της Δήλου
- Μεγάλη Χίμαιρα: Αν περάσεις από τη Ρήνεια
- Χρήσιμες πληροφορίες για τη Μεγάλη Χίμαιρα
- Μεγάλη Χίμαιρα: Η ιστορία
- Όταν ο Καραγάτσης οπτικοποιείται
Το λογοτεχνικό έργο του Μ. Καραγάτση Η Μεγάλη Χίμαιρα γίνεται σειρά σε συμπαραγωγή της της ΕΡΤ, της Foss Productions, της Beta Films και της MomPracem Film, ενώ παράλληλα η Boo Productions και άλλοι σημαντικοί τηλεοπτικοί επενδυτές συμμετέχουν στην παραγωγή.

Τα γυρίσματα έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό, με ένα εντυπωσιακό καστ που αποτελείται από τους: στον κεντρικό ρόλο της Μαρίνας, η Ιταλίδα με ελληνικές ρίζες ηθοποιός, Fotini Peluso, ο Ανδρέας Κωνσταντίνου υποδύεται τον Γιάννη, σύζυγο της Μαρίνας, ενώ η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη αναλαμβάνει τον ρόλο της Ραΐζαινας, μιας καθοριστικής φιγούρας στην ιστορία. Ο Δημήτρης Κίτσος συμπληρώνει το καστ, ζωντανεύοντας στην οθόνη τον χαρακτήρα του Μηνά.
Επίσης στη σειρά θα δούμε σε διάφορους ρόλους τους: Γιάννο Περλέγκα, Καίτη Μανωλιδάκη, Δημήτρη Τάρλοου, Βάσω Ιατροπούλου, Κονδυλένια Κωνσταντελάκη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Γιώργο Μιχαλάκη, Νικόλα Χανακούλα, Γιώργο Φριντζήλα, Νικόλα Παπαγιάννη, Γιάννη Νταλιάνη, ενώ η σειρά θα προβληθεί την ερχόμενη σεζόν στο ErtFlix.
Για τις ανάγκες των γυρισμάτων η σειρά «ταξίδεψε» και συνεχίζει να ταξιδεύει σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και του εξωτερικού, αλλά και πίσω στον χρόνο, δημιουργώντας μάλιστα εντυπωσιακά σκηνικά ενσωματωμένα μέσα σε φυσικά τοπία, καθώς η ιστορία διαδραματίζεται στο 1930.

Μεγάλη Χίμαιρα: Ξεκινάμε από τη γραφική Σύρο
Η Σύρος αποτελεί από μόνη της ένα στολίδι με νεοκλασικά κτήρια και όμορφα καλντερίμια που διασχίζουν τη χώρα. Αποτέλεσε ένα φυσικό σκηνικό απίστευτου κάλλους και σε αυτό το νησί γυρίστηκε και η σκηνή του γάμου της Μαρίνας και του Γιάννη.
Για δύο μήνες, η πρωτεύουσά της Σύρου, η Ερμούπολη, μετατράπηκε σε φυσικό πλατό, αναδεικνύοντας το μοναδικό τοπίο και τις ιστορικές δομές που μεταφέρουν την ατμόσφαιρα της ιστορίας και την αυθεντικότητα της εποχής. Τα γυρίσματα στη Σύρο ολοκληρώθηκαν τα Χριστούγεννα.
Μεγάλη Χίμαιρα: Επόμενος σταθμός η Αθήνα
Από την Πέμπτη 15 Ιανουαρίου μέχρι και την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου, η παραγωγή βρισκόταν στην Αθήνα, μεταμορφώνοντας το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας σε ένα εντυπωσιακό σκηνικό, το οποίο θα μας ταξιδέψει έναν αιώνα πίσω.
