Περιεχόμενα
Νομίζω ότι η φετινή σεζόν ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις και με προτάσεις σειρών μυθοπλασίας για όλα τα γούστα, ωστόσο φαίνεται πως κάποιες σειρές είχαν αποδοχή από το τηλεοπτικό κοινό, κάποιες αρκέστηκαν σε μέτρια νούμερα, ενώ κάποιες άλλες πέρασαν αδιάφορες.
Τώρα που η σεζόν πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της, κάνουμε έναν απολογισμό απ’ όσα είδαμε φέτος και ευχόμαστε η επόμενη σεζόν να είναι πολύ καλύτερη από τη φετινή.
Δύο σειρές για… πρωταθλητισμό
Δύο σίριαλ κατάφεραν φέτος να κερδίσουν την προσοχή του τηλεοπτικού κοινού και να κάνουν πρωταθλητισμό… Ο λόγος για τις Ψυχοκόρες του ΑΝΤ1 και για τον Γιατρό του Alpha.
Παρότι δεν είμαι φαν του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη οφείλω να παραδεχθώ ότι φέτος έκλεψε τις εντυπώσεις υποδυόμενος τον Γιατρό στη μίνι (για τα ελληνικά δεδομένα) σειρά του Alpha.
Καλογυρισμένη, με σενάριο που είχε πλοκή, ενδιαφέρον και ρυθμό, ο Γιατρός αναδείχθηκε σε επιτυχία τόσο ως σειρά ολοκληρωμένη, όσο και για τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη. Το σενάριο είναι ελληνική προσαρμογή του Format των Francesco Arlanch και Viola Rispoli.
Εμπνευσμένο από αληθινή ιστορία, στο επίκεντρο μπαίνει ένας άνδρας που εργάζεται ως γιατρός και έχασε τα τελευταία 12 χρόνια από τη μνήμη του, αλλά του δόθηκε μια δεύτερη ευκαιρία.
Οι Ψυχοκόρες αρχικά βγήκαν στην διαδικτυακή πλατφόρμα του ΑΝΤ1+ και αποτέλεσαν ίσως την πιο πολυαναμενόμενη σειρά.
Σε σκηνοθεσία Μιχάλη Χαραλαμπίδη, πρωτότυπο σενάριο Πένυς Φυλακτάκη και Βαγγέλη Νάση, και με ένα all-star cast, οι «Ψυχοκόρες» αποτελούν την αναπαράσταση ενός βίαιου θεσμού, αλλά και τη ρεαλιστική αναβίωση μιας ολόκληρης εποχής ιστορικών αλλαγών, αλλά και ελπίδας.
Οι ζωές των αδερφών Πολύζου, της Μαρίκας, της Βασιλικής, της Δέσποινας και της Φρόσως κατάφεραν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον.
Πολύ ψηλά ο πήχης
Ακόμη μία πολυαναμενόμενη σειρά είναι το Maestro του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, με έναν πρώτο κύκλο που προβλήθηκε πέρυσι και πραγματικά ανέβασε τον πήχη ψηλά, τραβώντας το ενδιαφέρον και του Netflix που ενέταξε τη σειρά στο κανάλι του.
Αυτό ακριβώς είναι και το… πρόβλημα του δεύτερου κύκλου… Ο πήχης ήταν πολύ ψηλά και έτσι ο δεύτερος κύκλος δεν κατάφερε να αγγίξει αυτό το επίπεδο. Θα ήταν βέβαια ψέμα να πούμε ότι δεν πρόκειται για μία καλογυρισμένη σειρά με εξαιρετικές ερμηνείες και τα σενάρια του Παπακαλιάτη, είναι τα σενάρια του Παπακαλιάτη, όμως λείπουν ο ενθουσιασμός και το σασπένς του πρώτου κύκλου…
Το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισε και η σειρά της ΕΡΤ Κάνε ότι Κοιμάσαι. Μετά έναν κυριολεκτικά αποθεωτικό πρώτο κύκλο, ο δεύτερος κύκλος ήταν μάλλον άοσμος και αδιάφορος με αποτέλεσμα να μην φτάσει στην επιτυχία του πρώτου κύκλου, ούτε να ελκύσει το τηλεοπτικό κοινό.
Η «άτυχη» σειρά…
Μία σειρά φέτος αποδείχθηκε κυριολεκτικά άτυχη. Και αναφέρομαι στη σειρά του ΑΝΤ1 Μετά τη Φωτιά που ενώ είχε προοπτικές, το τηλεοπτικό παρασκήνιο μεταξύ του καναλιού και της εταιρείας παραγωγής οδήγησε σε ξαφνικό… θάνατο.
Οι συντελεστές ενημερώθηκαν εντελώς ξαφνικά μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων ότι η σειρά θα κοπεί και η απογοήτευση είναι μεγάλη και ίσως μία ιστορία που δεν πρέπει να επαναληφθεί…
Ξεχωριστές σειρές
Το Ertflix έκανε τη διαφορά και έβγαλε την πρώτη του σειρά που όσο και αν δεν είναι συνήθης για ελληνική μυθοπλασία, καθώς το γουέστερν δεν είναι τόσο δουλεμένο είδος στην ελληνική τηλεόραση, ωστόσο η Έρημη Χώρα κέρδισε το τηλεοπτικό κοινό, χάρη στο σενάριό της, τις ερμηνείες των πρωταγωνιστών και την ωραία εικόνα που έβγαλε προς τα έξω.
