Το Netflix μειώνει την τιμή της υπηρεσίας του σε περισσότερες από 30 χώρες, κατά τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς προσπαθεί να προσελκύσει πελάτες σε όλο τον κόσμο, όπως έγινε γνωστό την Πέμπτη (23/02).

Οι πρόσφατες μειώσεις τιμών του Netflix αφορούν χώρες της Μέσης Ανατολής, όπως η Υεμένη, η Ιορδανία, η Λιβύη και το Ιράν, αλλά και αγορές της υποσαχάριας Αφρικής, όπως η Κένυα, σύμφωνα με τη «The Wall Street Journal». Η μείωση της τιμής εφαρμόζεται, όμως, και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Κροατία, η Σλοβενία και η Βουλγαρία.

Στη Λατινική Αμερική, χώρες όπως η Νικαράγουα, ο Ισημερινός και η Βενεζουέλα είχαν μειώσεις στο κόστος συνδρομής, ακόμα και κατά 50%. Ανάλογη μείωση στην τιμή του Netflix σημειώθηκε και σε κάποιες χώρες της Ασίας, όπως η Μαλαισία, η Ινδονησία, η Ταϊλάνδη και οι Φιλιππίνες.

«Κόντρα στις τάσεις» η πολιτική του Netflix

«Είναι σίγουρα αντίθετο με τις πρόσφατες τάσεις όχι μόνο για το Netflix, αλλά και για την ευρύτερη βιομηχανία streaming», δήλωσε ο Τζον Χόντουλικ, αναλυτής μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στην UBS Group AG, σχετικά με τις πρόσφατες μειώσεις τιμών του Netflix. «Ορισμένες από αυτές τις περικοπές σε ποσοστιαία βάση είναι σημαντικές» είπε ακόμα ο ίδιος.

Μόλις τον περασμένο μήνα, τα στελέχη του Netflix μιλούσαν για αύξηση – όχι μείωση – των τιμών. Όσον αφορά στα κέρδη του Ιανουαρίου, ο συνδιευθύνων σύμβουλος. Γκρεγκ Πίτερς, δήλωσε ότι η εταιρεία αναζητά μέρη όπου μπορεί να αντέξει οικονομικά και να αυξήσει τις τιμές, γεγονός που τροφοδοτεί τις συνεχείς επενδύσεις σε περιεχόμενο.

Οι αλλαγές στις τιμές του Netflix είναι ένα σημάδι ότι οι μεγάλες πλατφόρμες streaming εξακολουθούν να δυσκολεύονται να βρουν τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στο κόστος, στην αύξηση συνδρομητών και στα έσοδα. Άλλωστε, οι τηλεθεατές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τοπικών παρόχων καλωδιακής τηλεόρασης, περιφερειακών υπηρεσιών streaming και μεγάλων παγκόσμιων πλατφορμών. Μάλιστα, μεγάλοι παίκτες, όπως το Disney+ της Walt Disney Co., το HBO Max της Warner Bros. Discovery Inc. και το Paramount+ της Paramount Global επεκτείνονται στο εξωτερικό.

«Γνωρίζουμε ότι οι συνδρομητές δεν είχαν ποτέ περισσότερες επιλογές όσον αφορά στην ψυχαγωγία» και η εταιρεία δεσμεύεται να προσφέρει μια εμπειρία που θα ξεπερνά τις προσδοκίες τους, δήλωσε εκπρόσωπος του Netflix. Είπε, επίσης, ότι η εταιρεία ενημερώνει την τιμολόγηση των προγραμμάτων της σε ορισμένες χώρες.

Οι δύο στρατηγικές αλλαγές

Το Netflix δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 190 χώρες και περιοχές και αναγκάστηκε να προσαρμόσει το περιεχόμενό του, με βάση τον αυξανόμενο ανταγωνισμό και τις μεταβαλλόμενες συνήθειες θέασης, καθώς οι τηλεθεατές επέστρεψαν στην κανονικότητά τους (π.χ. μετακινήσεις και ταξίδια).

Η εταιρεία εργάστηκε για να μειώσει το κόστος και έτσι έθεσε σε εφαρμογή δύο σημαντικές στρατηγικές αλλαγές: Δημιουργία ενός προγράμματος με διαφημίσεις σε χαμηλότερη τιμή και περιορισμό της κοινής χρήσης των κωδικών πρόσβασης ενός συνδρομητή.

Μάλιστα, το Netflix ήδη έχει αρχίσει να εφαρμόζει τους περιορισμούς κοινής χρήσης των κωδικών πρόσβασης σε ορισμένες χώρες, όπως ο Καναδάς και η Ισπανία, και δήλωσε ότι σχεδιάζει να επεκτείνει τις αλλαγές αυτές ευρύτερα κατά τους επόμενους μήνες.