Έχουμε γράψει στο παρελθόν πως το Survivor είναι ένα hardcore ριάλιτι και πρέπει πάντοτε να κρίνεται ως τέτοιο. Ακόμα όμως και τα hardcore ριάλιτι θα πρέπει να έχουν κόκκινες γραμμές, να λένε κάπου ένα στοπ στο τι χρησιμοποιούν από τα δράματα των ανθρώπων για να το μετατρέψουν σε νούμερα και να αυξήσουν την τηλεθέαση.
Το φετινό Survivor κρίνεται μάλλον ως μια αποτυχημένη κίνηση, θα έπρεπε ο Ατζούν και ο ΣΚΑΪ να καταλάβουν πως χρειάζεται ένα διάλειμμα, μια αγρανάπαυση για να το πούμε κομψά, γιατί δεν έχει μείνει πολύς κόσμος για να λάβει μέρος.
Και το κοινό κουράστηκε να βλέπει τον Παππά, την Ασημίνα, τη Δαλάκα. Αυτοί προφανώς δε φταίνε, τη ζωούλα τους κοιτάνε να φτιάξουν και να βγάλουν εύκολα χρήματα. Όχι μόνο τα άμεσα, δηλαδή τους παχυλούς μισθούς που παίρνουν ανά εβδομάδα, αλλά και τα παρελκόμενα που έρχονται από την διατήρηση της δημοφιλίας τους, της αναγνωρισιμότητας του ονόματος τους. Θα τις έχουν τις προτάσεις για εμπορικές συνεργασίες όταν βγουν.
Η παραγωγή θα έπρεπε να έχει αντιληφθεί από πέρσι κιόλας, πως το πρότζεκτ Survivor θέλει πολύ μεγάλη σκέψη για να βγει έτσι άρπα κόλλα και να κλείσει συμμετέχοντες μέσα σε μερικές μέρες, 3 βδομάδες πριν αρχίσει το ριάλιτι.
Survivor περσινά ξινά σταφύλια
Φτάνει δηλαδή στο σημείο, ένεκα της πολύ πεσμένης τηλεθέασης, να στραφεί ξανά στον Τζέιμς Καφετζή, στην Καρολίνα Καλύβα και όποιον άλλον «περσινά ξινά σταφύλια» λέγεται ότι θα μπει.
Δεν ξέρουμε ποια θα είναι η επίδραση της εισόδου των παικτών, αλλά όταν ένα όχημα είναι στην κατηφόρα, μόνο ένας μεγάλος βράχος το σταματάει. Και δεν υπάρχει βράχος για να σταματήσει την πτώση του Survivor στην τηλεθέαση.
Η αλήθεια είναι πως περιμέναμε ότι το Survivor δεν θα κάνει φέτος πάνω από 20%, αλλά δεν περιμέναμε να έχει και 12,1% και 13,2% σε δυναμικό και γενικό σύνολο. Δεν περιμέναμε ότι το MasterChef θα το περνάει τόσο εύκολα, με τέτοια διαφορά (19,6% και 13,8%).
Χωρίς να είμαστε η τσέπη του Ατζούν και να έχουμε και καμία πρεμούρα για την ζημιογόνα επιλογή του Survivor, δεν βλέπουμε πώς θα αυξήσουν οι προαναφερθέντες παίκτες την τηλεθέαση σε τέτοιο βαθμό ώστε να βγουν τα λεφτά που θα λάβουν και, όπως έχει ακουστεί, θα είναι πολύ παχυλός ο εβδομαδιαίος μισθός τους!
Δεν τα περιμέναμε όλα τα παραπάνω τόσο πολύ, που λέτε. Περιμέναμε όμως πως η παραγωγή θα κάνει τα πάντα για να ανεβάσει την τηλεθέαση. Κι αυτό το «τα πάντα» είναι, σε περιπτώσεις ριάλιτι, ανησυχητικό, to say the least.
Δεν είναι όλα για την τηλεθέαση
Στο χθεσινό επεισόδιο του Survivor λοιπόν, είδαμε να «πωλείται» η προσωπική ιστορία του Λαμάι, αυτό που ο ίδιος αποτύπωσε ως προσωπικό του δράμα, που αφορά στο παιδί του που είναι στο φάσμα του αυτισμού.
«Ο γιος μου είναι στο φάσμα του αυτισμού. Εδώ και περίπου 6,5 χρόνια τραβάμε μεγάλο αγώνα με τον Άγγελο. Είναι ένας μαραθώνιος για εμένα, ο όρκος της ζωής μου. Είμαι πολύ κοντά στο να δούμε τον Άγγελο μου όπως έχω ονειρευτεί εγώ και η γυναίκα μου. Πολύ άγχος με το παιδί μου», ανέφερε ο Λαμάι.
Αρκετοί παίκτες στο παρελθόν έχουν αναφέρει πως σε αυτές τις δηλώσεις στην κάμερα, υπάρχει και μια καθοδήγηση από την παραγωγή. Δε γνωρίζουμε αν εδώ είναι μια τέτοια περίπτωση ή αν απλά ο Λαμάι από μόνος του ένιωσε την ανάγκη να τα πει και να βγάλει ένα βάρος που μπορεί να ένιωθε, αλλά η παραγωγή θα έπρεπε να προστατεύσει αυτές τις δηλώσεις.
Στο μοντάζ θα έπρεπε να αφαιρέσουν το κομμάτι που μιλάει για το αυτιστικό παιδί του, γιατί μπορεί ο ίδιος να εκφράζει το συναίσθημα του και τον αγώνα του, αλλά ο τρόπος που τα λέει, περνάει λανθασμένο μήνυμα ως προς τα αυτιστικά παιδιά.
Δεν είναι όλα για να τα κάνουμε δραματουργία, να τα σκηνοθετήσουμε, να τα ερμηνεύσουμε. Υπάρχουν και πράγματα που, ακόμα και για ένα ριάλιτι όπως το Survivor, θα έπρεπε να είναι άβατα. Δεν αρκούσαν όσα είπε ο Λαμάι για το bullying που έφαγε ως Αλβανός ή για το ότι δούλευε 7/7 για 12 ώρες μέχρι να βγάλει χρήματα; Δε μπορούσε να κοπεί στο μοντάζ αυτό το κομμάτι και να μην εκτεθεί το παιδί αυτού του ανθρώπου; Ρητορικά τα ερωτήματα.