Πριν από περίπου 2 χρόνια, το θρυλικό ξενοδοχείο Hilton, που για χάρη του έγιναν στάσεις λεωφορείων και ονομάστηκε έτσι μια περιοχή, έκλεινε τις πόρτες του για να δώσει τη θέση του στη νέα εποχή. Η νέα εποχή έφτασε και το ξενοδοχείο πια, με νέο όνομα και νέα φιλοσοφία, κάνει το βήμα για την επόμενη μέρα, τη νέα του εποχή που θα ξεκινήσει από το 2025.
Το ιστορικό κτήριο που στέγαζε το Hilton Athens για πάνω από μισό αιώνα, μετεξελίσσεται από ένα ξενοδοχείο σε ένα οικοσύστημα πολλαπλών χρήσεων και εμπειριών όπου θα συνυπάρχουν ένα νέο ξενοδοχείο και κατοικίες των βραβευμένων brands Conrad και Waldorf Astoria της Hilton, χώροι γαστρονομίας, ψυχαγωγίας, ευεξίας, shopping καθώς και μια σύγχρονη λέσχη μελών, συνδέοντας τον κόσμο με την σύγχρονη Αθήνα.
Το όνομα THE ILISIAN, εμπνευσμένο από τον ιστορικό ποταμό Ιλισό καθώς και από τη γειτονιά των Ιλισίων, εκφράζει την διαχρονικά άρρηκτη σχέση του νέου προορισμού με την Αθήνα, τα Ιλίσια, και τους κατοίκους της περιοχής. Στόχος του THE ILISIAN είναι να εκφράσει τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα που είναι μέρος της ταυτότητας του κτιρίου, προσφέροντας ταυτόχρονα, εμπειρίες της αυθεντικής, μοντέρνας Αθήνας. Με σεβασμό στην πολιτιστική ταυτότητα της πόλης, το THE ILISIAN επιδιώκει να συνδέσει σύγχρονες διεθνείς τάσεις με την κληρονομιά της πόλης, δημιουργώντας έναν τόπο συνάντησης για τους Αθηναίους και τους επισκέπτες.
Η αποκάλυψη του ονόματος και των εμπειριών που δημιουργούνται εντός του THE ILISIAN παρουσιάστηκαν σε μία εκδήλωση που «ταξίδεψε» τους καλεσμένους από το 1963 στο μέλλον αυτού του τοπόσημου.
To THE ILISIAN έχει οικονομική και κοινωνική επίδραση, αφού σύμφωνα με τα αποτελέσματα της σχετικής μελέτης που εκπόνησε το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών, πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση που θα ξεπεράσει τα €340 εκ. μαζί με την αρχική επένδυση για την εξαγορά του κτιρίου.
Σύμφωνα με τη μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιώς , η συνολική επίδραση του THE ILISIAN μέχρι και την πρώτη 5ετία λειτουργίας του θα ξεπεράσει το €1,25 δις. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η επίδραση στην απασχόληση, καθώς έχουν δημιουργηθεί περισσότερες από 800 άμεσες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευαστική περίοδο, ενώ κατά τη λειτουργία του θα απασχοληθούν άμεσα έως και 800 εργαζόμενοι (3 φορές περισσότερες θέσεις από την προηγούμενη λειτουργία ως ξενοδοχείο).
THE ILISIAN – ένα οικοσύστημα εμπειριών
Ο νέος προορισμός THE ILISIAN έχει στόχο να αναδείξει διεθνώς το σύγχρονο πρόσωπο της Αθήνας και να συμβάλει περαιτέρω στην καθιέρωση της ελληνικής πρωτεύουσας μεταξύ των κορυφαίων επιλογών στην Ευρώπη για ταξίδια ή ακόμα και για μόνιμη διαμονή.
Το νέο ξενοδοχείο Conrad Athens αποκτά για πρώτη φορά παρουσία στην Ελλάδα και θα περιλαμβάνει 278 δωμάτια και σουίτες με μοναδική θέα στην Αθήνα, καθώς και μία mega suite 400τ.μ. Αναπτύσσονται επίσης 18 ιδιωτικές κατοικίες Conrad Residences καθώς και 37 κατοικίες Waldorf Astoria Residences, στους υψηλότερους ορόφους του κτιρίου.
Στο THE ILISIAN θα υπάρχουν επίσης μια σύγχρονη λέσχη μελών, πολλαπλά εστιατόρια, επιλεγμένα καταστήματα, συνεδριακές εγκαταστάσεις, καθώς και χώροι άθλησης και ευεξίας, σε συνεργασία με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands.
Ο σχεδιασμός του THE ILISIAN βασίστηκε στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης εφαρμόζοντας τις διεθνώς βέλτιστες πρακτικές ενεργειακής απόδοσης, με στόχο την επίτευξη πιστοποίησης LEED Gold.
Η εικαστική και αρχιτεκτονική ταυτότητα του THE ILISIAN διατηρεί και αναδεικνύει όλα τα εμβληματικά στοιχεία του κτιρίου, όπως τις προσόψεις που φιλοτέχνησε ο Γιάννης Μόραλης.
Την αρχιτεκτονική μελέτη και τον συνολικό μελετητικό συντονισμό του έργου ανέλαβε το γραφείο AETER Architects, στις στατικές μελέτες συνεργάστηκαν οι εταιρείες: ΣΤΑΤΙΚΗ – Σύμβουλοι Στατικών Μελετών, Φ. Τσούλος & Συνεργάτες, Ελληνική Μελετητική και Retech και στις Η/Μ μελέτες η Σκέμμα Μηχανική. Στον εσωτερικό σχεδιασμό συνεργάστηκαν διεθνή και ελληνικά γραφεία: AvroKO, Tristan Auer, Yabu Pushelberg, First Within, SBR studio, Mare Studio, ID-Lab και Βάνα Κριμνιώτη.
Τον σχεδιασμό φωτισμού έχουν αναλάβει η Ελευθερία Ντεκώ & Συνεργάτες και οι Delta-Theta, την αρχιτεκτονική τοπίου το γραφείο Simon Rackham Landscape Architects, τη μελέτη εστίασης η εταιρεία Xenex, την οπτικοακουστική μελέτη η εταιρεία T&A, την ακουστική ο G. Schubert και η DCarbon τη μελέτη για την πιστοποίηση LEED Gold.
Στην εκδήλωση, οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στις σημαντικές στιγμές μιας πορείας 60 χρόνων και να αναβιώσουν προσωπικές μνήμες. Είχαν επίσης τη δυνατότητα να ζήσουν την εμπειρία του νέου προορισμού μέσα από μία σειρά animated έργων τέχνης που δημιούργησε ο διεθνώς καταξιωμένος σκηνοθέτης, χορογράφος και εικαστικός καλλιτέχνης Δημήτρης Παπαϊωάννου, «ζωντανεύοντας» τα εγχάρακτα σύμβολα του Μόραλη και αποτυπώνοντας το πνεύμα ενός προορισμού που με εφαλτήριο την κληρονομιά του, ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο.
* Δείτε περισσότερα εδώ.