Οι τάσεις στα ποτά αναδεικνύουν «βασιλιά» το αγαπημένο ποτό του Τζέιμς Μποντ, το Μαρτίνι, έχει ενδιαφέρον όμως ποια άλλα ποτά θα μπουν τη φετινή χρονιά στο… ποτήρι μας.
Καν’ το όπως ο Τζέιμς Μποντ
Η βασιλεία του μαρτίνι θα συνεχιστεί. Η ξαφνικά ανανεωμένη δημοτικότητα αυτού του κλασικού κοκτέιλ -μια εφεύρεση του Σαν Φρανσίσκο (πιθανώς!)- δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης.
Ωστόσο, ενώ το 2022 ήταν η χρονιά του dirty-μαρτίνι και το 2023 αφορούσε αποκλειστικά τον εσπρέσο μαρτίνι, το 2024 πολλοί πότες θα επιστρέψουν σε ξεκούραστες εκδοχές, γαρνιρισμένες με σύνεση, χωρίς καφεΐνη.
Η βιομηχανία κρασιού στην Καλιφόρνια θα έχει μια δύσκολη χρονιά. Οι οικονομικές προοπτικές δεν είναι ρόδινες: η καταναλωτική ζήτηση για κρασί επιβραδύνεται ενώ το κόστος των οινοποιείων αυξάνεται, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση από το Ινστιτούτο Οίνου του Πανεπιστημίου Sonoma State University, και οι νέοι εξακολουθούν να μην αγοράζουν κρασί όπως έκαναν οι γονείς τους στην ηλικία τους.
Τη φετινή χρονιά όλα θα έχουν λάμψη. Ενώ το κρασί συνολικά παρουσιάζει υποτονικές πωλήσεις, το αφρώδες κρασί ανεβαίνει στο χρηματιστήριο των ποτών και όλα δείχνουν ότι θα προστεθεί στην τοπ λίστα προτιμήσεων.
Ο αριθμός των Αμερικανών που πίνουν αφρώδες κρασί αυξήθηκε κατά 30% μεταξύ 2019 και 2022, σύμφωνα με τον αναλυτή της βιομηχανίας ποτών IWSR, και περίπου το ένα τέταρτο αυτών πίνουν αφρώδες κρασί τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα (τι υπέροχος τρόπος ζωής!).
Επίσης είναι σημαντικό ότι όλα τείνουν προς την ακόρεστη δίψα μας για κάθε λογής ανθρακούχα ποτά, από τη γνωστή Σουρωτή μέχρι σόδες με γεύση.
Το TikTok και οι συνταγές για κρασί
Το TikTok θα τροφοδοτήσει ένα κύμα οικιακής μιξολογίας. Οι απλές DIY παρασκευές κρασιού κερδίζουν έδαφος στο TikTok: προσθέστε jalapeño στο ροζέ σας, ρίξτε ένα ραβδί μαύρης γλυκόριζας στη σαμπάνια σας και πολλές άλλες τέτοιες ευρεσιτεχνίας συχνά καταφέρνουν να γίνουν δημοφιλείς καθώς το συγκεκριμένο Μέσο έχει έντονη επιδραστικότητα στους χρήστες και δημιουργεί τάσεις.
Μάλιστα μπορεί αυτό να τρομάζει τους παρασκευαστές κρασιού, που επιμένουν στις καθαρές γεύσεις, ωστόσο είναι δύσκολο να το σταματήσουν.
Την ίδια ώρα αλλάζει η «μόδα» και στα ποτήρια του κρασιού, καθώς διαρκώς κυκλοφορούν και νέα περίεργα και funky σχέδια που αλλάζουν την αισθητική της οινοποσίας.
Οι άνθρωποι για παράδειγμα φαίνονται ενθουσιασμένοι όταν πίνουν από τα πολύχρωμα ποτήρια Estelle, το ξαφνικά διαδεδομένο «ποτήρι της ταβέρνας» και ακόμη και δοχεία που δεν είναι σε καμία περίπτωση ποτήρια κρασιού στην αρχική τους χρήση.
Όλα αυτά είναι αντίθετα με τη συμβατική φιλοσοφία, η οποία υποστηρίζει ότι ένα ποτήρι κρασιού πρέπει να έχει στέλεχος και κωνικό στέλεχος στην κορυφή. Προβλέπω ακόμη πιο εκκεντρικά ποτήρια το 2024, με τους ανθρώπους να έχουν το προνόμιο της φόρμας έναντι της λειτουργίας: Ίσως μέχρι το τέλος του χρόνου θα πίνουμε Cabernet από όμορφα, φουσκωμένα στο χέρι κουπέ.