Για να πραγματοποιηθούν τα γυρίσματα στο κέντρο της Αθήνας, στις οδούς Πανεπιστημίου και Διονυσίου Αρεοπαγίτου, συνέβαλαν περίπου 300 άτομα, ανάμεσά τους ο Διαμαντής Καραναστάσης, ο υφυπουργός Πολιτισμού Ιάσων Φωτήλας, ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, τεχνικοί, συνεργεία και φυσικά οι ηθοποιοί της σειράς.
Χρειάστηκε να στρωθούν με χώματα οι δύο μεγάλοι δρόμοι, η Πανεπιστημίου αλλά και η Διονυσίου Αεροπαγίτου και αυτό επιτεύχθηκε με τη βοήθεια του Κεντρικού Αρχαιολογικού Σύμβουλίου (ΚΑΣ), που έδωσε και την άδεια να πραγματοποιηθούν γυρίσματα στην Ακρόπολη.
Συνέβαλαν επίσης οι Αρχαιολογικές Υπηρεσίες, οι Εφορίες Αρχαιοτήτων, η Τροχαία -έκλεισε τους δρόμους- η Αστυνομία, οι οργανισμοί ΟΑΣΑ και Μετρό που προσάρμοσαν τα δρομολόγιά τους, η Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων, η Πρυτανεία Αθηνών και η Βιβλιοθήκη που δέχθηκαν να γυριστούν σκηνές μέσα στους χώρους τους. Συμμετείχαν περισσότεροι από 150 κομπάρσοι.
Μέσα από όλη αυτή τη δημιουργία αναδείχθηκε και η ομορφιά της Αθήνας, στο τότε και στο τώρα, μία εικόνα που οι παραγωγοί φιλοδοξούν ότι θα ταξιδέψει σε πολλές τηλεοπτικές οθόνες.

Μεγάλη Χίμαιρα: Συνεχίζεται το ταξίδι στην Τεργέστη
Μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου τα γυρίσματα θα συνεχιστούν με φόντο το ειδυλλιακό σκηνικό της Τεργέστης, στην Ιταλία.
Η ιταλική πόλη έχει τη δική της ρετρό αίσθηση, πλαισιωμένη από ιστορικά λογοτεχνικά καφέ και μνημεία από το παρελθόν, ως σημαντική πόλη της αυτοκρατορίας των Αψβούργων. Η Τεργέστη είναι ο ιδανικός προορισμός για όσους αγαπούν τοποθεσίες πλούσιες σε μια πολύπλοκη και ταραγμένη ιστορία που μάγεψε, φιλοξένησε και ανέθρεψε συγγραφείς και άλλους διανοούμενους.
Το περιβάλλον είναι ποικιλόμορφο, με διεθνείς προοπτικές. Ένας τόπος που πρέπει να γνωρίσετε τουλάχιστον μία φορά στη ζωή σας.

Μεγάλη Χίμαιρα: Επιστροφή στην κοσμοπολίτικη Μύκονο
Μετά την Τεργέστη τα γυρίσματα θα θα συνεχιστούν στην κοσμοπολίτικη Μύκονο, ένα από τα πιο εστέτ νησιά την περίοδο του ‘30 και ένα σημείο αναφοράς ακόμη και στην εποχή μας.
Το χαρακτηριστικό αιγαιοπελαγίτικο χρώμα του νησιού και οι ομορφιές του θα αγκαλιάσουν τη Μεγάλη Χίμαιρα δίνοντας λίγη από την luxurius αίγλη τους στην οπτικοποίηση ενός μυθιστορήματος που συγκαταλέγεται στα σημαντικότερα έργα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Μεγάλη Χίμαιρα: Στον ιερό χώρο της Δήλου
Ακολουθεί το νησί που γεννήθηκε το φως με τα αγάλματα και τις μνήμες του μακρινού παρελθόντος, ένας χώρος ιερός, ένα υπαίθριο μουσείο.
Στην αρχαιότητα θεωρούταν ένα από τα σημαντικότερα θρησκευτικά κέντρα ενώ η γοητεία του αρχαιολογικού χώρου φτάνει μέχρι τα πέρατα της Γης.
