Περιεχόμενα
Η ελληνική σκηνή του street food έχει γνωρίσει πολλές επιτυχίες τα τελευταία χρόνια, με ισχυρά brands να κυριαρχούν στην αγορά και να ανεβάζουν τον πήχη. Μετά την επιτυχημένη πορεία του Mailo’s, που τράβηξε το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτών, εμφανίστηκε ένα νέο όνομα στον χώρο του γρήγορου φαγητού: το Jackaroo. Πρόκειται για ένα street food που έστελνε μέχρι πριν 6 χρόνια όλους στον Πειραιά για να το γευτούν, μέχρι που πάρθηκε η απόφαση για επέκταση και φτάσαμε στο σήμερα με 5 καταστήματα που έχουν 5 μέρες την εβδομάδα μεγάλες ουρές.
Με εξειδίκευση στο τηγανητό κοτόπουλο, το Jackaroo έχει καθιερωθεί ως ο απόλυτος προορισμός για όσους αναζητούν γεύση, ποιότητα και μια μοναδική street food εμπειρία. Ειδικά η νεολαία, η πιο απαιτητική και δυναμική κατηγορία καταναλωτών, έχει αγκαλιάσει το brand με ενθουσιασμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τέλος Φεβρουαρίου αναμένεται να υπογραφεί η τελική συμφωνία μεταξύ της Vivartia και του Μιχάλη Ματζουράνη, ιδρυτή του Jackaroo, για την εξαγορά του 60% της αλυσίδας.
Το χρονικό του deal μεταξύ Vivartia και Jackaroo
Η διαδικασία προσέγγισης μεταξύ των δύο πλευρών ξεκίνησε πέρυσι, και τον Νοέμβριο υπεγράφη το προσύμφωνο για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της αλυσίδας Jackaroo. Ο Μιχάλης Ματζουράνης παραμένει μέτοχος μειοψηφίας στην εταιρεία, διατηρώντας παράλληλα τη θέση του στη διοίκηση.
Το τελευταίο τρίμηνο, η Vivartia προχωρά στον απαραίτητο οικονομικό, λογιστικό και φορολογικό έλεγχο (due diligence) της Jackaroo, μια διαδικασία που φαίνεται να απαιτεί αρκετό χρόνο. Στη φάση αυτή, ήδη έχει ολοκληρωθεί η συγχώνευση των τεσσάρων εταιρειών που διαχειρίζονται τα πέντε καταστήματα της Jackaroo.
Η είσοδος της Vivartia στο μετοχικό κεφάλαιο της Jackaroo αναμένεται να ενισχύσει τα αναπτυξιακά πλάνα της αλυσίδας. Ήδη έχει προγραμματιστεί η δημιουργία νέου καταστήματος στην Αγία Παρασκευή, το οποίο αναμένεται να ανοίξει σε τρεις μήνες, ενώ υπάρχουν σχέδια για επέκταση στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες περιοχές με έντονη παρουσία φοιτητών και νεαρής ηλικίας (16-25 ετών).
Το success story της Jackaroo και το νέο κατάστημα
Από την ίδρυσή του το 2018, το Jackaroo έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία, με τον ιδρυτή του, Μιχάλη Ματζουράνη, να το καθοδηγεί σε μια επιτυχημένη πορεία βασισμένη στην αυθεντικότητα και την απλότητα.
Επηρεασμένος από τη street food κουλτούρα των ΗΠΑ, ο Μιχάλης θέλησε να φέρει στην Ελλάδα το τηγανητό κοτόπουλο με έναν τρόπο που θα ενθουσίαζε τους Έλληνες, προσφέροντάς το μέσα σε σάντουιτς και burgers.
Η Jackaroo διαθέτει ήδη 5 καταστήματα στην Αττική κι έρχεται κι ένα 6ο στην Αγία Παρασκευή. Κάθε κατάστημα Jackaroo ξεχωρίζει για την ιδιαιτερότητά του, με το πιο εντυπωσιακό να βρίσκεται στο Περιστέρι, όπου ο χώρος είναι διαμορφωμένος σαν πολυεπίπεδο arcade παιχνίδι, συνδυάζοντας την αισθητική του gaming με το street food.
Το κατάστημα στον Νέο Κόσμο αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή σημεία για take away, ενώ το κατάστημα στη Σκουζέ του Πειραιά εξυπηρετεί αποκλειστικά παραγγελίες delivery. Το κατάστημα στη Σωτήρος Διός, μετά την επέκτασή του, έχει γίνει το απόλυτο στέκι για τη νεολαία, με τον χώρο γεμάτο χρώματα και neon πινελιές. Όσο για το κατάστημα στην Κυψέλη, απλά σπάει όλα τα ρεκόρ.
Η εταιρεία έχει καταφέρει να φτάσει σε έσοδα 12-15 εκατ. ευρώ, με τις παραγγελίες μέσω πλατφορμών όπως η Wolt να σημειώνουν συνεχώς νέα ρεκόρ.
Η Jackaroo έχει σπάσει τρία παγκόσμια ρεκόρ παραγγελιών στην πλατφόρμα της Wolt, ενώ το 2017 ο Μιχάλης Ματζουράνης είχε προηγουμένως επιτύχει την εξαγορά της αλυσίδας burger «Μπαρ Μπεε Κιου» από την L’Artigiano. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά ρεκόρ σημειώθηκε την Κυριακή 3 Νοεμβρίου, όταν το κατάστημα της Κυψέλης πραγματοποίησε 1.704 παραγγελίες delivery μέσω Wolt σε μία μόνο ημέρα, ένα ρεκόρ για τη Wolt σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται.
Ποιος είναι ο Μιχάλης Ματζουράνης
Ο Μιχάλης Μαντζουράνης ξεκίνησε την καριέρα του στην εστίαση το 2007, αποκτώντας εμπειρία στις κουζίνες του Γκολφ της Γλυφάδας και του «Πεντελικόν».
Το 2013 δημιούργησε την αλυσίδα burger «Μπαρ Μπεε Κιου», η οποία κατάφερε να μπει στη λίστα με τα 25 καλύτερα burger του κόσμου σύμφωνα με την αμερικανική ιστοσελίδα List25, φτάνοντας μέχρι την 10η θέση.
Το 2017, το «Μπαρ Μπεε Κιου» αποτέλεσε την πρώτη του επιτυχημένη πώληση, καθώς εξαγοράστηκε από την L’Artigiano. Έναν χρόνο αργότερα, ξεκίνησε μια νέα εταιρεία επεξεργασίας και εμπορίας κρέατος στο Μοσχάτο.
Τόσο το «Μπαρ Μπεε Κιου» όσο και το Jackaroo έχουν εδραιωθεί ως αγαπημένα στέκια για τα νεότερα ηλικιακά γκρουπ. Σύμφωνα με τον ίδιο, η επιτυχία αυτή επιτεύχθηκε λόγω της καθετοποίησης της παραγωγής και της πολιτικής να πραγματοποιούνται οι περισσότερες εισαγωγές από την ίδια την εταιρεία.