Ο Κώστας Καραμανλής παραιτήθηκε. Η κυβέρνηση πληρώνει το τίμημα και η χώρα θρηνεί δεκάδες νεκρούς από ένα δυστύχημα, το οποίο θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Αποδεικνύεται, όμως, ότι η κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων αποτελεί ένα διαχρονικό πρόβλημα, το οποίο -δυστυχώς- καμία κυβέρνηση δεν κατάφερε να λύσει.  

Και η «στραβή στη βάρδια», όπως είχε πει η Ρένα Δούρου, έγινε στην παρούσα κυβέρνηση. Ο Νίκος Νικολόπουλος ήταν ένας από τους βουλευτές που είχαν επισημάνει τα προβλήματα, αλλά όχι ο μόνος. Το 2015, δηλαδή  μόλις ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η Ηρώ Διώτη (τότε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ) είχε καταθέσει ερώτηση προς την κυβέρνηση για την κατάσταση του σιδηρόδρομου.

«Η συντήρηση του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ κατέστη ιδιαίτερα δυσχερής με την μεταφορά του παλαιού τεχνικού του τμήματος στην θυγατρική εταιρία ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ. Η εξέλιξη αυτή αποδυνάμωσε τις σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας και δημιούργησε σοβαρότατα προβλήματα στην συντήρηση του τροχαίου υλικού και στην ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων», σημείωνε τότε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.  

Και την ίδια ώρα, ο Νίκος Νικολόπουλος σημείωσε σε ερώτηση του προς τον τότε Υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη: «Η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι τραγική! Οι διάσπαρτες εργολαβίες, που δεν τελειώνουν ποτέ, έχουν μετατρέψει το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ένα απέραντο εργοτάξιο και ακόμη και τα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών που λειτουργούσαν επί χρόνια επιτυχώς έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας και τα τρένα κυκλοφορούν “τυφλά” με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων, όπως την εποχή του Τρικούπη!». 

Με άλλα λόγια, προκύπτει ότι η κατάσταση ήταν λίγο πολύ γνωστή σε όλες τις κυβερνήσεις, όσο κι αν η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτη Πέρκα, ισχυρίστηκε σήμερα κάτι διαφορετικό. «Υπάρχουν διαχρονικές αστοχίες, πλην της περιόδου της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Μιλάμε με αποδείξεις. Να πούμε τα τελευταία 20 χρόνια; Τα τελευταία 50 χρόνια; Ποιοι κυβέρνησαν τον τόπο; Πώς πάρθηκαν οι αποφάσεις για τον σιδηρόδρομο και τι έγινε τα 4,5 χρόνια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ;», είπε χαρακτηριστικά, κάτι που προφανώς τα στοιχεία καταρρίπτουν.  

Το μέγεθος της ευθύνης  

Είναι σαφές ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη φέρει το μεγαλύτερο μερίδιο της ευθύνης. Επί 4 χρόνια, ο Κώστας Καραμανλής διαχειρίστηκε το χαρτοφυλάκιο των Υποδομών, με τα προβλήματα να παραμένουν, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στον σιδηρόδρομο.

Παρ’ όλα αυτά, όπως τονίζουν από το Μέγαρο Μαξίμου, μερίδιο ευθύνης αναλογεί και στους προηγούμενους. Ο Χρήστος Σπίρτζης αλλά και ο Γιώργος Σταθάκης αποδεικνύεται ότι είχαν καταστεί κοινωνοί του ζητήματος, όμως για διάφορους λόγους δεν το έλυσαν και η κατάσταση συνέχισε ως έχει, μέχρι τελικά να συμβεί το μοιραίο.