Μεγάλη Χίμαιρα: Αν περάσεις από τη Ρήνεια
Η μυστηριώδης Ρήνεια θα μεταμορφωθεί σε ένα φυσικό σκηνικό για την ολοκλήρωση των γυρισμάτων.
Το μικρό κυκλαδονήσι που αρκετοί δεν γνώριζαν, είναι κυριολεκτικά ένας μαγευτικός χώρος με έντονο χρώμα και επιβλητικό περιβάλλον. Περιλαμβάνεται στις προστατευόμενε περιοχές Natura 2000.
Οι ξερολιθιές, το έντονο γραφικό χρώμα, τα ριγωτά μονοπάτια, ο δυνατός ήλιος που λούζει τον τόπο και οι παραλίες μοιάζουν σαν να «κόλλησαν» στο παρελθόν, ανέγγιχτο και παρθένο το μέρος αυτό.

Χρήσιμες πληροφορίες για τη Μεγάλη Χίμαιρα
Αξίζει να αναφέρουμε ότι για την αναπαράσταση της δεκαετίας του ’30 κατασκευάστηκαν και διαμορφώθηκαν χώροι, ενώ γίνεται χρήση της τεχνολογίας VFX για την αναπαράσταση περιοχών που έχουν πλέον αλλάξει. Την σκηνοθεσία κάνει ο Βαρδής Μαρινάκης και επιμέλεια σεναρίου ο Παναγιώτης Ιωσηφέλης. Το συνολικό κόστος της σειράς θα αγγίξει τα 6 εκατ. ευρώ για έξι επεισόδια.
Μεγάλη Χίμαιρα: Η ιστορία
Είναι η ιστορία της Μαρίνας, μιας νεαρής Γαλλίδας που ερωτεύεται, παντρεύεται κι ακολουθεί τον άνδρα της στη Σύρα, στο πατρικό σπίτι της Επισκοπής. Εκεί βιώνει την πίεση, κάτω από τον βαρύ, αποδοκιμαστικό ίσκιο της πεθεράς της.
Γίνεται μητέρα στο παιδί του Γιάννη, ωστόσο όταν γνωρίζει τον αδερφό του Μηνά παρασύρεται στο πάθος, με περίεργες συνέπειες όχι μόνο στη δική της ζωή αλλά και σε όσοων βρίσκονται γύρω της. Όταν έρχεται η οικονομική καταστροφή που είναι συνδεδεμένη με την ψυχική φθορά της ηρωίδας, τότε όλα μπαίνουν στον φαύλο κύκλο του έρωτα και του θανάτου.
«Από την ανοιχτή μπαλκονόπορτα τ’ αγιάζι σιγοπνέει μέσα στην κάμαρα, φτάνει αδύναμο ως το κρεβάτι και δροσίζει τ΄ ολόγυμνο κορμί της. Ανακουφίστηκε, την έπιασε κάτι σαν αποκάρωμα∙ κι αποκοιμήθηκε. Μα δεν ήταν ύπνος αυτός. Ήταν μια κακή νάρκη, ένα λάφιασμα.
Κάθε τόσο τα όνειρα την ανατάραζαν, τη στριφογύριζαν στο κρεβάτι με μοχθηρία, ώσπου το κορμί της κουράστηκε να παλεύει με τους ίσκιους. Απόμεινε μπρουμυτισμένη. Ο νυχτερινός αγέρας γίνηκε χίλια χέρια, μύρια πονηρά δάχτυλα που τη χάιδευαν στο ριζάφτι, στο μάκρος της ραχοκοκαλιάς, με περίτεχνα παιχνιδίσματα, να χαλαρώσουν το σφίξιμο των μερών της.
