Περιεχόμενα
«Υπήρχε προεργασία και προετοιμασία πολύ καιρό πριν, γιατί θέλαμε να είμαστε έτοιμοι σε περίπτωση που η Διακομματική αποφασίσει ότι πρέπει να διενεργηθεί ντιμπέιτ» δήλωσε ο Φώτης Καφαράκης, γενικός διευθυντής Ενημέρωσης της ΕΡΤ, ενόψει του debate των πολιτικών αρχηγών.
Η τηλεμαχία θα διεξαχθεί απόψε στις 21:00 στο ραδιομέγαρο της ΕΡΤ και θα μεταδοθεί απευθείας από το ΕΡΤNEWS, την ΕΡΤ1 και την ΕΡΤ3. Θα προβληθεί, επίσης, από το Πρώτο Πρόγραμμα, από τη Φωνή της Ελλάδας, ενώ θα «ανέβει» και στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ, στο ERTFLIX και στο ERTFLIX International.
«Το σκηνικό ολοκληρώθηκε πριν από λίγες μέρες. Πήγαμε στο στούντιο 4, που είναι το πλέον σύγχρονο στούντιο που διαθέτει η ΕΡΤ» δήλωσε ο κ. Καφαράκης, προσθέτοντας ότι λίγες ώρες πριν από την on air τηλεοπτική συνάντηση των πολιτικών αρχηγών, την οποία θα συντονίσει ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Γιώργος Κουβαράς, «γίνονται όλοι οι τεχνικοί έλεγχοι και ολοκληρώνονται και οι πρόβες».
Μιλώντας για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί στο υπερσύγχρονο ΕΡΤNEWS STUDIO, που θα φιλοξενήσει τους αρχηγούς των κοινοβουλευτικών κομμάτων αλλά και τους έξι δημοσιογράφους των υπόλοιπων καναλιών εθνικής εμβέλειας, ο κ. Καφαράκης επισήμανε πως υπάρχει ένας προγραμματισμός από τη Διακομματική Επιτροπή Εκλογών τον οποίο «ως δημόσια τηλεόραση και ως οικοδεσπότες του ντιμπέιτ οφείλουμε να σεβαστούμε απολύτως τις ρυθμίσεις που έχουν συμφωνηθεί από τα κόμματα».
Debate: Κάμερα πάνω σε κάθε πολιτικό αρχηγό
Σύμφωνα με όσα διευκρίνισε ο γενικός διευθυντής Ενημέρωσης της ΕΡΤ, ο κάθε πολιτικός αρχηγός και ο κάθε δημοσιογράφος θα έχει τη δική του κάμερα. «Το πλαίσιο είναι αυστηρά προδιαγεγραμμένο. Δεν επιτρέπεται ο διάλογος μεταξύ των πολιτικών αρχηγών.
Ευτυχώς, έχει προβλεφθεί μία διευκρινιστική ερώτηση που μπορεί να κάνει κάθε δημοσιογράφος στους πολιτικούς αρχηγούς» σημείωσε, εξηγώντας ταυτόχρονα ότι κάθε ερώτηση θα έχει διάρκεια 30 δευτερόλεπτα και η απάντηση 1,5 λεπτό, με διευκρινιστική ερώτηση 15 δευτερολέπτων από τον δημοσιογράφο και απάντηση 45 δευτερόλεπτων από κάθε πολιτικό αρχηγό.
Σε αυτό το σημείο υπενθύμισε ότι είναι ένα πάγιο αίτημα του δημοσιογραφικού κλάδου να καθορίζεται η διαδικασία του ντιμπέιτ σε συνεργασία με τη Διακομματική Επιτροπή, τις δημοσιογραφικές ενώσεις και τους δημοσιογράφους οι οποίοι λαμβάνουν μέρος στο ντιμπέιτ.
«Τιτάνιο το έργο της κάλυψης της προεκλογικής περιόδου»
«Το έργο που έχει αναλάβει η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση για την κάλυψη της προεκλογικής περιόδου είναι προφανώς τιτάνιο. Μην ξεχνάμε ότι λαμβάνουν μέρος φέτος πολύ περισσότερα κόμματα από τις προηγούμενες χρονιές.
Εκτός από την κανονική κάλυψη της προεκλογικής δραστηριότητας των έξι κοινοβουλευτικών κομμάτων που υπάρχουν σήμερα στο Κοινοβούλιο, είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε την παραγωγή των 45 λεπτών συνεντεύξεων ενός εκάστου από τα κόμματα που συμμετέχουν» και είναι συνολικά 36 τον αριθμό.
Η ΕΡΤ, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή Ενημέρωσης, είναι επιφορτισμένη επίσης με το να δώσει στα υπόλοιπα κανάλια τις διακαναλικές συνεντεύξεις όλων των κομμάτων ενόψει των εκλογών της 21ης Μαΐου. «Υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες δεσμεύσεις που απορρέουν από τον ρόλο που έχει η δημόσια ραδιοτηλεόραση.
