Συμβαίνει συχνά να βλέπουμε ανθρώπους τρομερά καλοντυμένους και να πιστεύουμε ότι έχουν λεφτά και ανήκουν στην υψηλή κοινωνία. Και τελικά, να είναι φτωχοί. Με τους ανθρώπους δεν μπορείς να πεις κάτι, διότι δεν κρίνεται κανείς από την τσέπη του. Με τις πόλεις όμως μπορείς να το πεις και η Αθήνα έχει μόνο ρούχα ακριβοθώρητα (μνημεία-πολιτισμός), αλλά τσέπη (υποδομές και κτηριακή συνοχή+κόστος ζωής) άδεια.
Όταν λοιπόν ακούμε πως η Αθήνα είναι ο Κορυφαίος Πολιτιστικός Προορισμός στον κόσμο, ακούγεται ως επίτευγμα. Είναι όμως; Θα το εξηγήσουμε αφού πρώτα αναφέρουμε τις λεπτομέρειες αυτής της βράβευσης στα περίφημα World Travel Awards 2024.
Σε τελετή απονομής που πραγματοποιήθηκε στη Μαδέρα της Πορτογαλίας, στην πρωτεύουσα Φουνσάλ, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου, η Αθήνα ξεχώρισε ανάμεσα σε 15 προορισμούς από όλο τον κόσμο για την πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά και τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει δώδεκα μήνες τον χρόνο στα εκατομμύρια των επισκεπτών της.
Στον ανταγωνισμό της είχε πόλεις όπως το Εδιμβούργο, το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, η Ρώμη, το Ντουμπρόβνικ, η Βενετία, το Ρίο ντε Τζανέιρο, το Πεκίνο, το Κιότο, η Χόι Αν στο Βιετνάμ, η Μπαρανκίγια Κολομβία, το Κίτο στο Εκουαδόρ και το Σαντιάγο ντε Κάλι στην Κολομβία.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, τώρα που δεν έχει το ΠΑΣΟΚ να του αποσπά την προσοχή, δήλωσε ότι «είμαστε πολύ περήφανοι για αυτή τη βράβευση που αποδεικνύει ότι η Αθήνα αποτελεί ένα ισχυρό παγκόσμιο brand στον τομέα του πολιτισμού. Μια ζωντανή και φιλόξενη πόλη, που μοιράζεται με τους επισκέπτες της την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά σε συνδυασμό με τη σύγχρονη, αναβαθμισμένη εικόνα της. Στον Δήμο Αθηναίων συνεχίζουμε να επενδύουμε στην ενίσχυση του πολιτισμού μέσα από σημαντικές δράσεις και διοργανώσεις που φέρνουν σε επαφή τους κατοίκους και τους επισκέπτες με το πλούσιο πολιτιστικό παρελθόν και παρόν της Αθήνας».
Το βραβείο για την Αθήνα και τον δήμο, παρέλαβε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αναπτυξιακής Αθήνας Α.Ε. Ιωάννης Γεώργιζας, καθώς η εταιρεία του Δήμου έχει αναλάβει μέσω του This is Athens, την προβολή της ελληνικής πρωτεύουσας στις διεθνείς τουριστικές αγορές.
O κ. Γεώργιζας, ανέφερε: «Αυτή η παγκόσμια διάκριση της Αθήνας, έρχεται ως αποτέλεσμα της συστηματικής δουλειάς που κάνουμε στον τομέα της εξωστρέφειας της πόλης. Μέσω της Αναπτυξιακής Εταιρείας του Δήμου Αθηναίων, συνεχίζουμε να υλοποιούμε δράσεις που αποσκοπούν στην ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της Αθήνας στις διεθνείς τουριστικές αγορές. Στόχος μας είναι η προσέλκυση τουρισμού υψηλού επιπέδου, ώστε να ενισχυθεί η τοπική οικονομία».
Φύκια και μεταξωτές κορδέλες για την Αθήνα
Πιστεύει πραγματικά κανείς ότι η Αθήνα χρειάζεται σε επίπεδο πολιτισμού κάποια καλή έξωθεν μαρτυρία ή κάποιο μάρκετινγκ; Πιστεύει ότι είναι επίτευγμα κάποιου ότι είναι κορυφαία. Ή η Αθήνα θα ήταν ή η Ρώμη. Δεν είναι και πολλές οι επιλογές. Ο πολιτισμός όμως σε αυτή την πόλη απλά μας κληρονομήθηκε, δεν επενδύσαμε ουσιωδώς σε αυτόν, δεν φροντίσαμε να έχουμε και άλλα εκτός αυτού.
Η δημοτική αρχή μπορεί να επιχαίρει, αλλά τα μνημεία και η αρχαιότητα, είναι ένα μικρό κομμάτι της ζωής. Δεν ζούμε με τα βραβεία για την Ακρόπολη, τον Παρθενώνα και ό,τι άλλο έχει να προσφέρει η πόλη, ζούμε με την ζωή εδώ, με τα κτήρια που βλέπουμε και είναι άσχημα, με τα πεζοδρόμια που είναι κατειλημμένα από μηχανάκια γιατί η δημοτική αρχή δεν μοιράζει βαρβάτα πρόστιμα μαζί με την Τροχαία, με την δυσκολία πρόσβασης σε ΑμΕΑ, με ένα κέντρο που μόνο τα Χριστούγεννα αποκτά κάποια ομορφιά και τον υπόλοιπο χρόνο δεν θες ούτε να το βλέπεις.
Βέβαια, τσάμπα χαλάμε το ψηφιακό μας σάλιο, αφού είναι εμφανές πως οι έχοντες τα πόστα, ενδιαφέρονται για ένα βραβείο από ξένους που δεν έχουν ιδέα τι είναι η Αθήνα πέραν της Ακρόπολης, παρά για την άποψη των κατοίκων της.