Περιεχόμενα
Το μόνο που χρειάστηκε για να πάρει μορφή η ζύμη ήταν ένας αρτοποιός που έψαχνε για να κάνει την διαφορά, η δοκιμασμένη στο χρόνο συνταγή του για κρουασάν και μερικά μπισκότα για έμπνευση. Μετά από αυτά χρειάστηκε μόνο το TikTok για να γίνει viral.
Ο Στεφάν Λουβάρ δημιούργησε αυτό που ονόμασε «crookie» σχεδόν πριν από ενάμιση χρόνο, όταν αποφάσισε να βάλει στη ζύμη ενός κρουασάν μπισκότα και μετά να το ψήσει ξανά. Ωστόσο, αυτή του η ιδέα τους τελευταίους μήνες έχει γίνει ανάρπαστη, αφού τα βίντεο του TikTok εκθειάζουν τις δημιουργίες του. Μια μέρα του Φεβρουαρίου, ο ίδιος πούλησε 2.300 από αυτά τα κρουασάν του στο αρτοποιείο του σε μια πολυσύχναστη γειτονιά του Παρισιού.
«Όλος ο πλανήτης μιλάει για εμάς. Κάποιος μου είπε ότι έκανε το ταξίδι από τη Μαδρίτη μόνο για να πάρει ένα crookie, είναι τρελό», είπε ο κ. Λουβάρ καθώς ετοίμαζε ένα ταψί με κρουασάν, έτοιμο να κοπεί στη μέση και να γεμιστεί με ζύμη μπισκότων με τσιπ σοκολάτας.
Πώς ξεκίνησε το πιο viral κρουασάν
Ο κύριος Λουβάρ που έφτιαχνε τα δικά του κρουασάν από το μηδέν για δεκαετίες, πήρε την έμπνευση για την δημιουργία του ένα πρωί του Οκτωβρίου του 2022, όταν ετοίμαζε κρουασάν και είδε την ομάδα του να φτιάχνει μπισκότα δίπλα του και αποφάσισε να τα ανακατέψει. Συνέχισε να τα φτιάχνει κυρίως για διασκέδαση κατά τις μεγάλες του βάρδιες, που ξεκινούν στις 4 το πρωί κάθε μέρα.
Κατάφερε να πουλάει μια ντουζίνα ή δύο την ημέρα και στη συνέχεια τα εγκατέλειψε το περασμένο καλοκαίρι, όταν οι θερμοκρασίες αυξήθηκαν και οι πωλήσεις των βαρέων αρτοσκευασμάτων μειώθηκαν. Το επόμενο φθινόπωρο, άρχισε πάλι να ψήνει και πάλι την εφέυρεσή του μετά από αίτημα των τακτικών πελατών του, αλλά οι πωλήσεις δεν ξεπέρασαν ποτέ τις 30 την ημέρα.
Στη συνέχεια, ένας οδηγός φαγητού παρουσίασε το crookie στο TikTok τον Δεκέμβριο, συγκεντρώνοντας ένα εκατομμύριο προβολές. Αυτό το βίντεο ακολούθησε σύντομα ένα που έγινε την 1η Φεβρουαρίου από έναν influencer, τον Johan Papz, το οποίο έχει προβληθεί 2,9 εκατομμύρια φορές.
Νέοι πελάτες συνωστίστηκαν στο Maison Louvard, το αρτοποιείο του κυρίου Λουβάρ στο κέντρο του Παρισιού. «Ξεκινήσαμε να διπλασιάζουμε τις ποσότητες, φτάναμε τα 600.700 κομμάτια την ημέρα, αλλά ποτέ δεν ήταν αρκετά», θυμάται.
