Η φετινή σεζόν είχε απ’ όλα… Σειρές εποχής, σειρές σύγχρονες και αστυνομικού μυστηρίου και φυσικά επέστρεψαν και οι κωμωδίες που είχαμε κάνει μαύρα μάτια (από το πολύ δράμα) για να δούμε, αλλά και μία σειρά που ξεχώρισε και στέκεται σε άλλο επίπεδο…

Το τηλεοπτικό κοινό πάντα έχει τον πρώτο λόγο, όμως το intronews έφτιαξε και τη δική του λίστα με τις σειρές που είδαμε και μας ενθουσίασαν, αλλά και εκείνες που μας απογοήτευσαν, αν και περιμέναμε άλλα…

Τα πολλά λόγια όμως είναι φτώχεια, που λέει και ο λαός, και ήρθε η ώρα να μπούμε στο… ψητό (των Χριστουγέννων) κάνοντας μία ανασκόπηση σε όσα είδαμε και όσα δεν… είδαμε…

Οι σειρές που μας απογοήτευσαν

Τέσσερις σειρές παρότι είχαν ανακοινωθεί από τα κανάλια θριαμβευτικά, εκεί στα τέλη του Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου (για τη μία τσακωνόμασταν εδώ στο intro ποιος θα τη γράψει, γιατί περνάμε καλά στα καμαρίνια και βγαίνει και στην σκηνή), τελικά δεν τράβηξαν…

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Η Κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα στον Alpha χτύπησε μάλλον και τη σειρά, δεν εξηγείται αλλιώς καθώς η πολυαναμενόμενη κωμωδία που έγραψε ένα από τα πιο αγαπημένα σεναριακά δίδυμα της μικρής οθόνης, ο Μιχάλης Ρέππας και ο Θανάσης Παπαθανασίου, που βρίσκονται πίσω από τις πιο grande τηλεοπτικές επιτυχίες, τελικά έμεινε χωρίς… φουγάρα!!!

Ίσως οι πολυπαιγμένες ατάκες, ίσως το σενάριο που ναι μεν ήταν μία παρωδία των δραματικών σειρών αλλά κάπως ασύνδετο, ίσως οι υπερβολικές ερμηνείες, κάτι τελικά δεν πήγε καλά και η Τζέλα Δελλαφράγκα αποχαιρετά την φετινή τηλεοπτική σεζόν και κάνει φινάλε… άκαπνα.

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Η Μάγισσα – Φλεγόμενη καρδιά του ANT1 δεν κατάφερε να βάλει… φωτιά στο τηλεοπτικό κοινό και να κεντρίσει το ενδιαφέρον του. Το καστ πολύ δυνατό, η Μαρία Κίτσου αδιαμφισβήτητα εξαιρετική στην ερμηνεία της, ο Λευτέρης Χαρίτος δοκιμασμένος, το σεναριακό δίδυμο Μελίνα Τσαμπάνη – Πέτρος Καλκόβαλης επίσης δυνατό, αλλά το θέμα εντελώς ξένο προς την ελληνική πραγματικότητα και τελικά δεν μαγεύτηκε το τηλεοπτικό κοινό, ούτε και εμείς… δυστυχώς. Όμως το τηλεοπτικό ρεπορτάζ λέει ότι Τσιαμπάνη – Καλκόβαλης ετοιμάζουν κάτι καινούργιο και το περιμένουμε με αγωνία.

Ερώτημα παραμένει και γιατί δεν τράβηξε και το Ταμπού στο Mega… Ο Ανδρέας Γεωργίου και η Βάνα Δημητρίου μας έχουν συνηθίσει σε μακρόβιες επιτυχίες, αλλά το Ταμπού πήγε άπατο και «εξορίστηκε» σε πολύ βραδινή ζώνη του Mega και απορούμε αν το βλέπει κανείς. Να σημειώσουμε ότι είχε μία πολύ ωραία παρουσίαση των Ιωαννίνων και μέχρι εκεί γιατί δεν είναι ταξιδιωτική εκπομπή, είναι σίριαλ.

