Περιεχόμενα
Στο άκουσμα της παραγωγής δύο ταινιών για το «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή» το πρωί της Τρίτης, προκλήθηκε ένας διαδικτυακός πανζουρλισμός, με τους 35άρηδες και βάλε, που θυμούνται τι συνέβη το 2000, να αισθάνονται πως θα επέλθει η δικαίωση.
Η σειρά του MEGA έκανε πρεμιέρα το 2000 και από το πρώτο κιόλας επεισόδιο έδειξε στο κανάλι πως έχει στα χέρια του ένα από τα πολύ δυνατά χαρτιά του. Ήταν τότε μια εποχή που τα ιδιωτικά κανάλια, μην έχοντας ακόμα συμπληρώσει 10ετία ζωής, μάθαιναν πώς να διαχειρίζονται την τηλεθέαση, να την μετράνε και να ξέρουν τι σημαίνει. Ήταν μια εποχή που μόλις είχαν ξεκινήσει οι σειρές να «βαράνε» 35άρια και 40αρια.
Οι «Δύο Ξένοι» για παράδειγμα, η ακριβώς προηγούμενη σειρά των Ρήγα-Αποστόλου, που είχε ολοκληρωθεί έναν χρόνο πριν, έκανε μέχρι και 45% τηλεθέαση. Τα τέλη των 90s και οι αρχές των 00s ήταν μια περίοδος που οι απαιτήσεις από τα κανάλια ήταν πιο αυστηρές, σε πιο πάνω επίπεδο.
Τι πήγε στραβά στο «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή»
Έτσι λοιπόν, με το «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή», συνέβη κάτι που, από αυτά που έχουν ειπωθεί πιο μετά, οι συντελεστές, ιδίως οι δύο σεναριογράφοι, δεν το είχαν υπολογίσει, με αποτέλεσμα να βρεθούν σε μια συνθήκη έντονης πίεσης και όλο αυτό να λειτουργήσει ως bandwagon effect, να περάσει δηλαδή και στους υπόλοιπους συντελεστές και να αρχίσουν οι τσακωμοί.
Παρά την παραφιλολογία για αρκετά χρόνια μετά, είναι μια δήλωση της Ελένης Ράντου, την οποία επιβεβαίωσε αργότερα και ο Αλέξανδρος Ρήγας, αυτή που αποκάλυψε έμμεσα τι οδήγησε το «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή» να κατεβάσει ρολά στα γυρίσματα του 7ου επεισοδίου και να μην φτάσει ποτέ μέχρι το τέλος της διαδρομής, μέχρι τα 30 επεισόδια.
«Δεν ήταν καλή συγκυρία. Ήταν μια δουλειά στην οποία –νομίζω- έγινε κατάχρηση εξουσίας. Κακή παραγωγή, κακή στιγμή από όλους για όλους. Δεν τσακωθήκαμε, αυτό είναι το εύκολο να βγει προς τα έξω. Δεν υπήρχε πολύ υλικό και τρέχανε να βγάλουν επεισόδια. Υπήρχε πολλή πίεση από το κανάλι, τους… λάλησε. Η διαχείριση από τη μεριά του Αλέξανδρου, μιας τόσο μεγάλης επιτυχίας που θα είχε αυτή η σειρά, ήταν που δεν άφησε το πράγμα να προχωρήσει. Ο Αλέξανδρος ήταν ο πρώτος που κλάταρε».
Τεκμαίρεται δηλαδή από αυτή τη δήλωση, πως στο «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή» ήταν τεταμένες οι σχέσεις, όχι όμως λόγω αλαζονείας ή μεγάλων «Εγώ» ως προς τις πρωταγωνίστριες. Γιατί είχε υπάρξει αυτή η φήμη πως Ράντου-Ρώπα-Γαλανοπούλου-Καστάνη οριακά μαλλιοτραβιόντουσαν.
Υπήρξαν, σαφώς, έντονοι τσακωμοί, αλλά με τον Αλέξανδρο Ρήγα στη μία πλευρά και τους ηθοποιούς του «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή» στην άλλη.
«Πλακωθήκαμε πολύ, όχι λίγο.
Ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, άρεσε πάρα πολύ στο κοινό, έφερε και πολλά νούμερα στο κανάλι, αλλά δυστυχώς σε πολλούς ανθρώπους από εμάς, βγήκε ένας άσχημος εαυτός, λόγω της πολύ μεγάλης πίεσης.
Ξεκίνησε η προβολή της σειράς χωρίς ο Δημήτρης και εγώ να είμαστε έτοιμοι.
Εννοώ χρονικά -δεν είχαμε πολύ μεγάλη προετοιμασία-, κάτι για το οποίο φταίμε μόνο εμείς, εννοείται.
Από ένα σημείο και μετά οι απαιτήσεις της σειράς ήταν πολύ μεγάλες και εκεί πάνω στην κούραση και πάνω στο άγχος να βγάλεις καινούργιο υλικό, άρχισαν να δημιουργούνται προστριβές και αυτό άναψε μια φωτιά που τελικά έκαψε τη σειρά και… πολλές σχέσεις. Με τον καιρό έφτιαξαν κάποιες, αλλά το κακό είχε γίνει»…
Τα παραπάνω είχε δηλώσει ο Ρήγας πριν αρκετά χρόνια, προς επίρρωση των λεγομένων της Ράντου.
Και η Ελένη Καστάνη είχε αποκαλύψει ένα ακόμα πρόβλημα της παραγωγής στο «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή».
