Από τη δεκαετία του 1920 ή του 1930 που εφευρέθηκε (οι απόψεις διίστανται) το Bloody Mary είναι το πιο γνωστό και συνηθισμένο αλμυρό κοκτέιλ. Σήμερα, μπαρ από τη Νέα Υόρκη μέχρι το Χονγκ Κονγκ ανανεώνουν τις λίστες των κοκτέιλ τους, συμπεριλαμβάνοντας αλμυρά ποτά εμπνευσμένα από τα πάντα, από τη σαλάτα Waldorf μέχρι το ψητό κοτόπουλο.

Ένα κοκτέιλ με ντομάτες πολύ διαφορετικό από το Bloody Mary είναι το Tomatini, που δημιουργήθηκε για τον όμιλο μεσογειακών εστιατορίων LPM ως ένας τρόπος να ενσωματώσουν τρία βασικά συστατικά του μενού – λεμόνια, ντομάτες και ξύδι – σε ένα ποτό.

Τι γεύση έχει το Tomatini και πως σερβίρεται

Το κοκτέιλ παρουσιάστηκε αρχικά το 2010 και περιέχει βότκα Ketel One, λευκό βαλσαμικό ξύδι, μαύρο πιπέρι, χυμό λεμονιού και ντοματίνια. «Τις πρώτες μέρες του κοκτέιλ, ορισμένοι πελάτες δίσταζαν (να το δοκιμάσουν) λόγω της ιδέας ότι πρόκειται για ένα αλμυρό κοκτέιλ», λέει στο CNN ο Tibor Krascsenics, Global Bar Manager του LPM Restaurant & Bar. «Ωστόσο, όταν το δοκίμασαν, συνειδητοποίησαν ότι η γεύση του είναι πολύ λεπτή και το ερωτεύτηκαν».

Το ποτό σερβίρεται σε ποτήρι coupe και έχει ροζ απόχρωση με αφρό στην κορυφή. Το Tomatini αποτελεί πλέον βασικό στοιχείο του μενού στα LPM όλου του κόσμου, συμπεριλαμβανομένου του Μαϊάμι, του Ντουμπάι και του Λονδίνου.

Κρέας και μανιτάρια

Οι ντομάτες – που από τεχνικής άποψης είναι φρούτα, αν και συχνά ταξινομούνται μαζί με τα λαχανικά – δεν είναι το μόνο συστατικό που μπορεί να κάνει ένα κοκτέιλ αλμυρό.

Το μπαρ The Savory Project του Χονγκ Κονγκ, το οποίο άνοιξε τον Μάιο του 2023, χρησιμοποιεί μια σειρά από συστατικά που συνήθως δεν εμφανίζονται στα μενού κοκτέιλ, όπως το αποξηραμένο βοδινό (beef jerky) και ο φλοιός καλαμποκιού.

Ο Khan είχε ιδρύσει προηγουμένως το Coa, ένα μπαρ με επίκεντρο την τεκίλα και το μεσκάλ, το οποίο ανακηρύχθηκε το 2022 ως το καλύτερο στην Ασία.

Μαζί με τον συνιδρυτή Ajit Gurung χωρίζουν το μενού του Savory Project σε δύο τμήματα, αλκοολούχα και μη αλκοολούχα, και χρησιμοποιούν απεικονίσεις των κύριων γεύσεων – ένα μανιτάρι, ένα μύδι, ένα πράσο – δίπλα στα ονόματα των ποτών για να τα κάνουν πιο κατανοητά. «Ποιο είναι το νόημα αν οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν τη γεύση που πίνουν;» λέει ο Khan.

κοκτέιλ
Πηγή: instagram – doublechickenpleasenyc

Το νέο μενού: «Ορεκτικά, κυρίως, επιδόρπια»

Το hot spot της Νέας Υόρκης Double Chicken Please διαθέτει δύο χώρους – ένα μπροστινό δωμάτιο με πιο παραδοσιακά ποτά και ένα πίσω δωμάτιο με πειραματικά κοκτέιλ για τους πιο τολμηρούς επισκέπτες.

Στο πίσω δωμάτιο, στο μενού αναγράφονται εννέα βασικά κοκτέιλ που χωρίζονται σε τρεις ενότητες: «ορεκτικά», «κυρίως πιάτα» και «επιδόρπια», ακριβώς όπως σε ένα μενού φαγητού.

Στην πρώτη ομάδα, υπάρχουν ποτά εμπνευσμένα από τη σαλάτα Waldorf και τα ιαπωνικά κρύα νουντλς – στη μεσαία ενότητα υπάρχει ένα κοκτέιλ που ονομάζεται Cold Pizza και περιέχει τυρί παρμεζάνα.

Ένα από τα κοκτέιλ που ξεχωρίζουν στο μενού είναι το Red Eye Gravy, κάτι που ο Tako Chang, διευθυντής μάρκετινγκ και επικοινωνίας του Double Chicken Please, αποκαλεί «αντίστροφο ζευγάρωμα». Eίναι εμπνευσμένο από το ομώνυμο δημοφιλές γεύμα του αμερικάνικου Νότου, που περιλαμβάνει μια χοντρή φέτα καπνιστού ζαμπόν που περιχύνεται με σάλτσα η οποία περιλαμβάνει καφέ. Αλλά εδώ, οι ρόλοι αλλάζουν: η σάλτσα – στην προκειμένη περίπτωση, ένα μείγμα από ιρλανδικό ουίσκι, καφέ, βούτυρο και μανιτάρια – είναι ο πρωταγωνιστής, ενώ ένα κομμάτι προσούτο είναι απλώς η γαρνιτούρα.

Το Double Chicken Please αναγνωρίστηκε από το World’s 50 Best ως το κορυφαίο μπαρ στη Βόρεια Αμερική πέρυσι. Κάτι που σημαίνει, όπως λέει ο Chang, ότι οι περισσότεροι επισκέπτες «έρχονται διαβασμένοι». Όσο για τα αλμυρά κοκτέιλ, «είναι σίγουρα σε άνοδο, δεν υπάρχει αμφιβολία», λέει ο Chang.

*Με πληροφορίες από CNN

*Κεντρική φωτογραφία unsplash.com