Περιεχόμενα
Μπορεί οι εκλογές της 21ης Μαϊου να έδωσαν ένα ισχυρό προβάδισμα στη ΝΔ και οι δημοσκοπήσεις επίσης να δείχνουν αυξητικές τάσεις στο ποσοστό της για τις εκλογές στις 25 Ιουνίου, ωστόσο οι «μηχανές» δουλεύουν στο φουλ στο «στρατόπεδο» της ΝΔ και η προεκλογική εκστρατεία στοχεύει να ανεβάσει το ποσοστό του κόμματος στο πικ στην επόμενη εκλογική αναμέτρηση και να καταφέρει την πολυπόθητη αυτοδυναμία.
Στόχος να αναδειχθούν οι θέσεις για γυναίκες, ΑΜΕΑ και προστασία των ζώων
Με τη ΝΔ να διατηρεί ισχυρό πολιτικό προβάδισμα έναντι όλων των άλλων κομμάτων, όπως αποτυπώνουν οι δύο πρώτες μετεκλογικές δημοσκοπήσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας (Metron Analysis για Mega και GPO για Παραπολιτικά), ο Κυριάκος Μητσοτάκης αισθάνεται ότι έχει πλέον την άνεση να κάνει πολύ πιο συστηματικά ανοίγματα σε ειδικά κοινά και σε ανθρώπους που μπορεί να μην στήριξαν τη ΝΔ στις προηγούμενες εκλογές.
Το 40,79% που πήρε η ΝΔ στις πρόσφατες εκλογές, άλλωστε, δίνει στο κόμμα ένα “μαξιλαράκι ασφαλείας”, όσο και αν ο κ. Μητσοτάκης επιμένει στη γραμμή περί μη εφησυχασμού των ψηφοφόρων του κόμματος.
Η χθεσινή του παρουσία στην εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα στον ΑΝΤ1 “Το Πρωινό” απέδειξε, άλλωστε, του λόγου το αληθές. Ο κ. Μητσοτάκης γνωρίζει ότι οι πρωινές ή μεσημβρινές εκπομπές του Σαββατοκύριακου έχουν διείσδυση σε κοινά που δύσκολα μπορεί να προσεγγίσει με συμβατικό τρόπο ένα πολιτικό κόμμα.
Συνεπώς, πέρα από τα πάγια πολιτικά μηνύματα και το πιο ανθρώπινο προφίλ που θέλει να δείξει ο πρόεδρος της ΝΔ, αυτές οι εκπομπές αποτελούν και μια πλατφόρμα, προκειμένου να απευθυνθεί σε ανθρώπους που δεν έρχονται σε καθημερινή βάση αντιμέτωποι με τον προγραμματικό λόγο της ΝΔ και μάλιστα ειδικά με τις πιο εξειδικευμένες θέσεις της.
«Οι εκπομπές «lifestyle» μπορούν να αναδεικνύουν θέματα τα οποία τελικά ενδιαφέρουν πολύ περισσότερο την κοινωνία από το να ξαναδούν δύο υποψήφιους βουλευτές να τσακώνονται και να αναμασούν τα ίδια και τα ίδια κλισέ, τα οποία τελικά οδηγούν τον πολίτη στο να κλείσει την τηλεόραση», είπε χθες με νόημα ο πρωθυπουργός.
Μιλώντας στον ΑΝΤ1, συνεπώς και πέρα από τα όσα είπε επί της πολιτικής επικαιρότητας, ο κ. Μητσοτάκης επέμεινε στη θέση του το επόμενο υπουργικό συμβούλιο να έχει πολύ περισσότερες γυναίκες, ενώ επανέλαβε και τα μέτρα που δρομολόγησε η ΝΔ μετά την εμφάνιση του κινήματος MeToo και τις πολλές καταγγελίες και στη χώρα μας, ώστε γυναίκες που το επιθυμούν να έχουν την ασφάλεια να κάνουν καταγγελίες για κακοποιητικές συμπεριφορές.
