Συνάντηση πραγματοποίησε αντιπροσωπεία του ΜέΡΑ25 – Συμμαχία για τη Ρήξη με εκπροσώπους των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους.
Στη συνάντηση έλαβαν μέρος ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης, ο Βουλευτής του κόμματος Κρίτωνας Αρσένης, οι Γραμματείς της Λαϊκής Ενότητας – Ανυπότακτης Αριστεράς Δημήτρης Στρατούλης και Μαριάννα Τσίχλη, μαζί με στελέχη του ΜέΡΑ25 – Συμμαχία για τη Ρήξη, καθώς και το Προεδρείο της ΠΟΣ & ΜΣΤ, παρουσία και των εκπροσώπων μελών Σωματείων της. Συζήτησαν τα προβλήματα των σιδηροδρόμων που οδήγησαν στην τραγωδία, τις θέσεις των εργαζομένων, καθώς και την πρόταση της ΠΓ του ΜέΡΑ25: “Τα 3 βήματα για τους σιδηρόδρομους”.
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας υπογράμμισε πως οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ επιθυμούν και διεκδικούν έναν ανοιχτό, ασφαλή και ποιοτικό σιδηρόδρομο, ενώ επισήμανε πως πρόκειται για ένα λαϊκό μέσο, που υπηρετεί τον λαό κι αυτό φάνηκε δυστυχώς κι από το ποιοι και ποιες ήταν τα θύματα τους δυστυχήματος. “Θα πολεμήσουμε να αποκτήσουμε ξανά την εμπιστοσύνη του κόσμου την οποία είχαμε χάρη στην υπεράνθρωπη προσπάθεια των εργαζομένων, αλλά λόγω των μνημονικών υποχρεώσεων δε γινόντουσαν προσλήψεις και δεν είχαμε τις απαραίτητες υποδομές και τον εξοπλισμό, ούτε και την αναγκαία συντήρηση τους” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας και κατέληξε πως αν είχαν ακούσει νωρίτερα τους εργαζόμενους, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα.
Επιπλέον, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και των σωματείων τους ανέφεραν πως το πρόβλημα δεν είναι οι μισθοί, αλλά οι ιδιωτικές εργολαβικές εταιρίες τις οποίες χρυσοπληρώνουμε για να γίνονται οι δουλειές κι αυτές να παραμένουν μισοτελειωμένες. Επίσης, επισήμαναν πως χωρίς την απαραίτητη συντήρηση, ακόμα και τα καλά συστήματα που μπορεί να είχαμε -γιατί υπήρχε και τηλεδιοίκηση το 1994-1995-, καταστρέφονται. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων αναφέρθηκαν ακόμα στο ότι ο πρωθυπουργός έχει υιοθετήσει πλήρως και αναπαράγει το αφήγημα για το “ανθρώπινο λάθος” την ώρα που οι σιδηρόδρομοι λειτουργούν με το 1/3 του προσωπικού και μέσο όρο 55 ετών. “Χρειάζεται προσωπικό και συντήρηση των υποδομών” τόνισαν.
Τέλος, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων επισήμαναν πως ο ΟΣΕ πρέπει να είναι ενιαίος. Η διάσπαση του σιδηροδρόμου άρχισε το ’91 με τον διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση, με το “επιχείρημα” πως δεν πρέπει να είναι δήθεν ένα μονοπώλιο. Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν πως η σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση διέτρεξε τρεις Κυβερνήσεις χωρίς να τελειώσει, ενώ το Υπουργείο και η Διοίκηση δεν άκουγαν καν τα ζητήματα που έθεταν οι εργαζόμενοι και τις καταγγελίες που έκαναν ακόμα και για την ιδιωτικοποίηση των υποδομών. Πρέπει να εξασφαλιστεί ο δημόσιος, ενιαίος χαρακτήρας των υποδομών, να πάψει η υποχρηματοδότηση και να υπάρξει επανακρατικοποίηση της “ΤΡΑΙΝΟΣΕ” κατέληξαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, ενώ διερωτήθηκαν πόσα χρήματα έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός για τον σιδηρόδρομο χωρίς να έχουν γίνει τα αυτονόητα;
Από την πλευρά του ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25 εξέφρασε τα συλλυπητήρια του για τους νεκρούς συναδέλφους των εργαζόμενων στους σιδηροδρόμους, αλλά και συνολικά για τους νεκρούς του τραγικού δυστυχήματος. “Για μάς το πόρισμα έχει βγει και το έγκλημα οφείλεται στην πάγια πολιτική της απαξίωσης, του σπασίματος και στο τέλος της ιδιωτικοποίησης. Ο κατακερματισμός δεν έχει καμία λογική βάση, αλλά σκοπός τους είναι μόνο η ιδιωτικοποίηση. Ήθελαν να προσποιηθούν ότι δημιουργούν μια ψευτοαγορά. Όσοι περισσότεροι ιδιώτες όμως μπαίνουν, τόσο υποβαθμίζεται η ποιότητα του τρένου” ανέφερε ο Γιάνης Βαρουφάκης και συμπλήρωσε πως για το ΜέΡΑ25 δεν υπάρχει ανθρώπινο λάθος, γιατί δεν επιτρέπεται ένα ανθρώπινο λάθος σήμερα να οδηγεί σε δυστυχήματα. “Χρειάζονται άμεσες προσλήψεις και ενιαίος, δημόσιος σιδηρόδρομος, επιμένοντας στην επανακρατικοποίηση και την επανένωση του ΟΣΕ με μεταφορά τεχνογνωσίας και από άλλες χώρας. Ένας κοινωνικοποιημένος σιδηρόδρομος με λογοδοσία του δημοσίου φορέα σε ΔΙΑΣΚΕΠ” κατέληξε ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25.