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Το ίδιο ισχύει και για το Αρχελάου 5 στην ΕΡΤ το οποίο σε μία πρώτη ανάγνωση, όταν ανακοινώθηκε, έδινε την εντύπωση του εναλλακτικού, μαύρο χιούμορ, δυνατό καστ με αγαπημένους ηθοποιούς, στυλ και ύφος στα τρέιλερ. Όλα αυτά όμως αποδείχθηκαν καπνός χωρίς φωτιά όταν είδαμε το πρώτο επεισόδιο και τα υπόλοιπα (για να είμαστε ειλικρινείς) που δεν μας τράβηξαν. Ψάχνουμε να δούμε τι πήγε λάθος και μία πρώτη σκέψη είναι ότι ίσως μας είχε καλλιεργήσει πολύ υψηλές προσδοκίες για το κάτι διαφορετικό και εναλλακτικό, αλλά τελικά αποδείχθηκε πολύ παλιακό είδος κωμωδίας και τετριμμένο.

Οι σειρές-σταθερές αξίες

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Υπάρχουν κάποιες σειρές που δεν χάνουν με τίποτα στο τηλεοπτικό χρηματιστήριο. Η σειρά – φαινόμενο Η Γη της Ελιάς στο Mega (που δεν τη λατρεύουμε εμείς βέβαια) καταφέρνει να βαδίζει στην τέταρτη σεζόν και να κρατάει το κοινό της συσπειρωμένο. Η συγκεκριμένη σειρά αληθινά δεν έχουμε ακόμη κατανοήσει πώς το καταφέρνει, αλλά το καταφέρνει και συνεχίζει δυναμικά και μετά τα Χριστούγεννα (σιγά μην πετούσαν τον άσο από το μανίκι).

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Δύο σειρές της ΕΡΤ επίσης κρατούν το κοινό καθηλωμένο, η χίπικη Παραλία που φέτος είναι ακόμη πιο καλή από την περσινή σεζόν και η Ηλέκτρα έχουν αποκτήσει τους δικούς τους φαν και δεν αλλάζουν κανάλι. Και για να είμαστε ειλικρινείς πρόκειται για δύο ιδιαίτερες σειρές με δεμένα σενάρια και ωραία καστ που δικαίως έγιναν σταθερές αξίες.

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Το IQ 160 αποτελεί πλέον σταθερή συνήθεια του τηλεοπτικού κοινού και ένα plus για το Star που φαίνεται ότι με τον Άκη Χαραλαμπίδη στο τιμόνι της μυθοπλασίας κάνει πολύ επιλεκτικές, στοχευμένες και πετυχημένες επιλογές σειρών και ας το θεωρούσαμε outsider στο συγκεκριμένο είδος έως πρόσφατα. (Θα επανέλθουμε στο Star πιο κάτω για αυτό δεν γράφουμε τώρα πολλά, άλλωστε τη σειρά όλοι τη γνωρίζουμε και τη βλέπουμε).

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Οι κωμωδίες που μας έκαναν να… σκάσουμε χειλάκι

Ναι, το παραδεχόμαστε, μας είχαν λείψει πολύ… Πολύ όμως… Και φέτος τα κανάλια επανέφεραν τις κωμωδίες και τις ένταξαν στο πρόγραμμά τους.

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Δύο σειρές που ξεχωρίσαμε είναι το VIP – Καλά Γεράματα στον ΑΝΤ1 που εδώ θα σταθώ για λίγο… Όταν είδα την αναγγελία στην αρχή της σεζόν, η αλήθεια είναι ότι εκτίμησα πως θα είναι μία από τα ίδια… Όμως η τηλεοπτική παρωδία του Nine Perfect Strangers (ναι βρε αυτό που πρωταγωνιστεί η Νικόλ Κίντμαν) τελικά αποδείχθηκε δυνατό χαρτί. Μπορεί να μην πρόκειται για θέρετρο ευεξίας, αλλά για οίκο ευγηρίας, μπορεί να μην έχει τη χολιγουντιανή αίγλη, αλλά είναι μία σειρά που όποτε τη βλέπω (σχεδόν κάθε βδομάδα) γελάω πολύ!!! Όποιος είχε την ιδέα για αυτή τη σειρά τη θεωρώ εμπνευσμένη!

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Το Έχω Παιδιά στο Mega με τον Λάμπρο Φισφή στο σενάριο επίσης τα… σπάει!!! Κωμικές καταστάσεις με πρωταγωνιστές τα παιδιά και δύο γονείς στα όρια της τρέλας… Ο Φισφής πήρε ένα… καθημερινό «δράμα» γονέων και το μεταμόρφωσε σε μία σπαρταριστή κωμωδία καταστάσεων.

