Βάλε στα must do τις προτάσεις μας…

Μπαρ

Ατζέντα: Πού θα φας, πού θα πιεις, πού θα βγεις

Aλμαγέστη

Ένα ήσυχο και ζεστό jazz bar στην Πλαταιών στον Κεραμεικό, ιδανικό στέκι για εκείνους που αγαπούν τα ατμοσφαιρικά μπαρ με τζαζ ήχους.

Το Αλμαγέστη συνδυάζει ένα ρετρό περιβάλλον, με χαμηλό ζεστό φωτισμό και όμορφα αντικείμενα γύρω στον χώρο, με ψαγμένες μουσικές επιλογές για να περάσεις μία ρομαντική βραδιά, σαν να ταξιδεύεις μέσα σε μία ταινία του Γούντι Άλεν. Πότε πότε φιλοξενεί και λαϊβάκια. Ωραίος κόσμος, τιμές προσιτές και τα ποτά τίμια.

Πλαταιών 44
21 0345 4977

Εστιατόριο

Ατζέντα: Πού θα φας, πού θα πιεις, πού θα βγεις

Ποδήλατο

Το Ποδήλατο στα Ιλίσια είναι στέκι για τους ψαγμένους. Η μικρή χωμένη αυλή του είναι ιδανική για τα ζεστά βράδια του καλοκαιριού, ενώ στον εσωτερικό χώρο στήνονται συχνά μικρά γλέντια μιας και όλοι σε αυτό το μαγαζί γίνονται στο τέλος μία παρέα.

Ωραίοι μεζέδες, καλό κρασί και ποτά και μία κουλ διάθεση που σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε φιλικό σπίτι και όχι σε μαγαζί.

Σπεσιαλιτέ οι κεφτέδες, υπέροχοι και ζουμεροί, η χοιρινή τηγανιά, η πατατοσαλάτα, αλλά και η καπνιστή μπριζόλα και αν θέλεις και αν θέλεις κάτι σύντομα, οι ομελέτες του θα σε ενθουσιάσουν. Το μυστικό είναι ότι όλα φτιάχνονται στο μαγαζί με μαμαδίστικη περιποίηση.
 
Μαικήνα 69
211 0121407

Θέατρο

Ατζέντα: Πού θα φας, πού θα πιεις, πού θα βγεις

«Κήτος»: Ο μονόλογος του Βαγγέλη Ρωμνιού στο Υπόγειο του Θέατρου Τέχνης

Το «Κήτος», αλλάζει στέγη και έρχεται στο ιστορικό Υπόγειο του Θέατρου Τέχνης από τις 17 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου και μόνο για 11 παραστάσεις.

Ο ανέκδοτος μονόλογος του Βαγγέλη Ρωμνιού, αποφοίτου της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν και συγγραφέα του «Χαρτοπόλεμου», που τόσο πρόωρα έφυγε από τη ζωή το 2018 σε ηλικία μόλις 36 ετών, παρουσιάζεται για πρώτη φορά σε σκηνοθεσία Ευάγγελου Βογιατζή, μουσική Σταμάτη Κραουνάκη και κίνηση Φωκά Ευαγγελινού, σε παραγωγή του πολιτιστικού οργανισμού «Λυκόφως».

-Μαμά! Μαμά! Κοίτα έναν χοντρό!
-Ναι τρώγε χοντρέ! Τρώγε!
-Ρε όταν κατουράς τον βλέπεις;
-Κόψε τα τηγανιτά!
– Και τα λαδερά!
-Βασικά, κόψε μόνο τα γλυκά!
– Μην το κοιτάς αυτό, δε σου μπαίνει!

Το «Κήτος» αφηγείται με χιούμορ, ευαισθησία και ωμότητα, τη ζωή ενός παχύσαρκου ανθρώπου στο σύγχρονο δυτικό κόσμο. Ένα οδοιπορικό αδυνατίσματος που έρχεται να μας θυμίσει τις φορές που είπαμε, «…από Δευτέρα ξεκινάω δίαιτα».

Ένας άνδρας και απέναντι του, διαιτολόγοι, διατροφολόγοι, χάπια, μηχανήματα, ινστιτούτα, προσφορές αδυνατίσματος, υποσχέσεις, διαφημίσεις και μοντέλα του ίνσταγκραμ.

