Έτσι όπως γίνονται οι σειρές της ελληνικής τηλεόρασης, έχουμε καταλήξει να ξεχνάμε ποιος σκηνοθετεί και να μας απασχολούν μόνο οι ηθοποιοί. Ειλικρινά, πόσοι ξέρουν να πουν ποιος ή ποια σκηνοθετεί κάποια σειρά, με εξαίρεση τη Μάγισσα όπου είναι ο Χαρίτος που έγινε γνωστός με τις Άγριες Μέλισσες και πλέον μένει στο μυαλό; Ποιος σκηνοθετεί το Grand Hotel ή το Έχω Παιδιά που είναι οι δύο πιο επιτυχημένες σειρές της σεζόν; Δεν είναι δύσκολο να το βρει κανείς, προφανώς. Θέλουμε όμως να καταδείξουμε πως η ελληνική τηλεόραση δεν επιτρέπει εύκολα τη σκηνοθεσία να αναδειχθεί.
Γι’ αυτό, όταν εμφανίζονται στιγμές σεμιναριακές, στιγμές αποθέωσης της σκηνοθεσίας, της τέχνης, αξίζει να τις αναδεικνύουμε.
Μια τέτοια θα ζήσουν όσοι δουν το επεισόδιο της Τρίτης 19/11 στη σειρά Η Παραλία, που προβάλλεται κάθε βράδυ στην ΕΡΤ και, φυσικά, στο ERTFLIX. Η σειρά δεν τα πάει τόσο καλά σε τηλεθέαση, αφού κινείται μεταξύ του 3 και του 5%, αλλά στην πλατφόρμα είναι μαζί με την Ηλέκτρα οι δύο πιο δημοφιλείς σειρές.
Στο σημερινό επεισόδιο, λοιπόν, θα δούμε κάτι που δεν πρέπει να έχει συμβεί ξανά στην ελληνική τηλεόραση, στην ελληνική μυθοπλασία εν γένει. Ο σκηνοθέτης Στέφανος Μπλάτσος επέλεξε να χωριστεί το επεισόδιο σε δύο μέρη, ένα κομμάτι 37 λεπτών και το υπόλοιπο. Για 37 από τα 47 λεπτά του επεισοδίου, η κάμερα λειτούργησε με μονοπλάνο και συμμετείχαν στη σεκάνς αυτή, 80 άτομα μπροστά από τις κάμερες και 54 πίσω από τις κάμερες.
Βλέπεις δε βλέπεις τη σειρά, αυτό δεν το χάνεις
Έχουμε επαινέσει στο παρελθόν πολλές φορές τέτοιες τεχνικές, κάτι αντίστοιχο κάνει ο Ρόμπερτ Ζεμέκις στο Here που κυκλοφόρησε πριν 2 εβδομάδες στις ΗΠΑ, κάτι ακόμα πιο εντυπωσιακό είχε κάνει το 2015 ο Σεμπάστιαν Σκίπερ στην ταινία Victoria, που την έβγαλε με μία λήψη, σε ένα βράδυ.
Όσοι θα δουν αυτά τα 37 λεπτά της Παραλίας, θα πάρουν ένα σεμινάριο σκηνοθεσίας, θα κατανοήσουν τι είναι η τέχνη της αφήγησης και κατάλαβαν τη διαφορά που κάνει η καλή σκηνοθεσία σε μια σειρά και πως τίποτα δεν γίνεται να κριθεί με την τηλεθέαση. Κι αυτό το γράφουμε εμείς που η Παραλία δε μας ενθουσίασε ιδιαίτερα πέρσι, οπότε μετά από τα πρώτα 4-5 επεισόδια, έχουμε δει αποσπασματικά πράγματα, δεν ανήκουμε δηλαδή στο κοινό της.
Όπως όμως καταγράφουμε όσα δε μας αρέσουν, οφείλουμε να καταγράφουμε όσα βρίσκουμε σημαντικά, όσα αναδεικνύουν την καλή δουλειά, ίσως και περισσότερο από τα αρνητικά, διότι η αποθέωση του θετικού θα στείλει μήνυμα στα κανάλια να στηρίξουν το καλλιτεχνικό όραμα των ανθρώπων που απαρτίζουν μια σειρά, μια παραγωγή.
Γι΄αυτό, ένα μπράβο σε όλους τους συντελεστές, έτι περισσότερο στον σκηνοθέτη Στέφανο Μπλάτσο και αναμένουμε με τρομερό ενδιαφέρον το σημερινό επεισόδιο.