Ο Γραμματέας της ΛΑΕ – Ανυπότακτης Αριστεράς Δημήτρης Στρατούλης αναφέρθηκε κι αυτός με την σειρά του στην ανάγκη της Ρήξης που επιδιώκουμε με πολιτικές σαν αυτές που διέσπασαν, ξεπούλησαν και έφεραν σε αυτό το σημείο το σιδηρόδρομο. “Να έρθουμε σε ρήξη με όσους έκαναν αυτά τα εγκλήματα, στηρίζουμε τον αγώνα σας” τόνισε ο Δημήτρης Στρατούλης, ενώ ο Βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης υπογράμμισε πως ενώ οι εργαζόμενοι τα λέγανε, η κοινωνία δυστυχώς δεν αντέδρασε, “πρέπει να πάμε θαρρετά μπροστά και να πετάξουμε την ήττα από πάνω μας”. Τέλος και η Μαριάννα Τσίχλη Γραμματέας της ΛΑΕ – Ανυπότακτης Αριστεράς επισήμανε πως ο κοινωνικός αυτοματισμός που προωθεί η Κυβέρνηση και τα ΜΜΕ δεν πιάνει. “Είναι η πολλαπλή φορά που γίνεται κάτι τέτοιο, δεν τους ακούνε όμως πια. Ο κόσμος τώρα μπορεί να καταλάβει τι γίνεται” υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης, δήλωσε:
“Μόλις μιλήσαμε με τους εκπροσώπους των σιδηροδρομικών. Το ΜέΡΑ25 δώσαμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους ανθρώπους που λοιδορούνται από μια Κυβέρνηση που προσπαθεί να αποποιηθεί της ευθύνης του σπασίματος και της ιδιωτικοποίησης και της απαξίωσης των σιδηροδρόμων, ουσιαστικά ρίχνοντας την ευθύνη σε ανθρώπους που δεν έφταιξαν, σε εργαζόμενους που στηρίζουν με υπεράνθρωπες προσπάθειες τη συνεχιζόμενη λειτουργία των σιδηροδρόμων.
Το έγκλημα των Τεμπών οφείλεται στην απαξίωση των σιδηροδρόμων, των εργαζομένων που στόχο είχε το σπάσιμο των σιδηροδρόμων, που στόχο είχε την ιδιωτικοποίηση.
Απαραίτητη πρώτη κίνηση, πέραν των προσλήψεων που χρειάζονται για να πληρωθούν θέσεις που είναι κενές εδώ και χρόνια, είναι η δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου φορέα ο οποίος θα έχει υπό την εποπτεία του τόσο τους συρμούς όσο και τις υποδομές.
Το γεγονός ότι τα δύο μεγάλα κόμματα, Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχουν μάθει το μάθημα του εγκλήματος στο οποίο συνετέλεσαν και ακόμα συνεχίζουν το τροπάρι ότι αυτό το σπασμένο δίκτυο με την ιδιωτικοποίησή του μπορεί να αποτελέσει τη βάση για ασφαλείς και αποτελεσματικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες είναι ένα όνειδος.
Το ΜέΡΑ25 καταγγέλλει τη Νέα Δημοκρατία και το ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν έμαθαν το μάθημα από την τραγωδία των Τεμπών, ότι συνεχίζουν να οδεύουν σε αυτό το δυσοίωνο δρόμο της σπασμένης και ιδιωτικοποιημένης σιδηροδρομικής μας γραμμής”.