Μόλις πριν από λίγους μήνες, η Νίτα Αμπάνι αποχώρησε από τις επιχειρήσεις για να επικεντρωθεί στη φιλανθρωπία. Τώρα, η σύζυγος του πλουσιότερου άνδρα της Ασίας επέστρεψε στον άγρια ανταγωνιστικό κόσμο των ινδικών ΜΜΕ.
Θα είναι η πρόεδρος του κολοσσού των 8,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα δημιουργηθεί μέσω της συγχώνευσης των συμφερόντων των μέσων ενημέρωσης της Disney ( DIS ) στην Ινδία και εκείνων της Reliance Industries, της επιχειρηματικής αυτοκρατορίας που ελέγχεται από τον δισεκατομμυριούχο Μουκές Αμπάνι.
Η νέα θέση της 60χρονης έρχεται αφότου ο σύζυγός της υλοποίησε ένα σχέδιο διαδοχής για τον όμιλο 236 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ο οποίος καλύπτει το λιανικό εμπόριο, την τεχνολογία και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σχεδιάζει να παραδώσει την αυτοκρατορία στα τρία τους παιδιά.
Η Νίτα Αμπάνι δεν θα διευθύνει μόνη της τον γίγαντα των μέσων ενημέρωσης. Ο Ουντάι Σανκάρ, πρώην πρόεδρος της Disney στη ζώνη Ασία-Ειρηνικός, θα είναι ο αντιπρόεδρος της κοινής επιχείρησης και θα παρέχει «στρατηγική καθοδήγηση», ανέφεραν οι εταιρείες σε ανακοίνωση που έγινε την Τετάρτη (28/2).
Η συμφωνία Disney-Reliance αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025, υπό την προϋπόθεση ότι οι ρυθμιστικές αρχές και οι μέτοχοι θα δώσουν την έγκρισή τους.
Η Νίτα Αμπάνι μπήκε στο προσκήνιο των επιχειρήσεων πριν από 10 χρόνια, και έγινε η πρώτη γυναίκα διευθυντής στο διοικητικό συμβούλιο της Reliance Industries.
Αυτός ο διορισμός, που έγινε μήνες αφότου οι ρυθμιστικές αρχές προέτρεψαν τις εισηγμένες ινδικές εταιρείες να βελτιώσουν την ποικιλομορφία των φύλων στις αίθουσες συνεδριάσεων, επικρίθηκε από ορισμένους αναλυτές ως συμβολισμός.
Παραιτήθηκε από το διοικητικό συμβούλιο τον περασμένο Αύγουστο για να «αφιερώσει τις δυνάμεις και τον χρόνο της» στο Ίδρυμα Reliance, το οποίο εστιάζει σε φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες του ομίλου, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση εκείνη την εποχή.
Η σύζυγος του Αμπάνι, που περιγράφεται ως «εκπαιδευτικός, φιλάνθρωπος, επιχειρηματίας» από την ομάδα, έχει ήδη μεγάλη εμπειρία στην προώθηση του αθλητισμού και των τεχνών στη χώρα. Είναι η ιδιοκτήτρια της Mumbai Indians, μιας ομάδας κρίκετ στο εξαιρετικά δημοφιλές Indian Premier League (IPL).
Ο αθλητισμός θα είναι το κλειδί για την επιτυχία του νέου εγχειρήματος μέσων ενημέρωσης. Η Disney India αντιμετώπιζε πολλές προκλήσεις πριν ανακοινωθεί η συγχώνευση. Είχε πολλά προβλήματα το 2022, όταν έχασε τα ψηφιακά δικαιώματα για μετάδοση των αγώνων κρίκετ IPL στην Reliance, με αποτέλεσμα την απώλεια εκατομμυρίων συνδρομητών.
Εκπαιδευμένη στην ινδική κλασική φόρμα χορού Μπάρατα Νάτυαμ, ίδρυσε το Πολιτιστικό Κέντρο Νίτα Μουκές Αμπάνι στη Βομβάη πέρυσι, το οποίο έφερε στην Ινδία την πρώτη της μεγάλη παράσταση στο Broadway , The Sound of Music, τον Μάιο του 2023.
Παντρεμένη με τον Μουκές Αμπάνι από το 1985, είναι επίσης μέλος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και επίτιμος διαχειριστής του Διοικητικού Συμβουλίου του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης στη Νέα Υόρκη.
Τα τρία τους παιδιά – μια κόρη η Ίσα και δύο γιοι, ο Ανάντ και ο Ακας – έχουν επίσης μεγαλύτερους ρόλους στην οικογενειακή επιχείρηση, παρόλο που ο Μουκές Αμπάνι επέμεινε το 2022, όταν κατέθεσε το σχέδιο διαδοχής, ότι δεν έχει πρόθεση να αποσυρθεί σύντομα.
«Δεν έχω ξεχωρίσει πότε την Ίσα, τον Ανάντ και τον Ακας. Ό,τι μπορούσαν να κάνουν τα αγόρια μου, θα μπορούσε να κάνει και η κόρη μου», είπε η Νίτα Αμπάνι πέρυσι σε μια σπάνια τηλεοπτική συνέντευξη , όταν ρωτήθηκε για την προώθηση των γυναικών στην εταιρική Ινδία.
Η εκπροσώπηση των γυναικών στις αίθουσες συνεδριάσεων της Ινδίας έχει βελτιωθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία. Σχεδόν το 95% των 500 κορυφαίων εταιρειών που είναι εισηγμένες στο Εθνικό Χρηματιστήριο – είχαν μία γυναίκα μέλος του διοικητικού συμβουλίου το 2022, από 69% το 2017, σύμφωνα με έκθεση της συμβουλευτικής εταιρείας EY.
«Ωστόσο, λιγότερο από το 5% των εταιρειών έχουν γυναίκες προέδρους, επομένως υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης», πρόσθεσε η EY στην έκθεση, που δημοσιεύθηκε το 2022.
Με τον νέο της τίτλο εργασίας, η Νίτα Αμπάνι έγινε η πιο ισχυρή γυναίκα στον τομέα των ινδικών μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η αξία του οποίου ξεπερνά τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια και αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς.
Η κοινοπραξία αναμένεται να προσεγγίσει ένα εγχώριο κοινό άνω των 750 εκατομμυρίων τηλεθεατών, ανέφεραν οι εταιρείες σε ανακοίνωσή τους.
* Πηγή: CNN
* Φωτογραφίες: Getty Images