Οι new entry καθημερινές σειρές

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Στις σειρές που προβάλλεται πάνω από ένα επεισόδιό τους μέσα στη βδομάδα αδιαμφισβήτητα «πρωταγωνίστρια» είναι το Grand Hotel στον ΑΝΤ1!!! Δεν είναι ότι έχει κάτι καλύτερο από τις υπόλοιπες που έκαναν πρεμιέρα φέτος, καθώς διατηρεί την πεπατημένη «συνταγή» της σαπουνόπερας, όμως η πλοκή έχει περισσότερο σασπένς, ίσως και το ότι είναι εποχής… Δεν ξέρω… Πάντως το κοινό έδωσε σε αυτή τη σειρά τον πρώτο ρόλο και συνεχίζει δυναμικά.

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Ο Άγιος Έρωτας στον Alpha επίσης έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν μία σειρά ενδιαφέρουσα: έναν απαγορευμένο έρωτα (τον κόλασε τον παπά η νεαρά), πολλούς άλλους απαγορευμένες έρωτες, εξώγαμα παιδιά, δολοφονίες, ψυχιατρικές κλινικές και παράνοια, άνθρωποι εξουσίας και παρασκήνιο… Έχει επίσης ωραίο καστ, αξιόλογες ερμηνείες και ωραία σκηνοθεσία. Αν το κανάλι δεν μας είχε μπερδέψει λίγο με τις μέρες και το πόσα επεισόδια παίζουν κάθε μέρα και όλα αυτά, ίσως είναι μία σειρά που αδικήθηκε λίγο και να είχε καλύτερη ακόμη πορεία. Ωστόσο δεν περνά απαρατήρητο. Έχει και δυνατό ανταγωνισμό απέναντι.

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Θα προσθέσω εδώ και τον Τιμωρό στον Alpha που είχε ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα, έδειχνε ότι θα είναι η κορυφαία σειρά φέτος, ωστόσο κάπως ξεφούσκωσε στην πορεία, ωστόσο είναι αξιοπρεπέστατη σειρά και διαθέτει σασπένς, επομένως παραμένει δυνατός παίκτης.

Οι εκτός ανταγωνισμού σειρές

Δύο σειρές στέκονται εκτός ανταγωνισμού καθώς είναι με τέτοιο τρόπο στημένες που δεν μπορούμε να τις θέσουμε απέναντι στις υπόλοιπες και ανήκουν και οι δύο στο Mega.

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Η σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη Maestro μπορεί κάποιοι να λένε ότι είναι μία από τα ίδια, όμως ο Παπακαλιάτης γνωρίζει καλά τη «συνταγή» της μυθοπλασίας και φτιάχνει σειρές με εξαιρετικό αποτέλεσμα. Σαφώς χρησιμοποιεί και κλισέ, αλλά κάθε σειρά του προσφέρει την ποιότητα και το σεβασμό που αναζητά ο τηλεθεατής. Ωραία πλάνα, θεματολογία, υπέροχα κάδρα, προσεγμένα μουσικά χαλιά, χτίσιμο ρόλων και χαρακτήρων, ερμηνείες και του το δίνω του Παπακαλιάτη και για τα σενάρια και για την σκηνοθεσία και για το ό,τι εν γνώσει του επιλέγει πολύ δυνατούς ηθοποιούς και παίζει δίπλα τους ακομπλεξάριστα και ας γνωρίζει ότι στο υποκριτικό κομμάτι δεν τους φθάνει. Είναι άλλωστε ο δημιουργός και αυτό δεν μπορεί κανείς να του το ακυρώσει. Δεν επέλεξε τη συγκεκριμένη σειρά το Netflix τυχαία πάντως.

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Το Famagusta από την άλλη πλευρά έξυνε μία μεγάλη πληγή της κυπριακής και της ελλαδίτικης σύγχρονης ιστορίας και ίσως μία σειρά που έθιγε την κατοχή της μισής Κύπρου και τη δημιουργία του τουρκικού Ψευδοκράτους ήταν καιρός να παρουσιαστεί. Εδώ ο Ανδρέας Γεωργίου χτύπησε στόχο και άγγιξε καρδιές και ανθρώπους που αυτά που βλέπουμε στην οθόνη, τα έζησαν στη ζωή τους και θα δείξουμε σεβασμό απέναντι σε αυτή τη σειρά.

