Από τις γειτονιές της Αθήνας όπου οι γεύσεις κυκλοφορούν με ταχύτητα φωτός και οι τάσεις έρχονται και φεύγουν πιο γρήγορα κι από story στο Instagram, υπάρχουν κάποια street food brands που όχι μόνο άντεξαν, αλλά άφησαν το δικό τους αποτύπωμα.

Τρία τέτοια ονόματα στο street food – Mailos, Μπαρ Μπεε Κιου και Jackaroo – κατάφεραν να σαρώνουν από την πρώτη στιγμή, χτίζοντας πιστό κοινό, ξεχωριστή ταυτότητα και ένα urban food legacy που αξίζει να ειπωθεί – είναι ιστορίες επιτυχίας που ξεκίνησαν με ένα απλό όραμα: να προσφέρουν ποιότητα, γεύση και χαρακτήρα.

Τα 3 street food brands που πήγαν από το 0 στην κορυφή

Mailos – The Pasta Project: Η επανάσταση των ζυμαρικών στο χέρι

street food

Ο Mailos – The Pasta Project ξεκίνησε σαν ένα μικρό πείραμα με φρέσκα ζυμαρικά στον δρόμο, αλλά με τη σταθερή ποιότητα, τις ιδιαίτερες συνταγές και την ιταλική αυθεντικότητα, κατάφερε να γίνει σταθερή αξία για τους λάτρεις της pasta.

Με ιταλική φιλοσοφία και μπόλικη δημιουργικότητα, κατάφερε να παντρέψει την απλότητα με τη γκουρμέ εμπειρία. Η καρμπονάρα του Mailos έγινε αμέσως talk-of-the-town, με αυθεντική συνταγή και χειροποίητο Γκουαντσάλε, ενώ τα πιο «πειραγμένα» πιάτα με τρούφα ή καραμελωμένο μπέικον έδωσαν στο brand μοναδική ταυτότητα.

Η ποιότητα, η συνέπεια και το eye-catching branding (με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα και το όνομα-λογοπαίγνιο) ήταν τα θεμέλια για την γρήγορη επέκταση. Σήμερα, ο Mailos δεν είναι απλά ένα concept – είναι μια εμπειρία comfort food υψηλής αισθητικής που έγινε λατρεία.

Είναι φαγητό δρόμου, είναι fun, είναι χειροποίητα ριγκατόνι με αυθεντική καρμπονάρα, είναι τρούφα, είναι σάλτσες που σιγοβράζουν και στήνονται μπροστά σου. Ξεκίνησε δειλά αλλά με ξεκάθαρο όραμα: φρέσκα ζυμαρικά, εξαιρετικές πρώτες ύλες και ένα concept που θα τραβάει το βλέμμα. Και το πέτυχε.

Ο χαρακτήρας του brand είναι ξεκάθαρος: ιταλική ψυχή με αθηναϊκό ταμπεραμέντο. Το πορτοκαλί του logo έγινε συνώνυμο με την comfort-yet-premium εμπειρία.

Ό,τι κι αν παραγγείλεις, από την 100% αυθεντική Κάτσιο ε πέπε μέχρι τις πιο δημιουργικές συνταγές με παντσέτα, νιώθεις πως είσαι σε μια σύγχρονη τρατόρια του δρόμου. Και αυτό κάνει τη διαφορά.

Η αξία αποτίμησης του 100% της Mailo’s, σύμφωνα με την Deloitte, στις 31 Δεκεμβρίου του 2023 κυμαινόταν μεταξύ 18,035 – 20,548 εκατ. ευρώ, με κεντρική αξία τα 19,236 εκατ. ευρώ. Πριν μερικούς μήνες, η VG Holding του Βλάσση Γεωργάτου απέκτησε το 20% της Mailo’s έναντι 4 εκατ. ευρώ.

Μπαρ Μπεε Κιου: Το μπέργκερ στα πιο γεμάτα του

street food

Πριν λίγα χρόνια, το μπέργκερ στην Αθήνα ήταν κάτι προβλέψιμο. Και τότε ήρθε το Μπαρ Μπεε Κιου για να το κάνει sexy, τολμηρό και αληθινό. Το όνομα – ευρηματικό και παιχνιδιάρικο – έδωσε από την αρχή τον τόνο. Δεν είναι άλλο ένα burgerάδικο. Είναι εμπειρία.