Το σύνολο, σχεδόν, του δημοσιογραφικού δυναμικού της ΕΡΤ κατά την προεκλογική περίοδο αναγκαστικά διατίθεται για την κάλυψη της προεκλογικής δραστηριότητας των κομμάτων. Είναι πραγματικά ένα τιτάνιο έργο, το οποίο προσπαθούμε να φέρουμε εις πέρας», πρόσθεσε ο κ. Καφαράκης.
Αναφορικά για το πώς έγινε δεκτό το νέο στούντιο του EΡΤNEWS από τους δημοσιογράφους που θα λάβουν μέρος στην τηλεμαχία των πολιτικών αρχηγών, σχολίασε: «Όλοι είπαν ότι είναι ένα βήμα που γίνεται από τη δημόσια τηλεόραση.
Αυτός είναι και ο ρόλος μας. Προσπαθούμε πάντα να συμβαδίζουμε με τις εξελίξεις και να φέρνουμε κάτι καινούργιο. Το ΕRΤΝΕWS ήταν μια ανάγκη».
Και, όπως τόνισε, «η Ελλάδα ήταν από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση που δεν διέθετε ένα αμιγώς ενημερωτικό κανάλι. Το είχαμε σχεδιάσει. Θεωρούσαμε ότι κάποια στιγμή θα έπρεπε να το βάλουμε μπρος. Ο πόλεμος στην Ουκρανία επιτάχυνε τις εξελίξεις.
Το γεγονός ότι υπάρχει το ΕRΤΝΕWS μάς δίνει ως εταιρεία και τη δυνατότητα να προβάλλουμε και προϊόντα αλλά και την προεκλογική δραστηριότητα, τα οποία, αν είχαμε μόνο μία συχνότητα, δεν θα είχαμε τον χρόνο, εκ των πραγμάτων, να προβάλουμε».
Νέα αισθητική στον τρόπο παρουσίασης του exit poll
Στόχος των διοικούντων την ΕΡΤ, είπε ο κ. Καφαράκης, είναι να παραγάγουν ειδικές ενότητες οι οποίες απευθύνονται σε πολύ συγκεκριμένο κομμάτι του ελληνικού λαού.
«Έχουμε κάθε μέρα ενότητα για το περιβάλλον, την εκπαίδευση, την οικονομία, τον αθλητισμό, τα διεθνή, τον τουρισμό. Θέλουμε να το εμπλουτίσουμε. Μέσω της συχνότητας του ΕRΤΝΕWS έθνους, να φέρνουμε όλο και περισσότερες μικρές εκπομπές», συμπλήρωσε.
Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι ο τρόπος με τον οποίο ο τηλεθεατής προσλαμβάνει τις εικόνες και την πληροφόρηση που έχει από την τηλεόραση έχει αλλάξει, γιατί πλέον ο χρόνος μετράει διαφορετικά. «Θέλουμε σε μικρότερο χρόνο να συμπυκνώσουμε περισσότερη πληροφόρηση, κι αυτό έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε μέσω του μέσω του ERTNEWS», σχολίασε.
Ερωτηθείς για το πώς θα καλυφθεί η ημέρα των εκλογών, ο γενικός διευθυντής Ενημέρωσης της ΕΡΤ απάντησε ότι μετά το debate των πολιτικών αρχηγών θα στηθεί το σκηνικό της εκλογικής βραδιάς. «Θα ξεκινήσουμε από τις 5 η ώρα το πρωί. Θα πάμε μέχρι ό,τι ώρα χρειαστεί», είπε, επισημαίνοντας πως φέτος τα αποτελέσματα αναμένονται σχετικά πιο νωρίς.
«Θα έχουμε το exit poll στις 19:00. Η ΕΡΤ συμμετέχει στο κοινό exit poll όλων των καναλιών. Προγραμματίζουμε να το προβάλουμε με διάφορες γραφιστικές απεικονίσεις. Επιδιώκουμε να έχουμε μια νέα αισθητική ακόμα και στον τρόπο παρουσίασης και του exit poll και των αποτελεσμάτων».
Διαφημιστικό τρικ ο «Ερμής»
Απαντώντας, τέλος, στην παρουσία του «Eρμή», του εικονικού παρουσιαστή της ΕΡΤ, που αιφνιδίασε τους δημοσιογράφους κατά την παρουσίαση του σκηνικού του debate, ο κ. Καφαράκης δήλωσε ότι πέτυχε τον στόχο του. «Οι διαφημιστές λένε ότι το ζητούμενο είναι να έχεις κάτι το οποίο να συζητηθεί.
Προφανώς, ο «Ερμής» ήταν μόνο για τις ανάγκες της παρουσίασης του νέου στούντιο. Δεν είναι ένα προϊόν τεχνητής νοημοσύνης. Είναι ένα προϊόν ψηφιακής απεικόνισης. Προφανώς και δεν υπάρχει και στις σκέψεις της δημόσιας τηλεόρασης να γίνει αυτό σε μόνιμη βάση. Ήταν μόνο ένα διαφημιστικό τρικ».