Μετά από 7 χρόνια, ΣΚΑΪ και Ατζούν αποφάσισαν να σπάσουν τον κύκλο και να αλλάξουν τη ροή του Survivor, με αποτέλεσμα από εκεί που έφτανε Γενάρης για να το δούμε, τώρα να έχουμε το φινάλε του 7ου κύκλου μόλις στις αρχές Ιούλη και την επιστροφή στις 16 Σεπτεμβρίου. Και με ένα δίμηνο στο οποίο το κανάλι, η παραγωγή και τα τηλεοπτικά ρεπορτάζ μιλούσαν για ένα νέο ριάλιτι, με αρκετές διαφορές σε σχέση με τα προηγούμενα.
Αρκετοί πρώην παίκτες και άνθρωποι που γνωρίζουν τα τηλεοπτικά, απαντούσαν σε σχετικές ερωτήσεις πως η μετάβαση του Survivor θα ωφελήσει και θα το κάνει πιο αποδοτικό στην τηλεθέαση, θα αποδειχθεί μια πολύ καλή επιλογή. Ίσως το κάνουν για να κρατήσουν καλές σχέσεις με την παραγωγή, ίσως όντως το πιστεύουν.
Η πρεμιέρα δε θα μπορούσε με τίποτα να μας κάνει σοφούς ως προς αυτό, να δώσει δηλαδή την απάντηση για το αν το Survivor θα είναι κάτι διαφορετικό φέτος ή, περισσότερο, αν η παραγωγή θα επιμείνει σε αυτή την αλλαγή που διατυμπανίζεται, αν τυχόν η τηλεθέαση δεν υποστηρίξει το αφήγημα. Η αλήθεια είναι πως τα έχουμε ακούσει ξανά στο παρελθόν αυτά, αλλά στο τέλος είδαμε την ίδια συνταγή.
Δεν περιμέναμε να καταλάβουμε τις αλλαγές στο πρώτο κιόλας επεισόδιο, αλλά αν οι αλλαγές αυτές καταλήγουν στα νέα ονόματα ομάδων, δηλαδή σε Τίγρεις και Αετούς, και στο ότι είναι λιγότερες οι παροχές της παραγωγής στις ομάδες για την επιβίωση και διαβίωσή τους, τότε μάλλον σύντομα θα απογοητευτούν στην παραγωγή και τον ΣΚΑΪ με την ανταπόκριση του κοινού.
Τα νούμερα της πρεμιέρας είναι τέτοια που δε μπορείς να πεις ούτε ότι δεν υπήρξε ανταπόκριση, ούτε ότι υπήρξε αρχικός ενθουσιασμός. Το 18,6% στο δυναμικό και το 22% στο γενικό, δεν μπορεί να οδηγήσει σε κάποιο συμπέρασμα, σε κάποια εκτίμηση, παρά μόνο στο ότι διαφαίνεται πως το Survivor πάει να γίνει ένα τηλεοπτικό πρότζεκτ που χάνει τα νεανικά κοινά, τουλάχιστον από τον τηλεοπτικό δέκτη, και γίνεται boomer, καλύπτει ανάγκες κοινού πιο μεγάλου ηλικιακά. Κι αυτό δεν είναι μια πολύ βάσιμη εκτίμηση, φυσικά.
Για πρώτη φορά το Survivor σε αυτή τη συνθήκη
Είναι σίγουρα σημαντικό πως δεν υπάρχουν γνωστά πρόσωπα, τα οποία συνήθως χαλάνε το κοινό. Είναι, θα λέγαμε, μια συνταγή TikTok αυτή για το Survivor. Όπως το TikTok έδωσε χώρο δράσης σε εντελώς άγνωστα πρόσωπα με τον αλγόριθμό του και τα έκανε μικρές διασημότητες, με το κοινό να τα στηρίζει διότι δεν έχουν τηλεοπτική σελεμπριτοφθορά, έτσι και το Survivor ποντάρει φέτος περισσότερο από κάθε άλλη φορά, στους άσημους, στους μαχητές, πιστεύοντας πως με αυτούς θα ταυτιστεί το κοινό πιο εύκολα.
Αυτή είναι, ίσως, η μόνη διαφοροποίηση που θα γίνει όντως αισθητή στο κοινό, προϊόντος του χρόνου.
Αυτό που θα περιμένουμε να δούμε πώς θα απαντηθεί, είναι το εξής: θα κουράσει αυτό το αλλεπάλληλο το κοινό; Ότι δηλαδή δεν έχει υπάρξει διάστημα «ξεκούρασης» από το προηγούμενο Survivor; Ή θα λειτουργήσει αυτή η αλλαγή της συνήθειας ως ένα ανανεωτικό σοκ; Θα προσφέρει την ψευδαίσθηση πως είναι κάτι διαφορετικό μέσα από την μεγαλύτερη δυσκολία στην επιβίωση ή θα το χάσει αυτό το στοίχημα; Έπρεπε να υπάρξει ένα κενό έτους για το Survivor ή αυτή η ζαριά επιβίωσης θα το επαναφέρει;
Επιπλέον, είναι η πρώτη φορά που το Survivor προλαβαίνει τον ανταγωνισμό, δηλαδή τη μυθοπλασία, δεν μπαίνει τελευταίο όπως κάθε χρόνο, προσπαθώντας να αρπάξει κοινό από αλλού. Έχει μέχρι τη Δευτέρα να χτίσει ένα κοινό και να ελπίζει πως δεν θα το χάσει σε μεγάλο βαθμό από τις σειρές που έρχονται. Τέλος, αν η χρονιά στη μυθοπλασία αποδειχθεί μη ενδιαφέρουσα, το κοινό θα στραφεί στην παρηγοριά του Survivor; Ήδη στον ΣΚΑΪ αποδεικνύεται τώρα, καλή κίνηση να ξεκινήσουν τόσο νωρίς το Power of Love, μες στο κατακαλόκαιρο, με το ριάλιτι να καταγράφει μετά από 1.5 μήνα πολύ καλά νούμερα τηλεθέασης δεδομένου του πόσο «τρας» είναι εξ ορισμού ως πρότζεκτ.
Όλα αυτά συνθέτουν ένα ενδιαφέρον προς παρατήρηση μείγμα, το οποίο, προς το παρόν, δεν σχετίζεται με αυξημένο ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε το ίδιο το Survivor.
Τα υπόλοιπα, προσεχώς!