Το Ertflix και οι σειρές του

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Το Ertflix έχει μπει δυναμικά στην τηλεοπτική πραγματικότητα και είναι γεγονός ότι έχει τις δικές του σειρές που το κοινό αγαπά να βλέπει. Η δεύτερη σεζόν της Έρημης Χώρας δικαιολόγησε απόλυτα γιατί η συγκεκριμένη σειρά ξεχώρισε από πέρυσι. Έχουμε όμως και το new entry, τη Μαρία που έγινε Κάλλας που μπορεί να έχει λαθάκια, αλλά είναι τόσο τρυφερά ανάλαφρη που βλέπεται ευχάριστα και περνάς καλά μπροστά από τη μικρή οθόνη.

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Θα σταθώ και στην αστυνομική σειρά Το Δίχτυ, το κύκνειο άσμα του Μανούσου Μανουσάκη. Ο σκηνοθέτης που έχει γράψει λαμπρή τηλεοπτική ιστορία, είχε τον τρόπο να συμβαδίζει με την εποχή και τις εξελίξεις. Και στο Δίχτυ κατάφερε να κάνει την έκπληξη και να δημιουργήσει μία αστυνομική σειρά με γρήγορη εξέλιξη και σκληρή θεματολογία που ακουμπά στην εποχή και εμπνέεται από αυτή για αυτό και το Δίχτυ κατάφερε να κερδίσει το κοινό και να το καθηλώσει.

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Η τηλεόραση που θέλουμε να βλέπουμε

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Η Διάφανη Αγάπη στον Alpha ήδη από τη δημοσιογραφική προβολή είχα αντιληφθεί ότι θα είναι ξεχωριστή και αποδείχτηκε και στην πορεία. Μπορεί το γεγονός ότι κυκλοφορεί ένα φάντασμα ανάμεσα στους ζωντανούς να δείχνει κάπως απίστευτο, όμως παρουσιάστηκε τόσο έντεχνα που δεν ενοχλεί. Η σειρά στον πρώτο της κύκλο, γιατί θα υπάρξει και δεύτερος από τη νέα χρονιά, κράτησε το σασπένς ως την τελευταία στιγμή, το whodunit παρέμενε ζωντανό και παλλόμενο, οι χαρακτήρες ήταν πολυεπίπεδοι, τα πλάνα ωραία και προκαλούσε και ένα είδος συγκίνησης γιατί τα συναισθήματα ήταν έντονα. Πρόκειται για μία ξεχωριστή σειρά με ένα πρωτότυπο θέμα.

Το τηλεοπτικό φαινόμενο, οι σειρές που δεν τράβηξαν και το outsider που έσπασε τα… κοντέρ

Και τώρα πάμε στα δικά μας, γιατί η σειρά-φαινόμενο που μας ενθουσίασε φέτος προέρχεται από το Star και οι Μαύροι Πίνακες είναι πραγματικά η τηλεόραση που θέλουμε να βλέπουμε. Η Σοφία Καζαντζιάν και ο Μάριος Ιορδάνου δημιούργησαν κυριολεκτικά ένα σενάριο που αποτελεί πρότυπο τηλεοπτικού σεναρίου:

δυνατοί χαρακτήρες, χτισμένοι στη λεπτομέρεια, άψογο κάστινγκ, όλοι οι ηθοποιοί επιλεγμένοι ένας και ένας, υπέροχα εικαστικά κάδρα, σκηνοθεσία αντάξια υπερπαραγωγών του εξωτερικού από την Κατερίνα Φιλιώτου, μυστήριο πλεγμένο με Τέχνη, σημειολογία, ατμόσφαιρες, σασπένς και ένα εντυπωσιακό plot twist και απρόσμενο cliffhanger στο φινάλε που μας δίνει μία «υπόσχεση» ότι θα υπάρξει συνέχεια (ναι το θέλουμε!).

Κατά τη δική μας άποψη αυτή είναι και η κορυφαία σειρά του πρώτου μισού της τηλεοπτικής σεζόν και χαλάλι οι Παρασκευές τα βράδια που μέναμε καθηλωμένοι μπροστά στην τιβι, αντί να πίνουμε ποτάκια στα μπαράκια. Το απολαύσαμε όσο τίποτα άλλο και πιστεύουμε ότι η τομή που έγινε με τη συγκεκριμένη σειρά σε πολλά επίπεδα, θα φέρει και άλλες τέτοιες παραγωγές την επόμενη σεζόν.