Στα τόσα χρόνια συνεργασίας του Ατζούν Ιλιτζαλί με τον ΣΚΑΪ, το κανάλι του Φαλήρου τι έχει να θυμάται; Δύο σεζόν My Style Rocks, μία σεζόν Power of Love και 5 σεζόν Survivor. Αυτός είναι ο αριθμός των πρότζεκτ που έκαναν μαζί και είχαν ένα αποτέλεσμα τουλάχιστον ικανοποιητικό, ώστε να υπάρξει διαφήμιση.
Από τα ριάλιτι που έφερε στον ΣΚΑΪ ο Τούρκος επιχειρηματίας/παραγωγός, η επιτυχία τριών σε συνολικά 8 σεζόν μπορεί να μοιάζει μεγάλος αριθμός, αλλά δεν είναι. Αν κάτσουμε και δούμε ποια προγράμματα δεν βρίσκονται στη λίστα των επιτυχημένων, τότε θα δούμε πως το κανάλι του Φαλήρου βρέθηκε περισσότερο ζημιωμένο, αν όχι οικονομικά γιατί ποτέ δε μπορούμε να γνωρίζουμε τι συμφωνίες έχουν γίνει, σίγουρα σε επίπεδο τηλεθέασης και πρεστίζ και φυσικά υποδοχής διαφήμισης.
Το πρώτο Survivor το 2017 είχε τρελά έσοδα, με κάθε προϊόν που διαφημιζόταν να καλείται να πληρώσει ως και 6ψήφιο αριθμό για μερικά δευτερόλεπτα. Μετά τα ποσά άρχισαν να πέφτουν. Στο 4ο Survivor, αυτό με τον Τριαντάφυλλο, τα ποσά αυξήθηκαν και πάλι. Από το 2021 όμως έχει να προσφέρει ο ΣΚΑΪ ένα πρότζεκτ που να συζητηθεί πάρα πολύ. Ακόμα και πέρσι, με το Survivor All Star, το αποτέλεσμα ήταν πολύ κάτω των προσδοκιών και σε σύγκριση με τα ποσά που δόθηκαν στους συμμετέχοντες.
Όπως την πάτησε με τον Τερίμ στο ποδόσφαιρο ο Αλαφούζος, έτσι την πατάει και τηλεοπτικά εμπιστευόμενος τόσο πολύ τον Ατζούν και υπακούοντας στα κελεύσματά του.
Ο παραλογισμός στον ΣΚΑΪ
Ένα τέτοιο που ανακοινώθηκε στις αρχές της εβδομάδας είναι αυτό που μας έδωσε την αφορμή για να γράφουμε ότι στον ΣΚΑΪ δεν δείχνουν να μπορούν να μάθουν από τις αστοχίες ή είναι εγκλωβισμένοι σε συμφωνίες και καλές σχέσεις με τον Ατζούν, ώστε να μην του χαλάνε ποτέ χατίρι.
Το Power of Love είναι ένα προϊόν τόσο ξεπερασμένο, τόσο πεθαμένο, τόσο ξεχασμένο, που δεν ξέρουμε με ποιο σκεπτικό επέλεξαν στον ΣΚΑΪ να το επαναφέρουν, έστω και με τις διαφορετικές συνθήκες που θα το κάνουν.
Αν στο κανάλι του Φαλήρου είχαν το συγκεκριμένο τρασοριάλιτι στο πρόγραμμα της επόμενης σεζόν, θα λέγαμε χωρίς περιστροφές πως πρόκειται για μια αποτυχημένη επιλογή που θα οδηγήσει για 3η συνεχόμενη σεζόν τον σταθμό στις εσχατιές της τηλεθέασης, ως 5η, στην καλύτερη των περιπτώσεων, δύναμη.
Δεν προβαίνουμε σε αυτό τον χαρακτηρισμό ακόμα επειδή το Power of Love θα αποτελέσει ένα καλοκαιρινό πρότζεκτ, θα προβάλλεται δηλαδή από τέλη Ιουνίου, αρχές Ιουλίου, εικάζουμε, σε μια περίοδο νεκρή για όλα τα κανάλια, με τον ΣΚΑΪ να ελπίζει ότι χωρίς ανταγωνισμό μπορεί να χτίσει κάτι σε μια ζώνη και όταν επιστρέψουν τα προγράμματα από Σεπτέμβριο, να έχει ένα ισχυρό πάτημα σε ένα slot.