Θέατρο Τέχνης – Υπόγειο
Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα
+302103228706
http://www.theatro-technis.gr/

Σινεμά

Στην Παγίδα του Νόμου (Down by Law, Σινεφίλ)
Διάρκεια: 107′

Τρεις κοινωνικά απόκληροι άντρες καταλήγουν αδίκως στο ίδιο κελί, όπου διαπιστώνουν πως, παρότι δε χωνεύουν καθόλου ο ένας τον άλλον, πρέπει να βρουν τρόπο να δραπετεύσουν πάση θυσία.

Σκηνοθεσία: Τζιμ Τζάρμους
Με τους: Ρόμπερτο Μπενίνι, Τζον Λούρι, Τομ Γουέιτς, Νικολέτα Μπράσκι

Πού παίζεται: Cine Paris (Κυδαθηναίων 22, Πλάκα, 2103252886)

Μουσική

Ατζέντα: Πού θα φας, πού θα πιεις, πού θα βγεις

Η Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών υπό τη διεύθυνση Michael Barenboim.

Η Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων (ΕΛΣΟΝ) συνεχίζει τον κύκλο των συναυλιών της για τη φετινή σεζόν, συμπράττοντας με τον δεξιοτέχνη του βιολιού και της βιόλας Michael Barenboim. 

Την Τρίτη 28 Μαΐου στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ο διεθνώς καταξιωμένος σολίστ, γνωστός για τις υποβλητικές ερμηνείες του σε κλασικές αλλά και σύγχρονες συνθέσεις, θα παρουσιάσει μαζί με τους μουσικούς της ΕΛΣΟΝ‒Ορχήστρας Νέων in Residence του Μεγάρου ένα ξεχωριστό πρόγραμμα με έργα για ορχήστρα εγχόρδων:

τη Συμφωνία για έγχορδα αρ. 10 σε σι ελάσσονα του Felix Mendelssohn, το Ροντό για βιολί και ορχήστρα εγχόρδων σε λα μείζονα του Franz Schubert, τη Σουίτα Trauermusik (Πένθιμη μουσική) για βιόλα και έγχορδα του Paul Hindemith και τη Σερενάτα για έγχορδα σε μι μείζονα, έργο 22 του Antonín Dvořák.

Τρίτη 28 Μαΐου | 8:30 μ.μ. | Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Βασ.Σοφίας & Κόκκαλη 1
+302107282333
http://www.megaron.gr

Εικαστικά

Ατζέντα: Πού θα φας, πού θα πιεις, πού θα βγεις

Κύκλος εκθέσεων: Κι αν οι Γυναίκες Κυβερνούσαν τον Κόσμο: Μέρος 3

Penny Siopis – For Dear Life

Το ΕΜΣΤ παρουσιάζει την πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Ευρώπη της σημαντικής Νοτιοαφρικανής καλλιτέχνιδας Penny Siopis, που γεννήθηκε το 1953 στην πόλη του Βράιμπεργκ από Έλληνες γονείς.

Η Siopis έγινε γνωστή ήδη από τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 χάρη στην ιστορικά και πολιτισμικά φορτισμένη ζωγραφική της, που ασκούσε κριτική στην αποικιοκρατία, το απαρτχάιντ, τον ρατσισμό και τον σεξισμό.

Στην καλλιτεχνική της πορεία πειραματίστηκε με πληθώρα μέσων, δημιουργώντας ένα πολυδιάστατο έργο που την έχει καταστήσει μία από τις πλέον σημαντικές καλλιτεχνικές φωνές της γενιάς της τόσο εντός όσο και εκτός της αφρικανικής ηπείρου, με ιδιαίτερη επιρροή στην νεότερη γενιά καλλιτεχνών, σημείο αναφοράς για τη σύγχρονη αντιαποικιακή και φεμινιστική τέχνη.

H αναδρομική έκθεση For Dear Life την πρώτη συνολική παρουσίασή τoυ έργου της Siopis, εκτός Nότιας Αφρικής, με κορυφαία έργα από όλες περιόδους και τις ενότητες της καλλιτέχνιδας από την αρχή της πορείας της μέχρι σήμερα.

Η Penny Siopis έχει δουλέψει με μια ευρεία γκάμα υλικών: λαδομπογιές, μελάνια, κόλλα, αποκόμματα εφημερίδων, καθημερινά αντικείμενα, αλλά και φιλμ 8 και 16 χιλιοστών.
Τα έργα της είναι υποδειγματικά για την πλήρη ισορροπία μεταξύ περιεχομένου και φόρμας, καθώς η υλικότητα και η διαδικασία της δημιουργίας τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το περιεχόμενο, το νόημα την ιδέα.