Στο αποκορύφωμα της φρενίτιδας των crookie, η Maison Louvard έπρεπε να αναδιοργανώσει ολόκληρη την παραγωγή της για να ικανοποιήσει τα πλήθη. Ο κ. Λουβάρ είπε ότι η ζήτηση μειώθηκε λίγο κατά τη διάρκεια του μουσουλμανικού μήνα νηστείας του Ραμαζανιού και καθώς ο καιρός ζέστανε. Αλλά το αρτοποιείο εξακολουθεί να πουλά περίπου 1.000 την ημέρα και τουρίστες και ντόπιοι εξακολουθούν να συρρέουν για να τα δοκιμάσουν.
Αυτή την εβδομάδα, το πεντάστερο ξενοδοχείο George V στο Παρίσι κάλεσε το αρτοποιείο για ειδική παράδοση. «Ένας ένοικος ήθελε το συγκεκριμένο κρουασάν στο δωμάτιό του στη 1 π.μ.». είπε ο κ. Λουβάρ.
Οι επικριτές του κρουασάν
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα σχόλια που περιγράφουν τα κρουασάν ως πολύ λιπαρά, πολύ βαριά ή πολύ «αμερικανικά». (Πράγματι, άλλοι έχουν προτείνει παρόμοιες ιδέες με το ίδιο όνομα.)
Υπάρχει επίσης η τιμή, 5,90 ευρώ (περίπου 6,30 $) – περίπου τριπλάσια από ένα τυπικό κρουασάν – για φαγητό σε πακέτο και 7,10 ευρώ για φαγητό στο τραπέζι. «Είναι η τιμή ενός κρουασάν που προστίθεται σε αυτή του μπισκότου», είπε ο κ. Λουβάρ υπερασπιστικά, επικαλούμενος την υψηλή ποιότητα του βουτύρου, του αλευριού και της σοκολάτας που χρησιμοποιεί και τις πολλές ώρες που χρησιμοποιούνται από το προσωπικό του.
Η δημιουργία του τέλειου «viennoiserie»- ζαχαροπλαστικής που είναι μαλακή και αέρινη εσωτερικά και τραγανή και βουτυράτη εξωτερικά – για τα κρουασάν του χρειάζεται ο κύριος Λουβάρ και η ομάδα του για 36 ώρες. Η ζύμη πρέπει να ξεκουραστεί σε μια συγκεκριμένη θερμοκρασία για ώρες πριν γεμιστεί με ένα μεγάλο κομμάτι βούτυρο, διπλωθεί, πιεστεί, διπλωθεί ξανά — δεκάδες φορές — για να επιτευχθεί η επιθυμητή σφολιάτα της ζύμης. Αυτός είναι ο λόγος που τόσοι πολλοί Γάλλοι αρτοποιοί έχουν σταματήσει να φτιάχνουν μόνοι τους κρουασάν, προτιμώντας να τα αγοράζουν κατεψυγμένα.
Σύμφωνα με τη γαλλική ομοσπονδία αρτοποιείων, οι βιομηχανικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% της συνολικής παραγωγής ζαχαροπλαστικής στη χώρα, προμηθεύοντας αρτοποιεία, σούπερ μάρκετ και καφετέριες.
Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να «δώσουν το φιλί της ζωής»
Ορισμένοι αρτοποιοί ελπίζουν τώρα ότι οι τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως αυτή που ωθεί τη ζήτηση για crookies, θα μπορούσαν να βοηθήσουν περισσότερους ανθρώπους να φτιάχνουν μόνοι τους περισσότερα είδη.
Ένας ζαχαροπλάστης, έφτιαξε την δική του ιδέα και την ανέβασε στο TikTok τον περασμένο μήνα. Το βίντεο προβλήθηκε εννέα εκατομμύρια φορές. Αυτό ήταν σε εκπληκτική αντίθεση με τον αριθμό των likes που έλαβε ο γιος του κ. Λουβάρ όταν δημοσίευσε για πρώτη φορά μια φωτογραφία ενός απατεώνα στο Instagram του αρτοποιείου το 2022. Λίγο παραπάνω από 100 προβολές από εκείνο του Λουβάρ.
Πηγή: The New York Times
*Photo Ctredits: Shutterstock