«Δεν τσακωθήκαμε και αυτό αποδείχθηκε και στη συνέχεια γιατί ξανασυνεργαστήκαμε. Έξι επεισόδια γυρίστηκαν και στο έβδομο είχαμε γυρίσει κάποιες σκηνές. Είχε κάνει τόση επιτυχία όσο κάνει τώρα ένα σίριαλ που έχει κάνει 26 επεισόδια. Είχε ένα… στράβωμα από την αρχή. Είχε ξεκινήσει με άλλη διανομή και μετά σταμάτησε και άλλαξαν κάποιες.
Ήταν διαφορετική η τετράδα, η μόνη κοινή ήμουν εγώ και στις δύο εκδοχές. Γι’ αυτό υπήρχαν σκηνές που είχαν γυριστεί πριν τις διακοπές, πριν τον Αύγουστο και έτρεχα στα διόδια, με την προηγούμενη διανομή, χωρίς να φαίνεται και έμπαινα στο σπίτι με άλλη διανομή. Μετά γυρίστηκε η συνέχεια».
Στο «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή», το αρχικό καστ είχε την Καστάνη, την Ισαβέλλα Βλασιάδου, τη Δήμητρα Παπαδοπούλου και την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου. Κάποιες σκηνές στα πρώτα επεισόδια γυρίστηκαν με αυτές, το αποτέλεσμα δεν ικανοποίησε την παραγωγή του «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή» και αποφασίστηκε να αντικατασταθούν με τις Ράντου-Γαλανοπούλου-Ρώπα. Οι σκηνές ξαναγυρίστηκαν, έγιναν και κάποιες σκηνοθετικές μόντες και επικράτησε ένας αχταρμάς σε κάποιες σκηνές.
Ποιο θα ήταν το φινάλε στο «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή»
Αν λοιπόν το «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή» είχε συνεχιστεί, θα βλέπαμε ένα φινάλε που για εκείνη την εποχή θα ήταν ανατρεπτικό.
Ο Γιάννης Τσιμιτσέλης είχε αναφέρει σε παλιότερη συνέντευξη του ότι στο τέλος του «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή», οι 4 γυναίκες σκοτώνουν τον καθηγητή που τις κακοποίησε, αποδίδουν δικαιοσύνη, αλλά νιώθουν την ανάγκη να τιμωρηθούν και αυτές.
«Το παιχνίδι βρίσκει τις τέσσερις φίλες κερδισμένες. Σκοτώνουν τον καθηγητή και ακολουθεί μία περίοδος τρόμου, ενοχών, τύψεων, πισωγυρισμάτων όπου τις φέρνει πολύ κοντά στις αστυνομικές αρχές. Όταν ο φόβος να τις ανακαλύψουν δεν είναι πλέον ορατός αρχίζουν να ηρεμούν και να νιώθουν για πρώτη φορά στη ζωή τους μια πρωτοφανή δύναμη.
Λίγο πριν από το τέλος της ιστορίας τους μπαίνουν σε ένα δίλημμα. Ο καθηγητής σύμφωνα με το δικό τους δίκιο έπρεπε να πληρώσει. Είναι απόλυτα σίγουρες ότι έκαναν το σωστό, αλλά νιώθουν μέσα τους πως κι αυτές πρέπει να πληρώσουν. Έτσι λοιπόν παρουσιάζονται στον εισαγγελέα λέγοντας πως είναι αυτές που διέπραξαν τον φόνο του καθηγητή.
Στην αρχή δυσκολεύεται να τις πιστέψει, αλλά γρήγορα η αλήθεια έρχεται στο φως. Το θέμα γίνεται πρωτοσέλιδο και συγκλονίζει την κοινή γνώμη η οποία φυσικά διχάζεται. Μέσα στη δικαστική αίθουσα βρίσκουν φανατικούς υποστηρικτές που ούτε καν τους υπολόγιζαν.
Η κοινωνία που μέχρι εκείνη τη στιγμή τους είχε δείξει ένα σκληρό πρόσωπο, τις δικαιώνει – ουσιαστικά τις αθωώνει – και μόλις κατεβαίνουν τα σκαλοπάτια του δικαστηρίου είναι πλέον ελεύθερες να αρχίσουν τη ζωή τους ξανά από την αρχή».
Διαβάζοντας κανείς το στόρι του «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή» με τα σημερινά μάτια, με τη σημερινή αντίληψη, φτάνει να του δώσει μια διαφορετική ερμηνεία. Μιλάμε για έναν κακοποιητικό άντρα και για 4 γυναίκες που ζητάνε εκδίκηση. Το 2000 αυτό το λέγαμε μαύρη κωμωδία. Σήμερα, αν το λέγαμε έτσι, θα γινόταν χαμός στα social και θα έτρωγε κράξιμο ο Αλέξανδρος Ρήγας. Η σειρά είχε πολύ έντονα τα κωμικά της στοιχεία, κάτι συγκρουσιακό με τον πυρήνα της ιστορίας.
Κι αυτό είναι το στοίχημα για τις δύο ταινίες «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή». Μπορούν να ενώσουν τη σημερινή τάση για σοβαρότητα και δράμα με το καυστικά υπέροχο χιούμορ του Ρήγα; Γιατί αν είναι να δούμε μια παπακαλιατική προσέγγιση, μάλλον το «Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή» θα μας χαλάσει την μυθική εικόνα που του έχουμε δώσει.
* Εικονογράφηση: Πέγκυ Δαδάκη