Πολύ δύσκολο φαίνεται να συμβεί αυτό, είναι ένα τζοκάρισμα από το κανάλι, ενδεχομένως όχι τόσο πολυέξοδο, αφού το Power of Love έχει στημένο στούντιο, δεν έχει εξωτερικά γυρίσματα, μόνο η παρουσιάστρια θα είναι ένα σχετικά μεγάλο κόστος, αλλά δεν παύει να είναι μια επιλογή εκτός λογικής. Σε ένα καλοκαίρι που όλοι θα λείπουν και δε θα ανοίγουν τηλεόραση ούτε κατά λάθος, στον ΣΚΑΪ πιστεύουν μάλλον ότι το Power of Love θα γίνει ό,τι και το πρώτο Survivor.
Τότε, το 2017, το τηλεοπτικό τοπίο ήταν σε φθίνουσα πορεία, φτωχό, δεν υπήρχε ιδιαίτερη μυθοπλασία, δεν υπήρχε τίποτα. Ο μέσος Έλληνας άφηνε σιγά σιγά πίσω του μια 7ετία σκληρή οικονομικά, ήταν 2 χρόνια μετά το φριχτό καλοκαίρι του 2015, και η τηλεόραση ήταν η μόνη διέξοδος. Το Survivor τότε έκανε τέτοια καθολική επιτυχία γιατί δεν υπήρχε άλλη επιλογή. Τώρα, καλοκαίρι 2024, έχουμε την ακριβώς αντίθετη κατάσταση.
Εκτός δηλαδή από ένα πρότζεκτ που το κοινό έχει από καιρό απορρίψει, το Power of Love είναι και άκαιρο. Επιπλέον, είναι ριάλιτι και τα ριάλιτι δείχνουν να έχουν πεθάνει για τα καλά. Ειδικά στον ΣΚΑΪ το ξέρουν καλά, αφού από πέρσι έχουν ένα Love Island κι ένα I’m A Celebrity Get Me Out Of Here που πάτωσαν, ένα Survivor All Star που κινήθηκε σε μέτρια επίπεδα, κι ένα φετινό Survivor που απέτυχε παταγωδώς κι ενώ δόθηκαν μεγάλα ποσά σε αρκετούς συμμετέχοντες.
Μόνο το MasterChef πήγε καλά από ριάλιτι τα τελευταία δύο χρόνια, η φετινή του έκδοχη, κι αυτό γιατί αφαίρεσε πολύ τη λογική του ριάλιτι. Και πήγε καλά σε σύγκριση με τα πεσμένα περσινά και προπέρσινα νούμερα. Δεν πήγε τόσο καλά ώστε να μπορεί να θεωρήσει κάποιος ότι τα ριάλιτι αντέχουν.
Στην κατάσταση που είναι ο ΣΚΑΪ εδώ και δύο χρόνια, με τις επιλογές του στην ψυχαγωγία να βρίσκονται μόνιμα στα τάρταρα, το Power of Love μοιάζει με παραλογισμό, με άρνηση της πραγματικότητας.
Ακόμα κι αν το ρίσκο είναι μικρό, επειδή μιλάμε για μια καλοκαιρινή επιλογή, δεν παύει να υπάρχει μια ελπίδα στον ΣΚΑΪ πως θα πετύχει και αν πετύχει, να το έχουν και στη χειμερινή περίοδο στο πρόγραμμά τους.
Οι άνθρωποι που παίρνουν αυτές τις αποφάσεις σίγουρα ξέρουν καλύτερα, αφού δουλεύουν στα κανάλια, αλλά πολλές φορές τα κανάλια έχουν δείξει πως δεν αφουγκράζονται την πραγματικότητα. Όπως, πολλές φορές, είναι αναγκασμένα λόγω συμφωνιών να ενδώσουν στον παραλογισμό. Εμείς πάντως ως τηλεθεατές δεν μπορούμε να υποδεχόμαστε άκριτα κάθε τρασίλα όπως το Power of Love και πάντα θα αναρωτιόμαστε πως γίνεται στον ΣΚΑΪ να προωθούν μια τέτοια επιλογή.