Αυτό της άρεσε. Χαμογέλασε, μες στον ύπνο της∙ και χάθηκε σ’ ένα γκρεμό, σ’ ένα πέσιμο απέραντο, ιλιγγιακό. Στο βάθος του γκρεμού ήταν ένας άντρας. Δεν τον είδε∙ δεν πρόφτασε να τον δει. Ώσπου να γυρίσει, αυτός είχε κιόλας έρθει από πίσω της∙ την άρπαξε στα δυνατά της χέρια, κόλλησε το κορμί του στο κορμί της και την έσφιξε τόσο, που η ανάσα της κόπηκε σε λόξυγκα ηδονής.
Είδε κι άλλα όνειρα, πολλά, ανακατωμένα και παράλογα. Μόλις τα ’βλεπε, αμέσως τα ξεχνούσε. Περνούσαν, το ’να πίσω απ’ τ’ άλλο, σαν μια ανόητη κι ανιαρή κινηματογραφική ταινία, που δεν εντυπώνει την παραμικρή εικόνα στη μνήμη. Μα κάθε τόσο ο άντρας του γκρεμού ξαναγύριζε.
Πεταγόταν αναπάντεχα, τη στιγμή που ούτε υποψιαζόταν την παρουσία του. Ερχόταν πάντοτε από πίσω της, μουλωχτός και θεληματικός, για να την αγκαλιάσει με δύναμη κυρίαρχη και να τη ρίξει σ’ ηδονική εξουθένωση. Αυτό γίνηκε πολλές φορές, αμέτρητες, κι ολοένα μέσα στον ακαθόριστο συρφετό των ονειρικών εικόνων.
Ήρθε όμως η στιγμή που όλος αυτός ο μπερδεμένος όγκος των ονείρων άρχισε να παίρνει μορφή πιο συγκεκριμένη».

Όταν ο Καραγάτσης οπτικοποιείται
Αρκετά έργα του Μ. Καραγάτση μεταφέρθηκαν τόσο στη μικρή όσο και στη μεγάλη οθόνη.
Το 1976 στην τότε ΥΕΝΕΔ Ο Γιούγκερμαν αποτέλεσε τηλεοπτική επιτυχία, σε σκηνοθεσία Β. Γεωργιάδη, με πρωταγωνιστές τον Αλέκο Αλεξανδράκη και τον Νικήτα Τσακίρογλου.
Το 1979, επίσης στην ΥΕΝΕΔ παίχτηκε Ο Συνταγματάρχης Λιάπκιν, σε σκηνοθεσία Β. Γεωργιάδη, με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Φυσσούν.
Το Μυθιστόρημα των Τεσσάρων προβλήθηκε το 1981 στην ΥΕΝΕΔ σε σκηνοθεσία Κ. Ζώη.
Ο Κίτρινος Φάκελος το 1981 στην ΕΡΤ σε σκηνοθεσία Β. Γεωργιάδη, με πρωταγωνιστή τον Νικήτα Τσακίρογλου (μία σειρά που δυστυχώς δεν προβλήθηκε ποτέ).
Η τηλεταινία Το νερό της βροχής το 1983 στην ΕΤ 1, σε σκηνοθεσία Φρίντας Λιάππα.
Η τηλεταινία Το μπουρίνι το 1987 στην ΕΤ σε σκηνοθεσία Τώνιας Μαρκετάκη.
Ο Κίτρινος Φάκελος το 1990 έκανε μεγάλη επιτυχία στον ΑΝΤΕΝΝΑ σε σκηνοθεσία Κώστα Κουτσομύτη, με πρωταγωνιστές τους Γιώργο Κιμούλη και Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.
Η Μεγάλη Βδομάδα του Πρεζάκη δημιουργήθηκε το 1990 σε σκηνοθεσία του Γιώργου Εμιρζά, ωστόσο δεν κατάφερε να βρει το δρόμο για την οθόνη.
Το 2007 ο Γιούγκερμαν προβλήθηκε στον ΑΝΤ1 σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη, με πρωταγωνιστές τους Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και Φιλαρέτη Κομνηνού.
Το 2007 ο Alpha δημιούργησε μία υπερπαραγωγή για να οπτικοποιήσει το βιβλίο «10», σε σκηνοθεσία Π. Δημητρακοπούλου.