Είχαμε πάρα πολύ καιρό να δούμε μια καλή σειρά στην τηλεόραση. Η αλήθεια είναι ότι δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τις παλιές, καλές σειρές που έγραψαν εποχή στην μικρή οθόνη την προηγούμενη 30ετία, ωστόσο υπήρξαν στην πορεία πολύ αξιέπαινες προσπάθειες.

Τούτου λεχθέντος, θα σας μιλήσουμε για μια αστυνομική σειρά μυστηρίου που έρχεται στον Alpha και μας έχει πείσει ότι μπορεί να μας κερδίσει. Αν σας αρέσουν οι αστυνομικές σειρές, το μυστήριο, οι κατα συρροή δολοφόνοι, τότε η σειρά, «Μαύροι πίνακες», είναι σίγουρα για τα μάτια σας.

Η σειρά

Οι Λεύκες, μία μικρή κωμόπολη στην ελληνική επαρχία, συγκλονίζονται από τη δολοφονία μίας έφηβης μαθήτριας. Το τοπικό αστυνομικό τμήμα ζητά ενισχύσεις από την Αθήνα, προκειμένου να εντοπιστεί ο φονιάς. Σύντομα, διαπιστώνουν ότι πρόκειται για έναν κατά συρροή δολοφόνο, ο οποίος χρησιμοποιεί στα εγκλήματά του μοτίβα από τους περίφημους «Μαύρους Πίνακες» του Φρανσίσκο Γκόγια. Η έρευνα θα αποκαλύψει μία εφιαλτική αλήθεια, που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί… Οι ύποπτοι πολλοί και όλοι έχουν κίνητρο… Ο χρόνος μετράει αντίστροφα… Ο δολοφόνος έτοιμος να χτυπήσει ξανά… Το σενάριο υπογράφουν η Σοφία Καζαντζιάν και ο Μάριος Ιορδάνου και η σκηνοθεσία είναι της Κατερίνας Φιλιώτου.

Η αληθινή ιστορία

Οι «Μαύροι πίνακες» είναι μια σειρά 14 έργων που ζωγράφισε ο Φρανσίσκο Γκόγια στα τελευταία χρόνια της ζωής του και συγκεκριμένα την περίοδο 1819 – 1823. Το όνομα που τους έδωσαν δεν είναι καθόλου τυχαίο, αφού απεικονίζουν την ψυχοσύνθεση του διάσημου Ισπανού ζωγράφου και χαράκτη εκείνη την περίοδο. Η ιστορία τους έχει ως εξής: Το 1819 κι ενώ ήταν ήδη 72 ετών, ο Γκόγια μετακόμισε σε μια έπαυλη έξω από τη Μαδρίτη, στην οποία είχαν δώσει το όνομα «Η έπαυλη του κουφού», επειδή ο προηγούμενος ιδιοκτήτης της ήταν κουφός.

Η ειρωνεία της τύχης είναι ότι και ο Γκόγια ήταν σχεδόν κουφός, εξαιτίας μίας ασθένειας που είχε περάσει στα 46 του. Την περίοδο εκείνη, ο καλλιτέχνης είχε μια αίσθηση πικρίας για τους ανθρώπους, απόρροια των Ναπολεόντειων Πολέμων και του εμφυλίου στην Ισπανία. Ο ίδιος είχε βιώσει τον πανικό, τον τρόμο και την υστερία, ενώ επειδή είχε περάσει δύο παραλίγο θανάσιμες ασθένειες ζούσε με το άγχος ότι μπορεί να υποτροπιάσει. Σύμφωνα με τους ιστορικούς, αυτοί ήταν και οι λόγοι που τον ώθησαν να δημιουργήσει αυτά τα 14 έργα, πάνω στους τοίχους της τραπεζαρίας και του σαλονιού του, που έγιναν γνωστά ως «Μαύροι πίνακες», λόγω των σκοτεινών τους θεμάτων.