Η έκθεση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα Cake Paintings τα πρώτα ζωγραφικά έργα των αρχών της δεκαετίας του ‘80, όπου επεξεργάζεται την οικογενειακή μνήμη και το έμφυλο αποτύπωμά της, τα εμβληματικά πλέον History Paintings (1985-1995) που αποκρυσταλλώνουν μια από τις καθοριστικότερες δεκαετίες στην ιστορία της Νότιας Αφρικής στα τέλη του 20ού αιώνα.

Την πτώση του απαρτχάιντ, την ίδρυση ενός δημοκρατικού κράτους και την προετοιμασία του εδάφους για την εθνική Επιτροπή Αλήθειας και Συμφιλίωσης, τα ζωγραφικά έργα Pinky Pinky που διερευνούν τους μύθους που στοιχειώνουν το παιδικό φαντασιακό ως συνέπεια της αποικιοκρατίας, τα Shame Paintings για την έννοια της ντροπής, ως ίχνος τόσο προσωπικού όσο και πολιτικού τραύματος καθώς και τα πρόσφατα έργα της που δημιουργήθηκαν την εποχή του κορονοϊού.

Τέλος συμπεριλαμβάνει σημαντικό μέρος της πειραματικής κινηματογραφικής δουλειάς της, ένα κομμάτι το οποίο εκφράζει τα βιώματα της Ελληνικής καταγωγής της, και μας θυμίζει σημαντικά ιστορικά και κοινωνικά γεγονότα που σημάδεψαν την Ελλάδα και την διασπορά της κατά το πρώτο μισό του 20ού αιώνα.

Την έκθεση συνοδεύει κατάλογος 400 σελ., σε σχεδιασμό Schema. Περιλαμβάνει κείμενα των: Sinazo Chiya, Kατερίνα Γρέγου, William Kentridge, Achille Mbembe, Pumla Dineo Gqola, Griselda Pollock, Laura Rascaroli, Olga Speakes. Επιμέλεια καταλόγου: Kατερίνα Γρέγου.

Σύμβουλος εκδόσεων: Θεόφιλος Τραμπούλης.

Εγκαίνια: 17 Μαΐου
ΕΜΣΤ

Λεωφόρος Καλλιρόης & Αμβρ. Φραντζή
(Πρώην Εργοστάσιο Φιξ)

211 101 9000

Βιβλίο

Ατζέντα: Πού θα φας, πού θα πιεις, πού θα βγεις

Ο Δίδυμος Καπιταλισμός

Άννα Στεργίου
Εκδόσεις Κομνηνός

Ποιος είναι ο νέος ψηφιακός άνθρωπος; Πόσοι άνθρωποι στερούνται τα βασικά κοινωνικά κι ενεργειακά αγαθά στον πλανήτη; Ποιοι είναι οι παραγωγοί του νέου πλούτου; Μπορεί η Ελλάδα να προσελκύσει ψηφιακούς νομάδες; Θα έχουμε κύματα κλιματικών προσφύγων στο μέλλον;

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η συγγραφέας, η Δ΄ Βιομηχανική Επανάσταση, που ζούμε σήμερα, βασίζεται σε δυο βασικούς πυλώνες παραγωγής πλούτου: στην πράσινη ενέργεια και στην ψηφιακή τεχνολογία.

Αυτοί οι δυο πυλώνες αλλάζουν συνολικά τη ζωή μας, δημιουργώντας το νέο μοντέλο ανθρώπου, ο οποίος λειτουργεί διαδικτυακά, οργανώνει την εργασία του μέσα από το σπίτι ή κι από άλλους χώρους (απομακρυσμένη εργασία), πέραν των συμβατικών χώρων εργασίας.

Ο άνθρωπος της Δ’ βιομηχανικής επανάστασης δημιουργεί υβριδικές ή καθαρά εικονικές σχέσεις, κινδυνεύει από την ψηφιακή εγκληματικότητα και φοβάται μήπως βγει εκτός αγοράς εργασίας, αν δεν έχει ψηφιακές δεξιότητες.

Το βιβλίο δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στην κλιματική κρίση, στη δυναμική της ρομποτικής, ενώ επικεντρώνει και στα διαφορετικά είδη ενεργειακών και στεγαστικών ανισοτήτων, από την προϊστορία μέχρι σήμερα.