Το θρυλικό ξενοδοχείο Χίλτον, έχοντας ολοκληρώσει έναν ιστορικό κύκλο 58 ετών, έκλεισε τις πύλες του στις 31 Ιανουαρίου του 2022 προκειμένου να μεταμορφωθεί και να εισέλθει στη νέα εποχή του.

Μετά από μια γενναία επένδυση, το κτήριο-τοπόσημο επί της Βασιλίσσης Σοφίας προέβη σε αλλαγές ανάλογες του μεγέθους του.

Το ιστορικό κτήριο που στέγαζε το Hilton Athens για πάνω από μισό αιώνα, μετεξελίχθηκε από ένα ξενοδοχείο σε ένα οικοσύστημα πολλαπλών χρήσεων και εμπειριών όπου θα συνυπάρχουν ένα νέο ξενοδοχείο και κατοικίες των βραβευμένων brands Conrad και Waldorf Astoria της Hilton, χώροι γαστρονομίας, ψυχαγωγίας, ευεξίας, shopping καθώς και μια σύγχρονη λέσχη μελών, συνδέοντας τον κόσμο με την σύγχρονη Αθήνα.

Το επίσημο τέλος του Χίλτον από την Αθήνα: Το νέο ξενοδοχείο φέρει ένα όνομα που τιμά την πόλη και χτίζει έναν νέο μύθο

Καληνύχτα Χίλτον, καλώς ήρθες The Ilisians

Οι εργασίες στο Χίλτον ξεκίνησαν στα τέλη του 2020 σε τμήματα του ξενοδοχείου, τα οποία σταμάτησαν να λειτουργούν για τους πελάτες και ολοκληρώθηκαν στις αρχές του έτους, για να παρουσιαστεί το νεό ξενοδοχείο, με το νέο του όνομα, στις αρχές του έτους.

The Ilisians λοιπόν.

Το όνομα THE ILISIAN, εμπνευσμένο από τον ιστορικό ποταμό Ιλισό καθώς και από τη γειτονιά των Ιλισίων, εκφράζει την διαχρονικά άρρηκτη σχέση του νέου προορισμού με την Αθήνα, τα Ιλίσια, και τους κατοίκους της περιοχής. Στόχος του THE ILISIAN είναι να εκφράσει τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα που είναι μέρος της ταυτότητας του κτιρίου, προσφέροντας ταυτόχρονα, εμπειρίες της αυθεντικής, μοντέρνας Αθήνας.

Με σεβασμό στην πολιτιστική ταυτότητα της πόλης, το THE ILISIAN επιδιώκει να συνδέσει σύγχρονες διεθνείς τάσεις με την κληρονομιά της πόλης, δημιουργώντας έναν τόπο συνάντησης για τους Αθηναίους και τους επισκέπτες.

To THE ILISIAN έχει οικονομική και κοινωνική επίδραση, αφού σύμφωνα με τα αποτελέσματα της σχετικής μελέτης που εκπόνησε το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών, πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση που θα ξεπεράσει τα €340 εκ. μαζί με την αρχική επένδυση για την εξαγορά του κτιρίου.

Σύμφωνα με τη μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιώς , η συνολική επίδραση του THE ILISIAN μέχρι και την πρώτη 5ετία λειτουργίας του θα ξεπεράσει το €1,25 δις. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η επίδραση στην απασχόληση, καθώς έχουν δημιουργηθεί περισσότερες από 800 άμεσες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευαστική περίοδο, ενώ κατά τη λειτουργία του θα απασχοληθούν άμεσα έως και 800 εργαζόμενοι (3 φορές περισσότερες θέσεις από την προηγούμενη λειτουργία ως ξενοδοχείο).

Το νέο ξενοδοχείο Conrad Athens αποκτά για πρώτη φορά παρουσία στην Ελλάδα και θα περιλαμβάνει 278 δωμάτια και σουίτες με μοναδική θέα στην Αθήνα, καθώς και μία mega suite 400τ.μ. Αναπτύσσονται επίσης 18 ιδιωτικές κατοικίες Conrad Residences καθώς και 37 κατοικίες Waldorf Astoria Residences, στους υψηλότερους ορόφους του κτηρίου.

Στο THE ILISIAN θα υπάρχουν επίσης μια σύγχρονη λέσχη μελών, πολλαπλά εστιατόρια, επιλεγμένα καταστήματα, συνεδριακές εγκαταστάσεις, καθώς και χώροι άθλησης και ευεξίας, σε συνεργασία με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands.

Ο σχεδιασμός του THE ILISIAN βασίστηκε στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης εφαρμόζοντας τις διεθνώς βέλτιστες πρακτικές ενεργειακής απόδοσης, με στόχο την επίτευξη πιστοποίησης LEED Gold.
Η εικαστική και αρχιτεκτονική ταυτότητα του THE ILISIAN διατηρεί και αναδεικνύει όλα τα εμβληματικά στοιχεία του κτιρίου, όπως τις προσόψεις που φιλοτέχνησε ο Γιάννης Μόραλης.

Την αρχιτεκτονική μελέτη και τον συνολικό μελετητικό συντονισμό του έργου ανέλαβε το γραφείο AETER Architects, στις στατικές μελέτες συνεργάστηκαν οι εταιρείες: ΣΤΑΤΙΚΗ – Σύμβουλοι Στατικών Μελετών, Φ. Τσούλος & Συνεργάτες, Ελληνική Μελετητική και Retech και στις Η/Μ μελέτες η Σκέμμα Μηχανική. Στον εσωτερικό σχεδιασμό συνεργάστηκαν διεθνή και ελληνικά γραφεία: AvroKO, Tristan Auer, Yabu Pushelberg, First Within, SBR studio, Mare Studio, ID-Lab και Βάνα Κριμνιώτη.

Τον σχεδιασμό φωτισμού έχουν αναλάβει η Ελευθερία Ντεκώ & Συνεργάτες και οι Delta-Theta, την αρχιτεκτονική τοπίου το γραφείο Simon Rackham Landscape Architects, τη μελέτη εστίασης η εταιρεία Xenex, την οπτικοακουστική μελέτη η εταιρεία T&A, την ακουστική ο G. Schubert και η DCarbon τη μελέτη για την πιστοποίηση LEED Gold.

* Πηγή φωτογραφίας: ΙΟΝΙΚΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.