Μίλησε για το πρόγραμμα “Σπίτι μου” που αφορά τα νέα ζευγάρια, αλλά και για τα ζώα συντροφιάς. Δεν παρέλειψε, παράλληλα, να αναφερθεί και στην υπουργοποίηση στελεχών που προέρχονται από τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα, υπογραμμίζοντας ότι ένα κεντροδεξιό κόμμα το έκανε πράξη, ενώ εφαρμόζει και μια συνεκτική πολιτική για την κοινότητα, βάσει ενός εθνικού σχεδίου.
Μηνύματα με συγκεκριμένους αποδέκτες
Με δεδομένο ότι η ΝΔ ψηφίστηκε από 4/10 πολίτες στις προηγούμενες εκλογές, ο πρόεδρος του κόμματος θεωρεί ότι είναι κρίσιμο να εκπέμπονται “στοχευμένα” μηνύματα στον πολιτικό λόγο και του ιδίου, αλλά και του κόμματος.
Ο ίδιος, άλλωστε, το εφαρμόζει στις περιοδείες του, όπου αναπτύσσει δια μακρόν τι έκανε η ΝΔ για κάθε περιφέρεια, αλλά και τι σχεδιάζει βάσει ενός αναπτυξιακού προγράμματος για την επόμενη τετραετία. Παράλληλα, μέσω του TikTok, το οποίο πλέον “δουλεύει” το επιτελείο του με επαγγελματικό τρόπο, ο κ. Μητσοτάκης παράγει περιεχόμενο για θέματα που δεν είναι πάντα στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, πλην όμως αυτό το περιεχόμενο φτάνει άμεσα στους νέους χρήστες της πλατφόρμας και μέσω της αναπαραγωγής των βίντεο σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό.
Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, προ ημερών και κατά το “φροντιστήριο” που έκανε στους βουλευτές της ΝΔ για τον προγραμματικό λόγο του κόμματος, ο εκπρόσωπος της ΝΔ Άκης Σκέρτσος τους ζήτησε να μελετήσουν και να αναδείξουν και λιγότερο mainstream πτυχές του γαλάζιου προγράμματος, όπως οι θέσεις για τις γυναίκες, τα ΑΜΕΑ, την προστασία των ζώων κ.α.
Σταθερό προβάδισμα χωρίς δυνατότητα αναστροφής
Η ΝΔ, πάντως, στις πρώτες μετεκλογικές δημοσκοπήσεις εμφανίζεται να έχει ένα άνετο προβάδισμα, συγκεντρώνοντας ποσοστό στην περιοχή του 41%. Το κόμμα εμφανίζει “φαραωνική” συσπείρωση, η οποία στην έρευνα της Metron Analysis διαμορφώνεται σχεδόν στο 95%. Με άλλα λόγια, οι διαρροές προς άλλα κόμματα είναι ελάχιστες, ενώ η ΝΔ καταγράφει και κάποιες εισροές από ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ.
Είναι προφανές ότι ο «αέρας» της νίκης αβαντάρει το πρώτο κόμμα, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχες περιστάσεις, ενώ και τα ποιοτικά στοιχεία της έρευνας για το Mega αποτυπώνουν την κυριαρχία του κ. Μητσοτάκη. Ο πρόεδρος της ΝΔ εμφανίζεται με 40% ως ο καταλληλότερος για πρωθυπουργός έναντι 16% του Αλέξη Τσίπρα, ενώ ενδιαφέρον είναι ότι ερωτηθέντες κατά 46% εκτιμούν ότι η χώρα μοιάζει να πηγαίνει προς την σωστή κατεύθυνση μετά τις εκλογές, έναντι 38% που ήταν η αντίστοιχη απάντηση την εβδομάδα πριν τις κάλπες.
Όλων τούτων δοθέντων, η ΝΔ μοιάζει να είναι πιο κοντά σε μια άνετη νίκη που θα της δώσει αυτοδυναμία σε κάθε σενάριο εισόδου κομμάτων στη Βουλή, καθώς, εφόσον γράψει το “4” μπροστά από το ποσοστό της ξεκλειδώνει το μπόνους των 50 εδρών και μπορεί να κινηθεί σε περιοχή άνω των 160 βουλευτών.