Η κυβέρνηση επιδιώκει την αποποίηση των ευθυνών της για την τραγωδία στα Τέμπη μέσω της διάχυσής τους, ωστόσο αυτή απαξίωσε τον ΟΣΕ και κατάργησε συστήματα ασφάλειας πριν υλοποιήσει και θέσει σε λειτουργία τα νέα συστήματα, με τέσσερις αδικαιολόγητες παρατάσεις της σχετικής σύμβασης, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, επεσήμανε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και υποψήφιος βουλευτής στον Βόρειο Τομέα Αθηνών, Πάνος Σκουρλέτης, μιλώντας στην εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ της ΕΡΤ1 με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο και τη Χριστίνα Βίδου.
Ακολουθούν σημεία της συνέντευξης:
Συγκεκριμένες οι ευθύνες για το δυστύχημα στα Τέμπη
Ακούγοντας πριν τον κ. Κουμουτσάκο σκέφτηκα ότι πρέπει να είμαστε στο τέλος του 2019, αρχές του 2020. Κύριε Κουμουτσάκε βρισκόμαστε στο 2023. Ολοκληρώνετε μία τετραετία και έρχεστε εδώ με την τακτική της αποποίησης ευθυνών δια της διάχυσής της, να μας πείτε ότι όλοι φταίνε και ότι όλοι ίδιοι είναι.
Μάλιστα σήμερα κάνατε κι ένα βήμα παραπάνω, αναλάβατε τον ρόλο της ερμηνείας αυτού του κόσμου, που κάθε μέρα, με πρώτη τη νεολαία, ζητάει να απαντηθούν τα κρίσιμα ερωτήματα: τι έφταιξε, ποιοι έχουν ευθύνες.
Πρώτα βγήκε ο πρωθυπουργός και ζήτησε συγγνώμη στο όνομα των προηγούμενων κυβερνήσεων, που και πάλι αυτό υποκρύπτει μια επιλογή διάχυσης ευθυνών και τώρα βγαίνετε εσείς και ερμηνεύετε τις νέες και τους νέους και το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας, το οποίο δικαιολογημένα είναι οργισμένο. Ξέρετε γιατί είναι οργισμένο; Διότι πολλές φορές, όταν γίνεται κάποιο ατύχημα υπάρχει κι ένα μερίδιο ατομικής ευθύνης.
Μπαίνεις σε έναν αυτοκινητόδρομο, έχει ένα όριο 120-130 χλμ., μπορεί να είναι και λίγο κακή η κατασκευή, αλλά έχεις μια ευθύνη πάνω στο τιμόνι εκείνη την ώρα. Εδώ, οι άνθρωποι, τα παιδιά, μπήκαν στο τρένο για να πάνε στη Θεσσαλονίκη και εμπιστεύθηκαν τους σιδηρόδρομους να τους πάνε με ασφάλεια. Δεν έχουν απολύτως καμία ευθύνη.
Η ευθύνη συγκεκριμενοποιείται. Πρώτα απ’ όλα διότι πριν εφαρμοστούν τα νέα συστήματα τηλεδιοίκησης και τηλεματικής, εσείς απαξιώσατε τον ΟΣΕ, καταργήσατε το 2020 το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου, αφήσατε έναν άνθρωπο στη συγκεκριμένη βάρδια. Βεβαίως, είχατε έγνοια να πάρετε πανεπιστημιακή αστυνομία, να πάρετε ειδικούς φρουρούς.
Για νοσοκόμους και σταθμάρχες δεν έχετε έγνοια, γιατί δουλεύετε για άλλα συμφέροντα. Διότι το δημόσιο συμφέρον στη δική σας αντίληψη είναι σε δευτερεύουσα, σε τριτεύουσα θέση.
Αδικαιολόγητη η καθυστέρηση υλοποίησης των νέων συστημάτων από την κυβέρνηση της ΝΔ
Η περιβόητη σύμβαση 717 του 2014, η οποία διαμορφώθηκε από τον κ. Σαμαρά, ήταν διάτρητη και ανεφάρμοστη. Ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί και όποια κομμάτια από αυτή τη σύμβαση μπορεί, τα υλοποιεί. Κατά 68%. Προσπερνάει τους σκοπέλους, μετά τις παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου, για να μη γυρίσουμε πίσω στην Ευρώπη τη χρηματοδότηση.
Σας παραδίδει, κ. Κουμουτσάκε, μια δρομολογημένη κατάσταση που οφείλατε να την έχετε υλοποιήσει μέχρι τα τέλη του 2020 και επί των ημερών σας, σχεδόν τέσσερα χρόνια, γίνονται τέσσερις αδικαιολόγητες παρατάσεις. Γιατί; Ποιος έχει ευθύνη; Ας απαντήσει ο κόσμος.
Τα 15 δισεκατομμύρια που δόθηκαν για τον ΟΣΕ επί δεκαετίες, προφανώς δεν τα διαχειρίστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ, άλλοι τα διαχειρίστηκαν. Αυτοί που μας χρεοκόπησαν.
Η κυβέρνηση αγνόησε τα εξώδικα, ανατριχιαστικός ο κυνισμός του κ. Γεωργιάδη
Επειδή συζητάμε για το ποιος, τελικά, αφουγκράζεται, ακούει την κοινωνία, γιατί αγνοήσατε κ. Κουμουτσάκε, ο αρμόδιος υπουργός, τα πολλαπλά εξώδικα, για τον πυρήνα του ζητήματος, τα ζητήματα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων; Γιατί αγνοήσατε τις πέντε παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, όταν ερωτάτο ο κ. Καραμανλής για τα θέματα της ασφάλειας;
Για να βγαίνει επτά μέρες πριν το ατύχημα και να λέει «δεν σας επιτρέπω να θέτετε αυτά τα ζητήματα» ή για να βγαίνει ο κ. Γεωργιάδης, ακόμη χειρότερα δηλώνοντας «τι να έλεγε ο υπουργός, ότι υπάρχει θέμα ασφάλειας, δεν θα έμπαινε κανείς μέσα στο τρένο»; Σας καλύπτει εσάς αυτή η δήλωση, αυτός ο ανατριχιαστικός κυνισμός;
Περί αποσπάσεων από τη ΡΑΣ και όχι μόνο…
Οι αποσπάσεις υπογράφονται από τους υπουργούς και υπάρχουν δικλείδες, εάν, για παράδειγμα, καλύπτονται οι οργανικές θέσεις τουλάχιστον στο 65%. Παρόλα αυτά, οι δύο αποσπασμένοι γυρίζουν πίσω οικειοθελώς, αν και δεν ήταν σε υπηρεσίες μηχανικών, αλλά διοικητικής υποστήριξης.
Να δούμε και τις αποσπάσεις που υπάρχουν σήμερα από τα λεωφορεία, αυτά που αναφλέγονται, αυτά που πέφτουν στα κεφάλια των πολιτών. Πήραν όλα τα σαπάκια με leasing, για να εξυπηρετήσουν τους φίλους τους, τους ιδιώτες, και αυτή τη στιγμή έχουμε τα χειρότερα λεωφορεία, με 30 έτη ζωής, σε όλη την Ευρώπη. Αυτό είναι το δημόσιο συμφέρον που υπηρετεί η ΝΔ.
Τα έβαψαν απ’ έξω, ενώ έπρεπε να είχαν αποσυρθεί κι ενώ τους λέγαμε και την περίοδο της έντασης της πανδημίας ότι αυτά τα λεωφορεία πάσχουν και από συστήματα εξαερισμού και είναι κινητοί μεταδότες, το αγνόησαν.