Ο Κηφισός και η κυρίως εικόνα του την Κυριακή (22/10) το απόγευμα ήταν πλήρως ενδεικτική για το τι επικρατεί σε έναν από τους κυριότερους οδικούς άξονες της Αττικής, σε καθημερινή βάση. Και παρά τα παράπονα για την Τροχαία κι αν τα μέτρα που λαμβάνει επαρκούν, στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη επιμένουν και επαναλαμβάνουν: Και τι να σου κάνει η Τροχαία;!
Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο ο Γιάννης Οικονόμου, τα ζητήματα οδικής ασφάλειας, συμπεριφοράς κλπ., βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή καθώς μετά το ουσιαστικό τέλος της πανδημίας, η κατάσταση στους δρόμους είναι τραγική. Παρ’ όλα αυτά σε κάθε ευκαιρία σπεύδει να σημειώσει πως η Τροχαία έχει τη μικρότερη ευθύνη για την κατάσταση. Ο Κηφισός δε, αποτελεί τον κύριο βραχνά και γι’ αυτό δύο μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο Γιάννης Οικονόμου τοποθέτησε γερανούς στα δύο άκρα της εθνικής Αθηνών – Λαμίας, ενώ επέβαλλε συνεχείς περιπολίες από μοτοσικλέτες της ΕΛ.ΑΣ.
Αυτό που συνέβη την περασμένη Κυριακή είναι όμως και ενδεικτικό για το επίπεδο του… μουρλοκομείου που βιώνουν χιλιάδες οδηγοί καθημερινά. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση είχαμε όχι ένα, όχι δύο αλλά τρία τροχαία ατυχήματα, το κάθε ένα σε χρονική απόσταση δέκα λεπτών από το επόμενο.
Πρώτα ήταν η καραμπόλα τεσσάρων οχημάτων στο ύψος της Λένορμαν. Ακολούθησε η σύγκρουση δύο οχημάτων (φορτηγό και Ι.Χ.) στις Τρεις Γέφυρες για να έρθει το κερασάκι στην τούρτα, η σύγκρουση μοτοσικλέτας και Ι.Χ. οχήματος λίγο μετά την Αττική οδό, όλα στο ρεύμα προς Πειραιά. Μάλιστα, όπως αναφέρουν πηγές, ήμασταν τυχεροί που δεν χρειάστηκε να επέμβει και το ΕΚΑΒ για τα όσα συνέβησαν καθώς μπορεί κανείς εύλογα να φανταστεί πόσο δύσκολη θα ήταν η επέμβαση των Υπηρεσιών μέσα σε έναν ποταμό από εγκλωβισμένα αυτοκίνητα.
«Κορεσμένος» ο Κηφισός
Τα παραπάνω ασπάζεται και ο ίδιος ο υπουργός, ο οποίος μόλις 24 ώρες πριν με δηλώσεις του είχε σχολιάσει:
«Τους τελευταίους δύο μήνες βλέπουμε την Τροχαία πιο έντονα και θα την βλέπουμε πιο έντονα στο δρόμο. Ήδη έχουν ενισχυθεί με πάνω από 60 άτομα οι υπηρεσίες της Τροχαίας στην Αττική και θα ενισχυθούν ακόμη περισσότερο.
Υλοποιούνται στοχευμένες δράσεις που έχουν στόχο να κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Λέω κάτι με μεγάλη ειλικρίνεια: η Τροχαία ούτε μπορεί να διαπλατύνει δρόμους, ούτε να φτιάξει νέους δρόμους. Μπορεί, όμως, να διευθετήσει και να διευκολύνει την κίνηση. Για αυτό πρέπει να έχει πιο οργανωμένη και συστηματική παρουσία, όπως έχει ήδη.
Ο Κηφισός είναι ένας εξαιρετικά επιβαρυμένος δρόμος με τις δυσκολίες που διαχρονικά οι συγκοινωνιολόγοι αναγνωρίζουν ότι έχει. Δεν μπορεί να φαρδύνει, σηκώνει έναν όγκο αυτοκινήτων που είναι πολλαπλάσιος αυτού που νόμιζε κάποιος ότι θα σηκώνει όταν είχε δημιουργηθεί και όταν έγιναν οι έξοδοι από την Αττική Οδό κ.λπ.
Μία από τις βασικές αιτίες που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο τον Κηφισό είναι οι συγκρούσεις των αυτοκινήτων και οι ακινητοποιήσεις λόγω βλαβών. Βάλαμε σε δύο σημεία του Κηφισού γερανοφόρα οχήματα της Τροχαίας και μοτοσικλετιστές να ανεβοκατεβαίνουν και στα δύο ρεύματα για να περιορίσουμε κάπως το χρόνο απόκρισης όταν γίνεται ένα τέτοιο ατύχημα. Το κάναμε και σε ένα βαθμό αποδίδει».
Photo credits: Evrokinissi (Αρχείου)