Με χειροποίητα μπιφτέκια, πρωτότυπους συνδυασμούς και προσεγμένη αισθητική, δεν άργησε να γίνει talk of the town και να επεκταθεί ραγδαία.

street food
Το Μπαρ Μπεε Κιου είναι το street food ορισμός του success story, αφού άνοιξε στη βαθιά κρίση

Ξεκίνησε με τη λογική του value-for-money μπέργκερ, με έμφαση στο σωστό ψήσιμο και τις εκρηκτικές σος. Το όνομά του, παιχνιδιάρικο και πιασάρικο, έδωσε εξαρχής την αίσθηση αυθεντικότητας και ελληνικής τσαχπινιάς.

Το μενού εξελίχθηκε γρήγορα, με επιλογές όπως το pulled pork burger, χειροποίητες τηγανητές πατάτες με τριμμένο τσένταρ και δικά του μπριός. Η εμπειρία δεν περιορίζεται στο φαγητό – τα καταστήματά του είναι σχεδιασμένα για να σε κάνουν να νιώσεις μέλος της παρέας, με upbeat μουσική και urban αισθητική. Το Μπαρ Μπεε Κιου δεν έγινε τυχαία σημείο αναφοράς. Ήταν η σωστή δόση γεύσης, ταυτότητας και φιλοσοφίας.

Το κοινό το αγκάλιασε από την πρώτη μέρα, όχι μόνο για το φαγητό αλλά για την όλη εμπειρία. Το Μπαρ Μπεε Κιου έγινε η safe επιλογή για κάθε μέρα και το go-to για τους foodies που αγαπούν το μπέγκερ με ταυτότητα.

Με το ξεκίνημά του στη βαθιά κρίση, τότε που ξέραμε για μνημόνια, spreads και τα συναφή, αυτό το street food έκανε την αρχή και έφερε φουλ αμερικάνικη κουλτούρα.

Jackaroo: Το western soul του ελληνικού street food

street food

Street food concept από τον ίδιο άνθρωπο που έκανε το Μπαρ Μπεε Κιου. Το Jackaroo δεν ήρθε να μπει σε κάποιο υπάρχον food trend. Ήρθε για να δημιουργήσει το δικό του. Με έμπνευση από την αυστραλιανή outback και το αμερικάνικο BBQ, συνδύασε καπνιστά κρέατα, σπιτικές πικάντικες σος, τραγανές πατάτες και ένα περιβάλλον που σε μεταφέρει αλλού – σε μια western ταινία με πρωταγωνιστή το καλό φαγητό.

Το Jackaroo μπήκε στην αγορά με έναν στόχο: να προσφέρει αυθεντικό, δυναμικό φαγητό εμπνευσμένο από την Αυστραλία και την outback κουλτούρα.

Από τα πρώτα του πιάτα, όπως το slow-cooked brisket και τα smoked ribs, φάνηκε πως δεν ακολουθούσε τις τάσεις – τις δημιουργούσε. Ο χώρος του θυμίζει σκηνικό ταινίας, με ξύλο, δέρμα και επιγραφές τύπου saloon.

Το μενού περιλαμβάνει premium κρέατα, spicy sauces και προσεγμένα sides, ενώ η φιλοσοφία του «go big or go home» έχει αποκτήσει φανατικό κοινό. Το Jackaroo δεν πούλησε απλώς street food – πρόσφερε μια ολοκληρωμένη εμπειρία που παντρεύει γεύση και αισθητική. Η αυθεντικότητα, η σταθερή ποιότητα και η έντονη ταυτότητα τον καθιέρωσαν σε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brands της σύγχρονης street food σκηνής. Πριν λίγους μήνες, η Vivartia αγόρασε με 10 εκατ. ευρώ το 60% της εταιρείας.

Το success story του Μιχάλη Μαντζουράνη, που έχτισε το Μπαρ Μπεε Κιου και το Jackaroo, καθώς και λεπτομέρειες για τα μεγάλα deals που πέτυχε, μπορείς να τα ακούσεις εδώ.

Τρία διαφορετικά concepts. Τρεις διαφορετικές κουζίνες. Ένα κοινό νήμα: αγάπη για την ποιότητα, αυθεντική ταυτότητα και μια σταθερή δόση θράσους.

Ο Mailos, το Μπαρ Μπεε Κιου και ο Jackaroo απέδειξαν πως το ελληνικό street food έχει ανέβει επίπεδο. Δεν είναι απλά «γρήγορο φαγητό». Είναι εμπειρία. Είναι brand. Είναι τρόπος ζωής.