H «Έρημη Χώρα», η συγκλονιστική σειρά της ΕΡΤ καθήλωσε το κοινό με την επιτυχημένη προβολή της στο Ertflix καταγράφοντας περισσότερες από 2 εκατομμύρια θεάσεις. Το σενάριο-σκηνοθεσία είναι του Γιώργου Γκικαπέππα. Ακόμη και το θέμα ήταν πρωτότυπο…
Όταν η Εύα, μια μικρή Ελληνορουμάνα -που πάσχει από εκλεκτική αλαλία, μια αγχώδη διαταραχή που επηρεάζει την ομιλία- χάνει την ίδια μέρα και τους δυο της γονείς σε δυστύχημα, ο Λουκάς, ο ερημίτης ρατσιστής παππούς της που δεν την έχει δει ποτέ, είναι ο μόνος Έλληνας συγγενής της που μπορεί να αναλάβει την κηδεμονία της, αλλά εκείνος την αρνείται πεισματικά.
Την άγνωστη τύχη της Εύας αναλαμβάνει τότε η Μαρίνα, μια κοινωνική λειτουργός με διαλυμένη οικογένεια, που αποφασίζει να παλέψει με τον Λουκά και το παρελθόν του, αναγκάζοντας έτσι εκείνον αλλά και τον ίδιο της τον εαυτό να αντιμετωπίσουν για πρώτη φορά τη σωτηρία τους.
Μία ξεχωριστή σειρά είναι και το Famagusta στο Mega που παίρνει ως αφετηρία για τους μύθους που ξετυλίγει την εισβολή του Αττίλα στην Κύπρο και με αυτό το συγκινησιακό πλέγμα σαφώς ξύπνησε αναμνήσεις και συναισθήματα στο τηλεοπτικό κοινό.
Οι χρυσές μετριότητες
Κάποιες σειρές μπορεί να μην έκαναν την αναμενόμενη επιτυχία, ωστόσο κράτησαν τις ισορροπίες και ακόμη και αν δεν θεωρούνται «νικήτριες», είχαν μία αξιόλογη πορεία.
Μία τέτοια σειρά είναι το «Ναυάγιο» που ξεκίνησε με ενθουσιασμό, ωστόσο στην πορεία κάπου χάθηκε ο ενθουσιασμός και πλατείασε… Παρόλα αυτά είναι καλοδουλεμένη σειρά στην αισθητική της αλλά και στην προσέγγιση της ιστορίας που διηγείται.
Ο Έρωτας Φυγάς επίσης, παρά τη μετακίνησή του από το OPEN στον ΑΝΤ1 κρατάει Θερμοπύλες και συνεχίζεται κανονικά.
Ο Πρώτος από Εμάς στον ΑΝΤ1, που θεωρείται κομεντί, επίσης είναι μία σειρά που παρότι δεν έχει φανατικό κοινό, είναι αξιόλογη για το είδος της και έχει ενδιαφέρον.
Εξίσου ενδιαφέρουσα και με σταθερό κοινό είναι και η σειρά Ηλέκτρα της ΕΡΤ, με δυνατό καστ και μία ιστορία που δεν έχει χάσει την πλοκή και το σασπένς της.
Έκπληξη της χρονιάς είναι και η σειρά του OPEN Σαν Ψέμα που δείχνει ότι έχει κερδίσει το τηλεοπτικό κοινό.
Το Προξενιό της Ιουλίας στον Alpha επίσης δεν έκανε εκείνο το γκελ που αναμενόταν στις αρχές της σεζόν, αλλά είναι μία αξιοπρεπής σειρά που έχει δημιουργήσει το δικό της κοινό.
Κούρασαν…
Θέλεις ο χρόνος προβολής τους, θέλεις το σενάριό τους που έχασε τον άξονά του και το ρυθμό του ή ξεχείλωσε, κάποιες σειρές κυριολεκτικά κούρασαν…
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα» που μετά ένδεκα χρόνια προβολής στον Alpha πλέον δεν τραβάει και μάλλον πρέπει να ολοκληρώσει τον κύκλο του.
Επίσης Ο Σασμός στον Alpha πλέον δεν έχει περιθώρια για να πάει σε νέο κύκλο, όπως και Η Γη της Ελιάς που καλώς ή κακώς έχουν ουσιαστικά ανοίξει πολύ και καλό θα ήταν να ολοκληρώσουν τον κύκλο τους.
Επίσης οι Παγιδευμένοι που πέρυσι ξεκίνησαν με τις καλύτερες προοπτικές, θεωρώ ότι έδωσαν ό,τι είχαν να δώσουν και δεν υπάρχει κάτι άλλο για να δώσουν.
Απογοήτευση
Ο Σκαραβαίος στον Alpha είχε όλα τα συστατικά για να πετύχει. Δυνατό καστ, αστυνομικές ιστορίες, ωραία εικόνα, ωστόσο έχασε στα σημεία και η μετακίνηση της ώρας προβολής του (ξεκίνησε να προβάλλεται Κυριακή αρχικά) δεν βοήθησε να «δεθεί» το κοινό με τη συγκεκριμένη σειρά.
Οι κωμωδίες
Οι κωμωδίες φέτος δεν είχαν χώρο άπλετο στην ελληνική τιβί και είναι το είδος που μας έλειψε. Χρειάζεται το γέλιο, ειδικά όταν περνάμε δυσκολίες στην καθημερινότητα.
Τα Σύνορα στο Star και η σειρά Στα Σύρματα της ΕΡΤ είναι οι φετινοί εκπρόσωποι του είδους στην ελληνική τηλεόραση. Και για το λόγο αυτό θα το πούμε με επιείκεια, ότι η κωμωδία θέλει έξυπνο σενάριο για να πετύχει και παρότι οι προσπάθειες είναι φιλότιμες κάπου χάνονται στην πορεία…