Σε αυξητική τροχιά η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στον ασφαλιστικό κλάδο για τρίτη διαδοχική χρονιά. Σύμφωνα με την έρευνα της CCC Intelligent Solution Inc. Η ασφαλιστική βιομηχανία έχει επιτύχει περισσότερα χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη από ό,τι πολλοί πίστευαν ότι ήταν εφικτό πριν από μερικά χρόνια. Η τεχνητή νοημοσύνη εφαρμόζεται πλέον σε βασικά στάδια σε όλη τη διαδικασία αποζημιώσεων και είναι σε θέση να παράγει αυτόματα μια πλήρη εκτίμηση επισκευής σε δευτερόλεπτα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση».
Η τεχνητή νοημοσύνη σχετίζεται με το πώς μπορούν να συνεργαστούν μηχανές και άνθρωποι – με ποιους τρόπους οι μηχανές θα αναλάβουν καθήκοντα που μπορούν να φέρουν εις πέρας καλύτερα και ταχύτερα, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να επικεντρωθούν σε αυτά που μόνο το ανθρώπινο μυαλό μπορεί να κάνει.
Ήδη, πολλές βιομηχανίες έχουν αγκαλιάσει τις τεχνολογίες ΑΙ και βιώνουν αποτελέσματα που τις μεταμορφώνουν. Παρότι οι ασφαλιστικές είναι μάλλον αργές στη διεύρυνση των ψηφιακών δυνατοτήτων τους, η τελευταία τριετία έχει αποδείξει το αντίθετο με τους ασφαλιστές σε ποσοστό 70% του κλάδου να θεωρεί την τεχνητή νοημοσύνη εξαιρετικά σημαντική για τη δουλειά τους.
Ενδεικτικό της ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης είναι πως το 92 % στο σύνολο των ασφαλιστών που μετείχαν στην έρευνα αναφέρουν πως σίγουρα στο άμεσο μέλλον θα ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη στη ροή των εργασιών τους.
Η «χειροκίνητη» επεξεργασία αιτήσεων αποζημίωσης ήταν πάντα εκτενής και επίπονη για τον πελάτη. Συχνά είναι λόγος να χαθεί ο πελάτης. Η χρήση ΑΙ για την εκτίμηση των αξιώσεων μπορεί να μειώσει το χρόνο επεξεργασίας από αρκετές μέρες σε ώρες ή ακόμη και σε λεπτά. Για παράδειγμα, το 2017, η με έδρα τη Νέα Υόρκη Lemonade, μια εταιρεία Insuretech, ανακοίνωσε ότι πλήρωσε την ταχύτερη αποζημίωση στην ιστορία της ασφαλιστικής βιομηχανίας – μόλις σε τρία δευτερόλεπτα.
Η εφαρμογή της ΑΙ θα μπορούσε να αυξήσει την παραγωγικότητα στις ασφαλιστικές διαδικασίες και να μειώσει τα λειτουργικά κόστη έως και 40% μέχρι το 2030». Επιπλέον, η ΑΙ πρόκειται να ενισχύσει την παραγωγικότητα του προσωπικού, την εμπειρία των πελατών και την επιχειρηματική ανθεκτικότητα.
Με τη σωστή τεχνολογία σε ισχύ, γίνεται πολύ πιο εύκολο για τις εταιρείες να αποφασίσουν αν θα υλοποιήσουν εξαρχής μια έρευνα απάτης. Αυτός ο επιπλέον χρόνος που κερδίζεται μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή περαιτέρω δόλιων δραστηριοτήτων και να δώσει πληροφορίες για εγκληματικά δίκτυα που μπορεί ακόμα και να έχουν διεισδύσει εντός της ασφαλιστικής εταιρείας.